Gå til innhold

Hadde dere valgt integrerte hvitevarer på kjøkkenet en gang til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt integrerte en gang, aldri mer. Var et mareritt når vaskemaskinen røk, og ovnen var elendig og lot seg ikke bytte uten å rive halve kjøkkenet (ønsket induksjon+varmluft, noe som ikke ble levert i rett størrelse dengang da). Frittstående ser rett nok ikke like elegant og pent ut, men det gir valgfrihet og fleksibilitet.  

Anonymous poster hash: c05ae...b66

Hadde tidligere integrert kjøl og frys og det har jeg valgt bort nå. En fryktelig jobb å få gjort skikkelig rent både oppe på og bak. Nå valgte jeg alt integrert, bortsett fra kjøl og frys som likevel er bygget inn slik at det ser integrert ut, men enkelt å dra fram ved rengjøring og i en høyde som gjør det enkelt å tørke oppe på. Ser vel egentlig bare fordeler med oppvask og stekovn/koketopp integrert.

Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan andre kjøkken er, men her er det laget slik at det er en smal sak å bytte integrerte hvitevarer. Er jo standard mål, sokler til å enkelt løfte av. I tillegg kan man jo skifte stekovn om den skulle ryke, uten å skifte koketopp. Så komfyren ble montert her, og snekker skjøv den enkelt på plass etter  at kjøkkenet var montert.

Vi har Integrert mikro, komfyr og platetopp. Frittstående kjøleskap og frys. Jeg kommer aldri til å velge frittstående komfyr, mikro eller platetopp. Det ser sjabby ut.

Vi kjøpte den største komfyren fra Miele, så den er mere enn stor nok til vårt bruk.

Hadde jeg kjøpt et hus med frittstående komfyr, hadde jeg blitt nødt til å pusse opp. Det er ikke fint i mitt hode.

Men smaken er som baken...

Anonymous poster hash: 316a1...4ae

Vi har alt integrert, og det er jo bare til å løsne en skrue og løfte det rett ut. Alt er montert etter at kjøkkeninnreningen var ferdigmontert. Frittstående er ikkenoe pent altså.

Anonymous poster hash: 76119...515

Alt er integrert unntatt kjøleskapet. Dette er bygd inn slik at det ser integrert ut.

Ville ikke hatt noe annet enn integrert og som en annen nevner, hvis jeg skulle kjøpe bolig hvor hvitevarer ikke var integrert så hadde jeg måtte pusse opp kjøkkenet. Det er da absolutt ikke noe pes å bytte ut integrerte hvitevarer? Ting smekker på plass ganske enkelt. Og man kan bytte platetoppen uten å bytte hele komfyren og omvendt.

Vi holder på å tegne nytt kjøkken, tar sin tid å bli enige om. Vi er enige om at komfyr og oppvaskmaskin skal være integrert. Microen skal vekk, men vi skal ha to ovner istede. Og ovnene skal ikke stå under kokeplata.

Vi velger heller to ovner siden vi brukere de veldig mye og ofte har vi kø i ovnen. Microen bruker vi lite, for vi bruker tine funksjonen i ovnen.

Kjøleskap vil vi ikke ha integrert, for nå har vi ett stort kjøleskap med frysedel på. Når det går, forhåpentligvis etter at de fleste ungene har flyttet ut kan vi kjøpe ett mindre kjøleskap og flytte den lille fryseren vi har nede opp.

Jeg har hatt intergrert der jeg har bodd før, positivt og negativt med begge deler. Men jeg savner virkelig ovn som står litt høyere. Når vi brukere ovnen så mye som vi gjør, er det deiligere å ha den litt høyer. Skal ikke ha noen fancy ovn, den trenger bare å steke for min del. Har sett flere har en vanlig ovn og en annen (lurer på om det er damp ovn eller noe slikt) det har jeg ikke bruk for.

Anonymous poster hash: 28ce7...d58

Vi har alt integrert og aldri opplevd noe stress med det. Da vi skulle bytte oppvaskmaskin kjøpte vi en ny, skrudde av dekkfronten og skrudde den på den nye maskinen.

Bygger nytt nå og da vurderte jeg en frittstående ovn. (en stor gassovn med to ovner) men den kostet 50.000 så det ble litt for mye for en ovn. Så da blir det integrert.

De finst mange pene frittstående ovner og kjøleskap, men de koster som regel deretter. Er kjøkkenet lite ser det oftest veldig rotete ut med frittstående, syns jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...