Gå til innhold

navn og etternavn kombinasjon...

Anbefalte innlegg

Må bare spørre her siden jeg og mannen er uenige.

Blir det helt på jordet å kalle lillegutt for Vetle når mitt etternavn betyr Stor?

Jeg viste ikke at Vetle var en annen betydning for lille/liten før mannen påpekte det. Har aldri vært et ord folk har brukt rundt meg.

Har forelsket meg helt i dette navnet og har veldig vanskeligheter med å gå det opp fordi mannen mener han ikke kan hete "Liten Stor" Østmark ( I overført betydnig vel å merke). Vi heter alle fra før mitt og mannens sitt etternavn og vil jo at gutten skal ha likt etternavn som resten av oss.

Blir det helt feil for dere?

Anonymous poster hash: afe39...544
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139619-navn-og-etternavn-kombinasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det går fint. For det første er det gjerne ikke alle som tenker over det, dessuten er det ikke såå rart når du tenker over navn som Bjørn Arne (Bjørn Ørn), Arnulf (Ørn Ulv), Lily Rose (Lilje Rose) osv.

Blir ikke et problem om ingen merker det, spesielt om det ender med at det kun er siste etternavn som blir brukt til daglig :)

Jeg har alltid reagert på navnet Vetle fordi jeg synes det er så pussig at folk vil kalle barnet sitt for Liten. Tenk om han blir to meter høy.....?

Men er jo klar over at det er et gammelt tradisjonsnavn.

Hvis navnet det skal kombineres med ikke er vanlig kjennt som å bety Stor tenker jeg ikke det er så farlig.

Om navn nr to blir Diger eller lignende synes jeg det blir litt for åpenlyst.

Når det er sagt: Det er ingen som tvinger en til å bruke et mellomnavn selv om det står på papiret. Det kan forkortes til en forbokstav eller helt hoppes over i de fleste sammenhenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...