Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Har ei jente på 15 mnd som jeg ikke blir helt klok på i forhold til søvn. Hun har aldri sovet mye på dagen, og aldri lenger enn 30 min. Fra 9 mnd alder sov hun to lurer på ca 30 min. Hun ble gradvis vanskeligere å legge til begge lurene, og sovnet gjerne ikke før det var gått en time. Etter 2 mnd med mye styr i forhold til dagsøvn gikk vi over til en lur. Jeg tenkte da at hun ville begynne å sove lenger, men den gang ei. Hun sover fortsatt kun 30 min og sutrer og står i resten av dagen. Det er helt åpenbart at hun er trøtt/overtrøtt.Hun legger seg kl 18.00, det har hun alltid gjort. Sover hele natten og står opp alt i fra 04.30 til 06.00. Andre som har lignende erfaringer, eller noen tips? Anonymous poster hash: 7da02...7e5 Anonymous poster hash: 7da02...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei. Jeg har ei jente som er litt yngre enn din. Vi gikk over til en hvil da hun var rundt 11 mnd da hun, som du beskriver, ble vanskelig å legge, men i motsetning til din har hun sovet mye på dagen, så tror nok problemet her nesten ble for mye søvn, men det ble mye sutring av det også. Mi jente har nå en lang hvil på dagen, mellom 2-3 timer. Legges rundt 10.30 og sover som regel til 13.00-13.30. Jeg vet ikke om du har prøvd å legge henne litt senere en periode, tar ofte noen dager før man ser effekt. 18.00 er kanskje litt tidlig, hvertfall om hun våkner 04.30, da er det natt tenker jeg. Nå vet jeg ikke når på dagen hun har hvilen sin, men hadde hun sovet litt lengre ut på morgenen, så kunne du kanskje forskjøvet hvilen litt lenger ut på dagen, slik at det ikke går så mange timer mellom hver soving. Anonymous poster hash: 5b9df...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Del Skrevet 7. mai 2014 Takk for svar De dagene hun står opp grytidlig (før 05) sover hun to lurer uten problem. Det skal sies at det er flest av de dagene hun våkner nærmere kl 06. Da sover hun luren sin fra kl 11-11.30. Har faktisk tenkt tanken på å endre leggetiden. Problemet er at innen kl 18 er hun utslitt og kan gjerne sovne før hun legges i sengen. I dag sovnet hun i stolen mens hun så barnetv kl 18 og måtte bæres i seng. Har også prøvd å gå tilbake til to lurer men det virker umulig (da legger jeg henne kl 10 og hun sovner uten problem i 30 min. Legger henne så til andre lur ca kl 14 men da sovner hun aldri) Anonymous poster hash: 7da02...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 9. mai 2014 #4 Del Skrevet 9. mai 2014 Vi begynte med 1 lur ved 14,5 mnd, han er nå 16 mnd. Alltid sovet korte dupper og hadde tre dupper til han var ca 10 mnd gammel. Nå sover han faktisk i snitt 2 timer, avogtil 3 (da sover han i seng, ikke vogn). Dette startet han med etter ca 14 dager. Det var et slit i begynnelsen, med kun 1 kort dupp, men ble raskt lettere. Når han begynte å sove lenger begynte vi å legge han senere. Nå legger han seg rundt 19:30, sover som regel i 19:45-20 tiden. Avogtil på et blunk kl 19:35 Dette da han sover 10-11 timer uansett nårtid han legges. Kl 19 = opp kl 5-6. Kl 19:30-20 = opp 6:30-7 her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå