Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Det norske folk viser at fyllekjøring er greit. Fyren har jo aldri hatt mer støtte før Anonymous poster hash: ffc5d...a77
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Det er fullt mulig å støtte personen, men ikke handlingen Anonymous poster hash: 2ce6f...db5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Enig med deg hi. Fokuset har hele tiden vært at det er menneskelig å feile. Det har nesten blitt en unnskyldning og forklaring, ikke noe man skal forsøke å motarbeide. Moralen er; er du populær så blir du tilgitt. Anonymous poster hash: faa7f...02b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Han blir støtta for mobbingen og hetsen som har oppstått i ettertid, IKKE fyllekjøringa! Og nei, folk får ikke en tankevekker! Hadde man fått det når noen hadde fyllekjørt hadde folk fått det for lenge siden når det har vært avisoppslag om fyllekjørere som har drept andre! Anonymous poster hash: 1d672...511
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Nå kommer han til å bli enda mer populær pga den fyllekjøringen Heia Norge Anonymous poster hash: ffc5d...a77
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Jeg syns faktisk at man fortjener en god del pes når man tar sånne hjernedøde avgjørelser og jeg blir kvalm av alle støtteerklæringene! Man skal ikke forstå og ha medlidenhet med en voksen mann som setter eget og andres liv på spill. At han angrer og har det tungt nå, skulle bare mangle! Tenker pr-rådgivere har vært klare på at det eneste som teller nå er å legge seg paddeflat. Jeg har null toleranse og forståelse for fyllekjøring - enten det er kong Salomon eller Jørgen Hattemaker som blir tatt.
prekæs Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 På generelt grunnlag vil jeg si at enkelte svært mediaomtalte personer, det være seg kjendiser, idrettsutøvere, politikere etc, oppfører seg som om de selv er sola og planetene dreier seg rundt dem. Er meg klinkende likegyldig om det hagler med unnskyldninger fra disse, etter at de har blitt tatt i div lovbrudd eller utroskap, og mistenker vel at de er satt i scene av div. rådgivere som vet det hva som er "rett" trekk videre. I nevnte tilfelle hadde vel ikke unnskyldningen blitt utført, om vedkommende kom trygt hjem, mistenker jeg, selv om handlingen var feil uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Enig i at det er uakseptabelt å fyllekjøre. Men jeg undres litt om alle som fordømmer selv er så prektige i trafikken? Når jeg kjører her på de vestlandske landeveier kan jeg si at så godt som alle jeg møter kjører over fartsgrensen! Kjører jeg 90 i 80 sonen blir jeg konstant forbikjørt av biler som suser forbi i 110. Gjerne før en sving o.l. Da hjelper det ikke at den som kjører er edru.. Anonymous poster hash: 15eca...e3c
skjotta Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Når hvermannsen fyllekjører og råkjører, kræsjer bilen, forlater sin skadde kammerat og stikker fra politiet vanker det fengseslstraff, bøter, sykkel og offentlig uthengelse i sosiale medier. Når petter northug gjør det er det jo han det er synd på, det må jo alle forstå. støtter dere mannen eller idrettsprestasjonene? For i min verden er det våre handlinger som definerer oss som personer. mannen er som mannen gjør og petter northug viste oss hvor selvsikker og egosentrisk han er. At han angrer tror jeg ingenting på. Dvs, han angrer nok på at han kræsjet og ble tatt, men dette er nok ikke hverken første eller siste gang han kjører påvirket. fyllekjørere er noe av det laveste du finner. De river i stykker familier, ødelegger liv og tar liv. Bare fordi de er verdensmestere bak rattet og derfor ikke trenger å bry seg om fornuftige lover. har ingenting til overs for fyllekjørere.
