Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, ikke gravid!

Men endelig (!) er mannen enig i at vi ikke skal prøve å unngå å bli gravide lenger! Med andre ord gikk p-pillebrettet rett i søpla på søndag :D

Oppdaget at jeg laget en bruker her for flere år siden, i en periode da jeg hadde veldig lyst på barn, mens sambo ikke var klar enda. Derav brukernavnet. Siden da har samboer blitt til ektemann og alt er på stell. Så hurra! 

Men, jeg er 32 nå, aldri vært gravid, vet ikke en gang om vi kan bli gravide. I teorien kan jeg bli gravid om 14 dager og ikke en gang rekke å få tilbake mensen, mens det like gjerne kan ta år, eller aldri skje. Hvem vet. What will be will be ^_^ Men, jeg må si at de første månedene blir spennende, i tilfelle vi er heldige. Jeg kommer ikke til å stresse mye med det etterhvert, men må få kose meg litt med spenningen utover sommeren. Har allerede (ja, på to dager) kjøpt inn og begynt å ta folsyre, og bestilt noen graviditetstester i tilfelle behovet oppstår en gang. Så gjenstår det bare å se om det skjer noe etterhvert!

Inntil videre leser jeg om dere andre som prøver og håper jo på å ha positive nyheter her etterhvert selv. Fint å kunne dele litt forventninger, spenning og evt sorger med andre her :) Innser jo plutselig at det kan bli veldig skummelt og definitivt mye nytt å sette seg inn i og tenke på!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139824-endelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og veLkommen i klubben.

Ja, det er vel kanskje på tide å begynne og planlegge en graviditet hvis du er 32, trodde jeg som er 30 var sent ute ift mange andre her inne,hehe ;-)

Jeg hadde akkurat samme innstilling som deg da vi kastet pillen i desember, skulle ta det helt easy og ikke stresse. men jeg skal love deg at det ikke var mulig. Man blir så oppspilt av tanken på bebis, at man kverner hele tiden. "Når er eggeløsning, treffer vi nå, kommer mensen, er ikke dette et symptom min tro, teste, tese, teste"!

Nå skal ikke jeg si at du vil bli like crazy, men etter noen mnd her inne på forumet, så er det som oftest slik prøvere er,hehe :-)

nå er vi så heldig at vi har gått fra prøvere, til og blitt gravid etter 3 pp, mye raskere enn ventet, men såååå etterlengtet og vi er så takknemlige for at vi klarer å bli gravide! Krysser fingre for dere, og at alt går som smurt :-)

Anonymous poster hash: 76c69...744

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139824-endelig/#findComment-146346676
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i din historie Utålmodig81. Har vært sammen med samme mann i 13 år. Har hele tiden ventet på at han skal "bli klar". Han fortalte meg at han var "klar" i fjor (på vei til Muse konsert ☺ ) Jeg tok ut p-staven i juli i fjor og vi prøver forstatt. Hadde en seriøs samtale denne helgen, hvor jeg fortalte hvor frustert jeg er og at jeg vil gå til gynekolog i juli. Han blåsete det bort med å si at vi er i tidsrammen. Som forsåvidt er riktig. Men som jeg har skrevet på andre innlegg her, så har mange av venninne mine blitt gravide de siste måndene! Det skjønner heldigvis mannen min, at det er frustrenede.

Lykke til Utålmodig82 ☺

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139824-endelig/#findComment-146350211
Del på andre sider

Takk for svar :)

Sikkert best å ikke lese så mye her inne for ikke å bli crazy ja ;)

Bare sånn for å gjøre det lettvint så ødela mannen ryggen sånn ca dagen etter pilleslutt. Prolaps. Så sengehygge er nok utsatt på ubestemt tid pga smertene hans. Typisk det ;) 

Morsomt å kjenne kroppen forandre seg etter pilleslutt. Sist jeg hadde en pause i p-pillene (et par år siden) kom syklusen tilbake umiddelbart, og det virker til å gå den veien nå også. Har heldigvis alltid veldig stabile sykluser, når jeg ikke bruker p-piller, og merker eggløsning godt. Håper det kan være positivt.

Men, som dere påpeker her, jeg er gammel, så jeg er egentlig ikke så veldig optimistisk. Tenker at vi får se hva vi får til på et år, og da får vi ta stilling til om vi skal oppsøke hjelp eller om vi skal innfinne oss med at det blir hvis det blir. Vi er begge i utgangspunktet innstilt på nettopp det, at naturen får bestemme hvordan dette går. Kanskje ikke noe vi trenger å klusse med, vi ser også fordeler med et liv uten barn, selv om det selvsagt er koslig om vi får (hvis ikke hadde vi jo ikke prøvd)!  Men, jeg vet jo ikke om jeg kommer til å tenke det samme  om et år. Så vi får se vi får se :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139824-endelig/#findComment-146362891
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

Sikkert best å ikke lese så mye her inne for ikke å bli crazy ja ;)

Bare sånn for å gjøre det lettvint så ødela mannen ryggen sånn ca dagen etter pilleslutt. Prolaps. Så sengehygge er nok utsatt på ubestemt tid pga smertene hans. Typisk det ;)

Morsomt å kjenne kroppen forandre seg etter pilleslutt. Sist jeg hadde en pause i p-pillene (et par år siden) kom syklusen tilbake umiddelbart, og det virker til å gå den veien nå også. Har heldigvis alltid veldig stabile sykluser, når jeg ikke bruker p-piller, og merker eggløsning godt. Håper det kan være positivt.

Men, som dere påpeker her, jeg er gammel, så jeg er egentlig ikke så veldig optimistisk. Tenker at vi får se hva vi får til på et år, og da får vi ta stilling til om vi skal oppsøke hjelp eller om vi skal innfinne oss med at det blir hvis det blir. Vi er begge i utgangspunktet innstilt på nettopp det, at naturen får bestemme hvordan dette går. Kanskje ikke noe vi trenger å klusse med, vi ser også fordeler med et liv uten barn, selv om det selvsagt er koslig om vi får (hvis ikke hadde vi jo ikke prøvd)! Men, jeg vet jo ikke om jeg kommer til å tenke det samme om et år. Så vi får se vi får se :)

Hallo!!

Du er ikke gammel hvis du er 32!

Mange begynner ikke å planlegge å få barn før de har passert 30 da det skal passe inn med utdannelse, hus, partner osv..

Nå er det fordeler og ulemper med dette, men faktisk veldig vanlig i dag!

Mitt siste barn ble jeg gravid med på slump når jeg var 34:)

Så dette går sikkert bra slik det gjør med de fleste.

Anonymous poster hash: 662ed...96a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139824-endelig/#findComment-146363196
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...