Gå til innhold

438 kcal i 120 gram havregrøt? Kan det virkelig stemme?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å registrere alt jeg spiser på Lifesum app. Ikke fordi jeg slanker meg, men for å få et inntrykk av hva jeg faktisk får i meg i løpet av en dag, og hvor mye energi ulike matvarer inneholder. Jeg pleier å spise havregrøt til frokost, kokt på ca 50/50 vann og lettmelk. Da jeg registrerte det i appen, sto det at 120 g havregrøt inneholder 438 kcal. Kan det virkelig stemme? En liten porsjon havregrøt inneholder  ca 1/4 av dagsbehovet?

Anonymous poster hash: 5f04d...e7f

Fortsetter under...

Det stemmer ganske bra med flere "havregrøt" jeg får opp i min app. I stedet for å legge inn ferdig beregnet kan du beregne ut fra ingrediensene du har i din grøt? Ser at kcal på havregrøt varierer en del..

Annonse

Er vel avhengig av om du registerer tørrvekt på havregrynene eller den ferdige grøten. Havregrøt laget på 120 g havregryn er myyye grøt!

Registrerte ferdig grøt, ikke havregryn.

HI

Er vel avhengig av om du registerer tørrvekt på havregrynene eller den ferdige grøten. Havregrøt laget på 120 g havregryn er myyye grøt!

HI

Høres utrolig merkelig ut... Tror jeg ville registrert tørrvekt av havregrynene og mengde melk hver for seg. Kan du legge inn egne ting i app'en? 

Kan nok godt stemme! Og en laksefilet type sånn 4-pack du får i butikken inneholder 300 kalorier...så spiser du litt saus, masse grønnsaker og noen poteter da, så snakker vi!

Anonymous poster hash: 1e835...852

HI

Høres utrolig merkelig ut... Tror jeg ville registrert tørrvekt av havregrynene og mengde melk hver for seg. Kan du legge inn egne ting i app'en? 

Vet ikke, begynte med dette i går. Men jeg så nå at det er ulike alternativer av havregrøt som dukker opp i appen. Det jeg registrerte var visst Møllerens havregrøt. Endret det til vanlig havregrøt, og da ble det 149 kcal i 120 g. Melken registrerte jeg utenom.

HI

Kan nok godt stemme! Og en laksefilet type sånn 4-pack du får i butikken inneholder 300 kalorier...så spiser du litt saus, masse grønnsaker og noen poteter da, så snakker vi!

Anonymous poster hash: 1e835...852

Skjønte ikke hva du mente med dette, beklager.

HI

Annonse

stemmer vel det, 40 g havregryn er jo 150 kcal. det står på pakken

Anonymous poster hash: 6fcc3...5ad

Det var 120 g ferdig grøt. Men fant ut at det utgjorde ca 150 kcal, ikke 440.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...