Klarer selv! Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Hva skjedde med rettsprinsippet? Er det ikke rettsvesenet som skal dømme og ikke alle og enhver. Det er de som bedriver nethetsen (også her inne) som er mye av grunnen til at Petter Northug får så mye sympati. Jeg har ikke sett noen som ikke fordømmer handlingene, men mange reagere at han skal bli utsatt for en slik hets han har blitt utsatt for. Og at mange håper han kommer tilbake i skisporet er helt naturlig. Hvis man har en viss kunnskap om integrering av straffedømte så vet man at å få vedkommende tilbake i det vanlige liv og sine rutiner etter soning er den beste måten for å unngå flere lovbrudd. Eller er det slik at d,ere ønsker å bryte han enda mer ned slik at han ikke fungerer i hverdagen når dommen han kommer til å få er sonet ferdig og han skal ut i samfunnet igjen. Er det slik at dere ønsker han skal miste hele fotfestet og kanskje ende opp med å misbruke alkohol enda mer og igjen kjøre i fylla?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Det norske folk viser at fyllekjøring er greit. Fyren har jo aldri hatt mer støtte før Anonymous poster hash: ffc5d...a77 Signerer den. Unge menn kan oppfatte det slik at er du macho og populær nok så synes folk at du bare er tøff som fyllekjører. Og dere som aldri har sett "hets" av offentlige personer før? Har dere ikke fått med dere Bård Hoksrud som kjøpte horer? Ordføreren som misbrukte mindreårig jente? Og andre som har begått ALVORLIGE straffbare handlinger? Samtlige fikk masse "hets" og kritikk i media og offentlige fora. Så ikke kom hit og si at KUN Northug som får kritikk, for de fleste kjendiser som begår alvorlige overtramp blir kritisert nord og ned av folk flest. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Hva skjedde med rettsprinsippet? Er det ikke rettsvesenet som skal dømme og ikke alle og enhver. Det er de som bedriver nethetsen (også her inne) som er mye av grunnen til at Petter Northug får så mye sympati. Jeg har ikke sett noen som ikke fordømmer handlingene, men mange reagere at han skal bli utsatt for en slik hets han har blitt utsatt for. Og at mange håper han kommer tilbake i skisporet er helt naturlig. Hvis man har en viss kunnskap om integrering av straffedømte så vet man at å få vedkommende tilbake i det vanlige liv og sine rutiner etter soning er den beste måten for å unngå flere lovbrudd. Eller er det slik at d,ere ønsker å bryte han enda mer ned slik at han ikke fungerer i hverdagen når dommen han kommer til å få er sonet ferdig og han skal ut i samfunnet igjen. Er det slik at dere ønsker han skal miste hele fotfestet og kanskje ende opp med å misbruke alkohol enda mer og igjen kjøre i fylla? Jeg har ikke sett noe hets, hverken her eller andre steder. Jeg har sett kritikk av hendelsen og det er helt på sin plass. Velger man å være en offentlig person må man akseptere at folk har en mening når det skjer negative ting også. At man skal ta med silkehansker på idiotoppførsel fordi han KAN få problemer etterpå er jeg ikke med på. Voksne folk må ta ansvar for egne handlinger. Han er ikke en umoden 18 åring, men en kjepphøy nesten 30 åring som nok mener at alle regler ikke gjelder for han.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Da fetteren min gjorde omtrent det samme som Nortug fikk han fengsel, mistet førerkortet i 2(?) år og kraftig avkortning på forsikkringen, men alt ble holdt hemlig. Fengselstraffen ble somet i "feren", mor betalte utgiftene og de få som viste om det fikk munnkurv. Kolegaer, venner, arbeidsgiver og andre fikk ikke vite noe. Når det samme skjer med en kjendis får de en tilleggsbelastning ved at det slås opp på førstesiden i alle aviser og også i utlandet. Hele landet spekulerer i hva som har skjedd og hvilke ekstra konsekvenser det bør få. Det blir mye tøffere enn for en vanlig ukjent som kan sone straffen i stillhet, betale det det kostet og så gå videre uten at andre bryr seg om det eller i det heletatt vet noe om det. Jeg mener ikke at kjendiser bør få lavere straff enn andre, men jeg synes vi skal være forsiktige med å bruke offentlig gapestokk i tillegg. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69
Klarer selv! Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Hva skjedde med rettsprinsippet? Er det ikke rettsvesenet som skal dømme og ikke alle og enhver. Det er de som bedriver nethetsen (også her inne) som er mye av grunnen til at Petter Northug får så mye sympati. Jeg har ikke sett noen som ikke fordømmer handlingene, men mange reagere at han skal bli utsatt for en slik hets han har blitt utsatt for. Og at mange håper han kommer tilbake i skisporet er helt naturlig. Hvis man har en viss kunnskap om integrering av straffedømte så vet man at å få vedkommende tilbake i det vanlige liv og sine rutiner etter soning er den beste måten for å unngå flere lovbrudd. Eller er det slik at d,ere ønsker å bryte han enda mer ned slik at han ikke fungerer i hverdagen når dommen han kommer til å få er sonet ferdig og han skal ut i samfunnet igjen. Er det slik at dere ønsker han skal miste hele fotfestet og kanskje ende opp med å misbruke alkohol enda mer og igjen kjøre i fylla? Jeg har ikke sett noe hets, hverken her eller andre steder. Jeg har sett kritikk av hendelsen og det er helt på sin plass. Velger man å være en offentlig person må man akseptere at folk har en mening når det skjer negative ting også. At man skal ta med silkehansker på idiotoppførsel fordi han KAN få problemer etterpå er jeg ikke med på. Voksne folk må ta ansvar for egne handlinger. Han er ikke en umoden 18 åring, men en kjepphøy nesten 30 åring som nok mener at alle regler ikke gjelder for han. Der er vi uenige. Mye av det som er blitt skrevet her inne, men enda mer på andre fora har gått til personangrep som ingen burde bli utsatt for. Og det er ikke slik at selvom man velger å være en offentlig person så skal man godta alt, men her inne har jeg sett den unnskyldningen brukt ofte når noen skriver et innlegg som går over streken i forhold til kjendiser. Det er en holdning som jeg er sterkt uenig i. Vi har den offentlige Petter Northug, men det finnes også en privat Petter Northug. Jeg sier ikke og kommer aldri til å si at det han har gjort ikke er så ille, for det er det helt klart. Han har utført en alvorlig kriminell handling som han må ta ansvar og straff for, men jeg er ikke enig at offentligheten har rett til å gjøre det enda verre for han. Jeg kan sette med inn i hvordan folk tenker og føler da jeg har mistet en nær i forbindelse med fyllekjøring, men til tross for det så gir ikke det meg en rett til å sitte å fordømme en offentlig person for hans handlinger på en slik måte som mange gjør på sosiale medier nå.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Jeg syns faktisk at man fortjener en god del pes når man tar sånne hjernedøde avgjørelser og jeg blir kvalm av alle støtteerklæringene! Man skal ikke forstå og ha medlidenhet med en voksen mann som setter eget og andres liv på spill. At han angrer og har det tungt nå, skulle bare mangle! Tenker pr-rådgivere har vært klare på at det eneste som teller nå er å legge seg paddeflat. Jeg har null toleranse og forståelse for fyllekjøring - enten det er kong Salomon eller Jørgen Hattemaker som blir tatt. Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Det å kjøre i fylla er så dumt, tankeløst og egoistisk at det bør markeres kraftig at det er 100% uakseptabelt. Dette er snakk om en voksen mann (om det er første gang han kjører i fylla, eller bare første gang han blir tatt, kan man selvsagt tro sitt om) som burde visst bedre. Det er bare å la være å ta med seg bilen på byen når man vet at man skal drikke. MEN. Det er likevel slik at det bør være grenser for hvor voldsomt man skal ydmyke og tyne en person som har gjort feil. Noen tåler offentlig gapestokk, andre gjør det ikke. Jeg glemmer aldri Tore Tønne. Kanskje er det likevel greit å gi uttrykk for at selv om handlingen er totalt forkastelig, så behøver ikke personen å være gjennområtten? Anonymous poster hash: 8ed6f...60a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Da fetteren min gjorde omtrent det samme som Nortug fikk han fengsel, mistet førerkortet i 2(?) år og kraftig avkortning