Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi vurderer Helga Augusta til vaar datter. Vil nok kun bruke Helga eller Augusta til daglig, men oensker to fornavn og synes de passer fint sammen. Meeen, blir det rart naar Helga slutter med -ga og Augusta begynner med -Aug?

Jeg er svensk og faren norsk, og vi bor i Norge (om dette har noe aa si). Jeg uttaler Augusta som "Agusta" og mannen min mer som "Aevgusta".

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 7ee1d...db2
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139743-blir-dette-rart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt tungt å si navnene sammen, men ikke umulig.

Jeg synes Augusta er et utrolig vakkert navn. Skulle ønske jeg kunne bruke det selv!

Helga er jeg imidlertid ikke så veldig begeistret for. Men det er dere som skal like navnet. Jeg ville nok heller satt et annet navn foran Augusta, eller bare brukt det ene navnet.

Anonymous poster hash: b4db5...1be

Litt tungt å si navnene sammen, men ikke umulig.

Jeg synes Augusta er et utrolig vakkert navn. Skulle ønske jeg kunne bruke det selv!

Helga er jeg imidlertid ikke så veldig begeistret for. Men det er dere som skal like navnet. Jeg ville nok heller satt et annet navn foran Augusta, eller bare brukt det ene navnet.

Anonymous poster hash: b4db5...1be

Takk for svar, så gøy du liker Augusta! Helga er spesielt, jeg vet, men vi liker det. Har du andre forslag som passer med Augusta? Vi har tenkt litt på Edith Augusta eller Maud Augusta.

Annonse

Augusta er et utrolig nydelig navn! Flott at dere vil bruke det :) Helga synes jeg ikke passer til. Det er et annet opphav, og blir merkelig sammen med Augusta synes jeg. 

Andre forslag:

Augusta Constanse

Augusta Kristiane

Kristiane Augusta

Amelia Augusta

Augusta Filippa

Filippa Augusta

Emilia Augusta

Augusta Emilia

Augusta Timea

Augusta Isolde

Augusta Cornelia

Augusta Fernanda

Augusta Leonor

Anna Augusta

Augusta er et utrolig nydelig navn! Flott at dere vil bruke det :) Helga synes jeg ikke passer til. Det er et annet opphav, og blir merkelig sammen med Augusta synes jeg. 

Andre forslag:

Augusta Constanse

Augusta Kristiane

Kristiane Augusta

Amelia Augusta

Augusta Filippa

Filippa Augusta

Emilia Augusta

Augusta Emilia

Augusta Timea

Augusta Isolde

Augusta Cornelia

Augusta Fernanda

Augusta Leonor

Anna Augusta

Ja, Augusta er helt nydelig synes vi også! Er ikke så opptatt av at de må ha samme opphav, men er likevel åpen for andre kombinasjoner. Anna Augusta blir oppkalling, så det kommer vi til å vurdere. Fernanda var kult! Men litt langt sammen med Augusta? Leonor er pent, liker det. Constanse er nydelig, men litt langt sammen med Augusta det også? Augusta Konstanse... hmm, meget pent. Takk for forslag!

Synes ikke det gjør noe i og med at det blir au og ikke a-lyd i Augusta og at man sjelden vil si de sammen da det blir veldig tungt. Begge navn er kjempeflotte og utrolig stilig sammensetning. Helga er et av mine absolutt favorittnavn, heia Helga! :P

Så gøy du liker Helga! :) Vi synes det er kult, men har ikke fått mye positiv tilbakemelding på det, nei... ;)

Augusta er nydelig :)

Av dine forslag liker jeg nok bedre Maud Augusta. 

Helga er litt for hardt, så der stemmer jeg nei ;)

Anonymous poster hash: 85903...59f

Takk for svar! Jeg synes Maud Augusta passer fint sammen, men blir det litt mye AU (men uttales ulikt)? Tenkt litt på Ruth Augusta eller Augusta Ruth også. Men liker nok Helga eller Maud bedre.

Annonse

Ikke vær redd for lange kombinasjoner, man venner seg til alt :) Barna her har lange navn, dog kun ett hver. Mange trodde vi ville forkorte de, men det føltes ikke naturlig for oss. Så selv om de har 5, 4 og 3 stavelser og mange bokstaver i sine navn, så er det null problem :)

Andre forslag:

Augusta Constanse

Augusta Kristiane

Kristiane Augusta

Amelia Augusta

Augusta Filippa

Filippa Augusta

Emilia Augusta

Augusta Emilia

Augusta Timea

Augusta Isolde

Augusta Cornelia

Augusta Fernanda

Augusta Leonor

Anna Augusta

Ja, Augusta er helt nydelig synes vi også! Er ikke så opptatt av at de må ha samme opphav, men er likevel åpen for andre kombinasjoner. Anna Augusta blir oppkalling, så det kommer vi til å vurdere. Fernanda var kult! Men litt langt sammen med Augusta? Leonor er pent, liker det. Constanse er nydelig, men litt langt sammen med Augusta det også? Augusta Konstanse... hmm, meget pent. Takk for forslag!

Augusta er nydelig :)

Av dine forslag liker jeg nok bedre Maud Augusta. 

Helga er litt for hardt, så der stemmer jeg nei ;)

Takk for svar! Jeg synes Maud Augusta passer fint sammen, men blir det litt mye AU (men uttales ulikt)? Tenkt litt på Ruth Augusta eller Augusta Ruth også. Men liker nok Helga eller Maud bedre.

Det blir jo Måd Augusta. Så det blir ikke så mye "Au" ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...