Gå til innhold

Noen med rundt 10 dager igjen til termin? :)

Anbefalte innlegg

Er i dag 39+0 og har da 10 dager igjen til termin. Lurer på om det er noen som er rundt samme leia og som vil dele hvordan status er? Om dere kjenner noe som kan tyde på at dere veldig snart er i mål? :)

Her måtte jeg stå opp kl.02 i natt. Da hadde jeg allerede vært oppe av senga 4 ganger siden jeg la meg klokka 23. Har bekkenplager hver natt normalt sett og våkner mye, men i natt kom det en ny type smerte. Skikkeligskikkelig vondt dette også. Aner ikke hva som var galt. Har måttet veksle mellom ligging og sitting i sofaen igjennom natta. Lurer på om det kan være nedpress og at hun har truffet noen nerver eller no annet som gjør vondt. 

Har ellers kynnere hele tida. Spesielt på kvelden, men holder også på resten av dagen (f.eks. nå i skrivende stund. Hatt 3 stykk ila skriving av dette innlegget). Kan være ganske vonde til tider. 

Men jeg kjenner ikke noe til at fødselen er nært forestående. Vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter heller, men har magefølelse på at jeg vil gå over tida. Hvis det fortsetter med så mye vondter på nettene, så gruer jeg meg til de neste 3 ukene før igangsetting...

Fortsetter under...

Jeg har en liten uke igjen og har det akkurat på samme måten. Har hatt nesten konstante kynnere i mange uker, og det er greit, men den intense nedpressen og magevondten (pluss halsbrannen) på natten kan jeg ikke huske fra tidligere. Vet i grunnen ikke helt hva jeg skal kjenne etter selv heller, siden jeg ble satt igang før termin forrige gang og ikke fikk de vanlige tegnene.

Det er utrolig spennende, men siden jeg synes det er skummelt dette her så håper jeg nok litt motsatt av deg at det ikke er noe på gang helt enda. Går gjerne noen dager på overtid heller enn å bli satt igang før terminen ihvertfall.

Det er slitsomt å ikke få sove, men jeg antar det blir dårlig med det etter fødsel også:)

6 dager igjen til termin her... :)

Egentlig ganske fin form. Hadde mye kynnere tidligere, men færre nå. Innimellom veldig nedpress, stråling nedover innsiden av høyre lår. 

Sist fødte jeg en dag før termin. Spennende hvordan det blir denne gang... :)

Så kjekt med respons fra dere jenter! :) :) Gjerne post oppdateringer hvis noe skulle skje :) Spennende å følge med synes jeg! :)

Oktoberbaby: Så bra at du er i fin form! Misunnelig, men unner likevel alle andre gravide å være i fin form :) Rart hvordan disse kynnerne kan variere. Håper du slipper at de tar seg opp igjen da hvis de har vært vonde for deg. At du bare går rett på riene. 

Nettisen: Har snakket med diverse folk i dag som har født tidligere, og alle sier det at de ikke kjente noe som helst før det hele plutselig var starta. Så det gjør nok ingenting at vi ikke vet hva vi skal kjenner etter :) Og ja, det blir nok dårlig med søvn etter fødsel også. Men forhåpentlig så har vi da ikke andre plager utenom! Bekkenet stabiliserer seg vel gjerne, man slipper kvalme, halsbrann og alt det andre som følger med denne graviditeten. Satser alt på at det der skal få meg til å holde ut søvnløse netter..å være takknemlig for at jeg ellers er uten plager :)

11 dager igjen her. Ekstremt mye kynnere. Har også hatt sånn superrar smerte. Både i ryggen og nederst i magen et par netter, men ikke noe som har ført til noe mer. Jeg har også konkludert med press på nerver.

Anonymous poster hash: 4e72e...aae

Annonse

Det er jo så spennende den siste tiden, vi aner jo ingenting om når det plutselig braker løs. :)

Jeg har hatt noen dager med mye energi og fikset og ordnet en del, men jeg har vært litt mer slapp de siste dagene, og sett mye daytime TV... Det kan tenkes at det er litt av hovedgrunnen til at kynnerne har gitt seg i grunn, at jeg tar det mer med ro nå. Etter jeg skrev innlegget tidligere i dag, tok jeg meg en handletur og da var kynnerne tilbake gitt, så det er nok lurt å slenge seg på sofaen med bena høyt! ;-)

Fødselen førstegang startet med rier på natten, og kvelden før var jeg full av energi og vasket huset... Fødselen gikk forresten veldig fint og raskt, håper den gjør det denne gangen også og for dere og!

Carma78: 13 dager over termin hørtes slitsomt ut! håper du slipper reprise ja!

Ikke bare jeg som har det jeg tror er rare smerter pga press på nerver da altså. Og mye kynnere. Jeg har også merket at de kommer hyppigere når jeg beveger meg. Rent praktisk håper jeg nå at hun ikke kommer før 14.mai (3 dager før termin), så tenker jeg får forholde meg rolig frem til da. Ikke no full husvask f.eks sånn som du gjorde forrige gang Oktoberbaby :P

Fant en oversikt over sannsynligheten for fødsel forresten. Det er 2,9% sannsynlighet for at jeg føder i morgen (det var 2,6% i dag), og det er 38% sannsynlighet for at jeg har født innen 14.mai. Syns det var litt festlig :)

Lykke til videre de neste dagene jenter!!!! ;)

Endret av all i want is u

10 dager igjen i dag, er såååå utålmodig!! Føler at jeg har ventet på fødsel i mange uker allerede, skulle ønske jeg bare klarte å slappe av litt og ta det litt mer som det kommer. Men jeg tror ALLTID at noe er på gang, men det er nok ikke det på et par uker enda hvertfall, fødte 5 dager over første gang, så kan aldri tenke meg at det skjer før denne gangen.. Men syting og klaging til tross, er babyen frisk er alt det andre av liten betydning ;) Men dere som har kynnere, kan dere "telle" de? Jeg føler at mine kynnere bare varer og varer uten noe som helst slags pause, kan gjerne vare en halvtime om gangen. I tilleg har jeh vondt bekken og lar meg ofte lure av kombinasjonen kynnere og bekkensmerter.. Første gangen kjente jeg jo ingenting før det var i gang, så skjønner ikke hvorfor jeg tror at det skal være annerledes nå..

Anonymous poster hash: 8ce47...cf4

Hei igjen jenter! Jeg fødte en nydelig liten jente i går, 3 dager før termin.  :hjerte:  Fødselen gikk kjempefint, begynte med rier på natten som sist, riene roet seg litt på morgenen, så jeg tok det med ro hjemme. Jeg tok en liten lur og plutselig gikk vannet. Vi dro avsted til sykehuset og ganske raskt var det rier med kun tre min mellomrom... En og en halv time etter vi ankom føden var lille jenta vår ute!  :hjerter: Hurra! For en lykke!

Ønsker dere all lykke til med deres fødsler! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...