på forsikkringen, men alt ble holdt hemlig. Fengselstraffen ble somet i "feren", mor betalte utgiftene og de få som viste om det fikk munnkurv. Kolegaer, venner, arbeidsgiver og andre fikk ikke vite noe. Når det samme skjer med en kjendis får de en tilleggsbelastning ved at det slås opp på førstesiden i alle aviser og også i utlandet. Hele landet spekulerer i hva som har skjedd og hvilke ekstra konsekvenser det bør få. Det blir mye tøffere enn for en vanlig ukjent som kan sone straffen i stillhet, betale det det kostet og så gå videre uten at andre bryr seg om det eller i det heletatt vet noe om det. Jeg mener ikke at kjendiser bør få lavere straff enn andre, men jeg synes vi skal være forsiktige med å bruke offentlig gapestokk i tillegg. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69 Men fetteren din får heller ikke titalls millioner BARE fordi han er offentlig person, for å stille opp i reklamer, dra på pokerferie og kose seg? Regner med at han har helt vanlig jobb der han må slite for pengene, og ikke får noe PR. Får man sponsorer og penger kun for å gjøre noe som er morsomt, som alle andre må betale for å gjøre, så må man tåle at dine alvorlige overtramp blir kommentert av offentligheten. Du kan ikke få i både pose og sekk - masse positivitet og inntekter fordi du er kjendis, og samtidig hemmelighold av ting som du har gjort som ikke er helt greit. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Hva skjedde med rettsprinsippet? Er det ikke rettsvesenet som skal dømme og ikke alle og enhver. Det er de som bedriver nethetsen (også her inne) som er mye av grunnen til at Petter Northug får så mye sympati. Jeg har ikke sett noen som ikke fordømmer handlingene, men mange reagere at han skal bli utsatt for en slik hets han har blitt utsatt for. Og at mange håper han kommer tilbake i skisporet er helt naturlig. Hvis man har en viss kunnskap om integrering av straffedømte så vet man at å få vedkommende tilbake i det vanlige liv og sine rutiner etter soning er den beste måten for å unngå flere lovbrudd. Eller er det slik at d,ere ønsker å bryte han enda mer ned slik at han ikke fungerer i hverdagen når dommen han kommer til å få er sonet ferdig og han skal ut i samfunnet igjen. Er det slik at dere ønsker han skal miste hele fotfestet og kanskje ende opp med å misbruke alkohol enda mer og igjen kjøre i fylla? Det har ikke noe med rettsprinsippet (jeg regner med at du mener rettssikkerheten?) å gjøre at lekfolk fordømmer en handling. Det er kun retten som kan fastsette straff, som den dømmende myndighet, men det er faktisk ikke slik at folk flest skal stå som umælende kyr og ikke mene noe som helst om en forbrytelse. Det er deres fulle rett. Enkelte saker de siste årene (som Øygardsaken) har vist at det er veldig lurt å ha fått alle fakta på bordet før man uttaler seg, men det er selvsagt lov å si at fyllekjøring er forkastelig! Anonymous poster hash: 8ed6f...60a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Da fetteren min gjorde omtrent det samme som Nortug fikk han fengsel, mistet førerkortet i 2(?) år og kraftig avkortning på forsikkringen, men alt ble holdt hemlig. Fengselstraffen ble somet i "feren", mor betalte utgiftene og de få som viste om det fikk munnkurv. Kolegaer, venner, arbeidsgiver og andre fikk ikke vite noe. Når det samme skjer med en kjendis får de en tilleggsbelastning ved at det slås opp på førstesiden i alle aviser og også i utlandet. Hele landet spekulerer i hva som har skjedd og hvilke ekstra konsekvenser det bør få. Det blir mye tøffere enn for en vanlig ukjent som kan sone straffen i stillhet, betale det det kostet og så gå videre uten at andre bryr seg om det eller i det heletatt vet noe om det. Jeg mener ikke at kjendiser bør få lavere straff enn andre, men jeg synes vi skal være forsiktige med å bruke offentlig gapestokk i tillegg. