Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Å, nå er jeg litt lei og må bare lufte ut litt. Datteren min på 5 (snart 6) har fått en venninne i barnehagen som er så veldig, veldig "på" hele tiden. Hun er enebarn og mammaen er alenemor for henne. Det er ikke tull når jeg sier at de spør HVER eneste dag om min datter kan bli med dem hjem eller om venninnen kan komme hit. Jeg blir helt sprø! De var sammen i går, og nå kom det jommen en telefon igjen i dag. Ikke uventet - det hender kanskje det går en dag i mellom noen ganger, men stort sett er det spørsmål hver eneste dag. Og når vi sier mye nei, blir vi nok sett på som litt sære og strenge, men vi er opptatt av familietid, samt at vi har et barn til (og ett i magen) - så her er det mye som skjer og vi trenger ro i en travel hverdag med jobb og fritidsaktiviteter. Jeg vet bare ikke hva jeg skal si til denne venninnen og mammaen snart, for de gir seg jo ikke... sukk... Det skal også sies at vi er litt tilbakeholdne med at vår datter skal bli FOR god venninne med denne jenta, for til høsten skal de på forskjellig skole og vi er litt redd for at hun da skal kjenne på kjempesavn etter sin bestevenninne....Så vi prøver få henne til å invitere med andre hjem - og hun blir jo også invitert til andre. Det skal også sies at denne venninnen vokser opp under "fri oppdragelse", noe vår datter ikke gjør. Jenta får se hva hun vil på tv, hun legger seg kl 23 hver kveld (!!) og kan bare gå og ta godterier i skapet og is i fryseren når hun ønsker det. Her er vi veldig uenige i oppdragelsen....sukk.... Men slikt et mas fra disse to altså, jeg er bare så lei. At de er med hverandre hjem en gang i uken er helt ok - men ikke opptil flere. Som sagt, vi har et annet barn som også har behov, og vi ønsker at jenta vår skal pleie flere vennskap. Noen som har opplevd det samme? Noen råd til hvordan håndtere det hele? Anonymous poster hash: ff1ba...64a Anonymous poster hash: ff1ba...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Del Skrevet 7. mai 2014 730 visninger pr nå....og ingen med innspill???? Anonymous poster hash: ff1ba...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. mai 2014 #3 Del Skrevet 7. mai 2014 I vår bhg er det også mye mas om dette, men stort sett fra de andre barna (ikke så mye deres foreldre). Jeg ser at det er veldig mange som er med hverandre hjem flere ganger i uken, og jeg føler meg sær som synes det er nok med en ettermiddag i ny og ne. Jeg føler litt av det samme som deg, det er godt med litt ro og familietid i en hektisk hverdag. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg nok tatt en prat med mammaen. Det er ikke noe hyggelig for deg å måtte si nei så ofte, og spesielt ikke hvis det skjer foran ungene. Hva med å feks lage en avtale på at jentene kan være med hverandre hjem en gang i uken? Den ene uken hos dere og den andre hos dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2014 #4 Del Skrevet 9. mai 2014 I vår bhg er det også mye mas om dette, men stort sett fra de andre barna (ikke så mye deres foreldre). Jeg ser at det er veldig mange som er med hverandre hjem flere ganger i uken, og jeg føler meg sær som synes det er nok med en ettermiddag i ny og ne. Jeg føler litt av det samme som deg, det er godt med litt ro og familietid i en hektisk hverdag. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg nok tatt en prat med mammaen. Det er ikke noe hyggelig for deg å måtte si nei så ofte, og spesielt ikke hvis det skjer foran ungene. Hva med å feks lage en avtale på at jentene kan være med hverandre hjem en gang i uken? Den ene uken hos dere og den andre hos dem. Tusen takk for innspill. Lurt å lage avtale og godt å høre vi er flere som kan oppleve det slik! Anonymous poster hash: ff1ba...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå