Gå til innhold

Excel - Kassadagbok - Hjeelp...

Anbefalte innlegg

Jeg har skal lage en kassadagbok på excel, men jeg husker bare ikke for hele verden hvordan jeg lager den kontrolldelen, den helt til høyre. Og så vidt jeg husker så var det lurt å ha en kontroll del nederst også?? 

Noen som kan hjelpe meg? 

Jeg har tatt over regnskapet til koret mitt, trodde det var fiks ferdig men det var det ikke... :/ 

Jeg har aldri laget en kassadagbok selv og det er noen år siden jeg drev med regnskap så jeg klarer ikke helt å huske. Husker bare at de kontroll cellene var veeeldig kjekke å ha :P 

Takk så mye på forhånd :) 

Anonymous poster hash: f0fcf...c36
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139797-excel-kassadagbok-hjeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slit at det ikke skal vise differanse i noen av retningene da? Alt skal gå i null. Da skal det vel enkelt og greit summeres ut linja, og kopier nedover. Så summeres i bunn og kopieres bortover?? Det er over ett år siden jeg gjorde dette sist, og jeg har ikke noe liggende på pc'en for å sjekke desverre :(

Anonymous poster hash: 14673...419

Prøvde å bare summere linja, var storfornøyd med egen innsats helt til jeg satte INN penger i banken.. Da skar hele mitt system seg :\ (altså tok ut fra kontant og inn på bank, ble bare krøll da)

Er ikke det jeg spør om..

Selve kassadagboka, for å kontrollere at jeg fører rett. At det går i null, at jeg får like mange kredit som debit på hver linje. Skal få en pen 0 på slutten der og det får jeg ikke når jeg tar kontanter og setter inn i bank - noe som må gjørs innimellom, ellers får jeg flere 10 talls Tusen liggende hjemme og det gidder jeg ikke ;)

Annonse

Da må du lage en rekke som heter debit og en som heter kreditt.

Debit er banken og du regner den med et - tegn, kreditt er utgifter og da kan du regne den med et + med tanke på at pengene har du hjemme helt til du leverer de i banken.

Da blir det vannredd : debit - kreditt = resultat

Loddrett = resultat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...