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69 Men fetteren din får heller ikke titalls millioner BARE fordi han er offentlig person, for å stille opp i reklamer, dra på pokerferie og kose seg? Regner med at han har helt vanlig jobb der han må slite for pengene, og ikke får noe PR. Får man sponsorer og penger kun for å gjøre noe som er morsomt, som alle andre må betale for å gjøre, så må man tåle at dine alvorlige overtramp blir kommentert av offentligheten. Du kan ikke få i både pose og sekk - masse positivitet og inntekter fordi du er kjendis, og samtidig hemmelighold av ting som du har gjort som ikke er helt greit. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41 Nortug tjener heller ikke så mye bare fordi han er en offentlig person. Han har tjent mye fordi han har gått styggfort på ski og sørget for god underholdning. Høy intekt er ganske vanlig blant dem som når toppen i underholdningsbransjen. Det betyr jo ikke at de skal være fritt vilt. Jeg kjenner mange som har kjørt i fylla en eller annen gang. Det er helt forkastlig å gjøre, men menneskene er ikke forkastlige personer totalt sett. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Da fetteren min gjorde omtrent det samme som Nortug fikk han fengsel, mistet førerkortet i 2(?) år og kraftig avkortning på forsikkringen, men alt ble holdt hemlig. Fengselstraffen ble somet i "feren", mor betalte utgiftene og de få som viste om det fikk munnkurv. Kolegaer, venner, arbeidsgiver og andre fikk ikke vite noe. Når det samme skjer med en kjendis får de en tilleggsbelastning ved at det slås opp på førstesiden i alle aviser og også i utlandet. Hele landet spekulerer i hva som har skjedd og hvilke ekstra konsekvenser det bør få. Det blir mye tøffere enn for en vanlig ukjent som kan sone straffen i stillhet, betale det det kostet og så gå videre uten at andre bryr seg om det eller i det heletatt vet noe om det. Jeg mener ikke at kjendiser bør få lavere straff enn andre, men jeg synes vi skal være forsiktige med å bruke offentlig gapestokk i tillegg. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69 Men fetteren din får heller ikke titalls millioner BARE fordi han er offentlig person, for å stille opp i reklamer, dra på pokerferie og kose seg? Regner med at han har helt vanlig jobb der han må slite for pengene, og ikke får noe PR. Får man sponsorer og penger kun for å gjøre noe som er morsomt, som alle andre må betale for å gjøre, så må man tåle at dine alvorlige overtramp blir kommentert av offentligheten. Du kan ikke få i både pose og sekk - masse positivitet og inntekter fordi du er kjendis, og samtidig hemmelighold av ting som du har gjort som ikke er helt greit. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41 Nortug tjener heller ikke så mye bare fordi han er en offentlig person. Han har tjent mye fordi han har gått styggfort på ski og sørget for god underholdning. Høy intekt er ganske vanlig blant dem som når toppen i underholdningsbransjen. Det betyr jo ikke at de skal være fritt vilt. Jeg kjenner mange som har kjørt i fylla en eller annen gang. Det er helt forkastlig å gjøre, men menneskene er ikke forkastlige personer totalt sett. Anonymous poster hash: 0ba5d...c69 Han får inntekter for å dra på pokertur med Vi Menn (du tror vel ikke at han betaler reise, opphold, lommepenger osv selv??), stille opp i Coop-reklamer og diverse annet. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Kva har bilen og fyllekjøringen med om han skal legge opp el ikkje el skisporten. Trodde det var 2 forskjellige ting men dei er vel redde for fylleski tur no da. Anonymous poster hash: 580be...22b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Kunne ikke vært mer enig. Sponsorene hans viser at fyllekjøring er greit. Nå blir bare lettpåvirkelig ungdom tildelt enda slappere holdninger enn de hadde fra før er jeg redd. Hvor går grensa for hva som er alvorlig nok? Jo, når noen dør, som alltid må noen dø først. Forebyggende tiltak med prinsipp som argument er ikke lenger gjeldende. Så ny moral er visst: Gjør hva dere vil, dere er alle mennesker, ikke opptre med respekt for andres liv og helse, det får ingen velfortjente følger hvis dere gjør noe alvorlig galt. Fyllekjøring skal tilgis, så drikk dere snydens og tut og kjør, i morgen får dere tusenvis av støtteerklæringer. Anonymous poster hash: ed7d8...04a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #22 Skrevet 7. mai 2014 Å legge ned timesvis med hardt arbeid, er det som gir han det han har av sponsorer og penger/gaver. Er ikke de tusenvis av timene verdt noe som helst om man tabber seg ut EN gang? At mange ser ut til å lide av en stor grad av misunnelse, gir ingen rett til å dømme personen. Man kan fordømme en handling, men det er rettssystemet vårt som skal ta seg av dommen. At han blir forsvart, er nettopp fordi så mange fordømmer ham både for fyllekjøringen, sponsorinntekter OG hans oppførsel tidligere(i forbindelse med sporten hans). DET er det folk reagerer på, og vi ser jo samme argumentene her. Mange blander nemlig alt sammen til at det gir rett til hets på ALLE områder.... Jeg har altså enda til gode å lese at folk forsvarer fyllekjøring, selv om de forsvarer personen. Og ei her som skrev om fetteren sin..... Da kom argumentet om at han nok ikke var kjendis med mye penger, så da var det liksom litt verre å hetse, eller noe. Hvorfor det? Fetteren kan jo bli rik kjendis om han jobber for det, og det samme kan alle misunnelige hønsene som argumenterer så dumt. Husk det at gapestokk ble avskaffet ved lov for leeeeeenge siden. Og det er også noe media burde ta til seg av og til..... Anonymous poster hash: 1378c...10a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #23 Skrevet 7. mai 2014 Å legge ned timesvis med hardt arbeid, er det som gir han det han har av sponsorer og penger/gaver. Er ikke de tusenvis av timene verdt noe som helst om man tabber seg ut EN gang? At mange ser ut til å lide av en stor grad av misunnelse, gir ingen rett til å dømme personen. Man kan fordømme en handling, men det er rettssystemet vårt som skal ta seg av dommen. At han blir forsvart, er nettopp fordi så mange fordømmer ham både for fyllekjøringen, sponsorinntekter OG hans oppførsel tidligere(i forbindelse med sporten hans). DET er det folk reagerer på, og vi ser jo samme argumentene her. Mange blander nemlig alt sammen til at det gir rett til hets på ALLE områder.... Jeg har altså enda til gode å lese at folk forsvarer fyllekjøring, selv om de forsvarer personen. Og ei her som skrev om fetteren sin..... Da kom argumentet om at han nok ikke var kjendis med mye penger, så da var det liksom litt verre å hetse, eller noe. Hvorfor det? Fetteren kan jo bli rik kjendis om han jobber for det, og det samme kan alle misunnelige hønsene som argumenterer så dumt. Husk det at gapestokk ble avskaffet ved lov for leeeeeenge siden. Og det er også noe media burde ta til seg av og til..... Anonymous poster hash: 1378c...10a Problemet er at hans tidligere oppførsel ser ut til å ha sammenheng med fyllekjøringa - fyren mener at han kan si og gjøre hva han vil, så får han støtte uansett. Ikke greit å tøffe seg når man nærmer seg 30, det ser bare dumt ut. Og han har ikke TABBET seg ut. Å tabbe seg ut er å si noe dumt i fylla, å få parkeringsbot, inkassokrav osv. Ikke risikere andres liv og utføre 3 straffbare handlinger i løpet av en halvtime. Hans prestasjoner i skisporet har ingen sammenheng med de straffbare handlinger, og blir nok heller ikke ansett som noe formildende omstendigheter i retten. Ordføreren i Vågå er sikkert flink politiker, som også har blitt forsvart i hue og ræva, men det gjør ikke hans handlinger mindre avskyelige. Bård Hoksrud er kjempeflink politiker og rakker på taler og argumenter, men det unnskylder ikke det faktum at han har overtrådt forbud mot sexkjøp. Anonymous poster hash: 4cbf0...a41
Swana Skrevet 7. mai 2014 #24 Skrevet 7. mai 2014 Jeg syns faktisk at man fortjener en god del pes når man tar sånne hjernedøde avgjørelser og jeg blir kvalm av alle støtteerklæringene! Man skal ikke forstå og ha medlidenhet med en voksen mann som setter eget og andres liv på spill. At han angrer og har det tungt nå, skulle bare mangle! Tenker pr-rådgivere har vært klare på at det eneste som teller nå er å legge seg paddeflat. Jeg har null toleranse og forståelse for fyllekjøring - enten det er kong Salomon eller Jørgen Hattemaker som blir tatt. Kunne virkelig ikke vært mer enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå