eva1985 Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Nan ha1 kan brukes frem til 6 mnd. Hvilken melk har dere brukt etter denne? Jenta vår har kunnet bruke kun den ettersom magen har vært urolig på andre mme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 6. mai 2014 #2 Del Skrevet 6. mai 2014 Dette lurer jeg også på. tenkte å høre med helsesøster imorgen siden vi har time imorgen. vi startet med det forrige uke. lillegutten vår sliter veldig med magen. merker noe bedring. han er forresten 7 mnd nå. hvor gammel er jenta di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva1985 Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2014 Hun er øyeblikk fem mnd. Lille julepresangen vår. Har gutten din blitt sjekket for allergier ? Vår jente har for få symptomer på melke allergi. Jeg er enig i den beslutningen. Mage problemet er heldigvis så å su borte hos henne. Og det ee jeg sikker på har noe med melka å gjøre. Er så redd for at problemet kommer tilbake når hun blir for stor for ha1 :/ gjerne gi tilbakemelding på hva du blir anbefalt videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 7. mai 2014 #4 Del Skrevet 7. mai 2014 Det burde ikke være noe problem å fortsette med NAN HA1, tror jeg. Forskjellen på 1 og 2 av andre MMEer (og dermed sikkert også HA1 og andre 2-ere) er innholdet av jern, men barnet skal uansett ha fast føde fra 6 mnd. For ammebarn er det jo ikke noen forskjell på jerninnholdet i morsmelk før og etter 6 mnd, jern skal de få fra andre steder enn melka. (MME er tilsatt mer jern enn det vanlig kumelk inneholder, i tillegg til at innholdet av protein, fett og karbohydrater er lagt så nært opp til menneskemelk som mulig. Det er fordi melk (kalsium) i utgangspunktet hindrer opptak av jern, så for at barnet skal kunne ha melk som hoveddel av kostholdet sitt så må melka enten ha mer jern eller ha jern som er lettere for kroppen å ta opp (som jernet i morsmelk) enn det vanlig kumelk har. Fra barnet er 1 år kan man gi vanlig kumelk. Da spiser barnet normalt større mengder mat, slik at fast føde med jern i utgjør en større andel av kostholdet, og da er det ikke viktig med jernet i melka lenger.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 9. mai 2014 #5 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Vi fikk høre på apoteket her at det finnes også NAN HA2 - ikke i hyllene, men hvis du spør etter den, skal apoteket ha den, evt. kunne skaffe den. Et annet spørsmål er om barnet egentlig tåler melk eller ikke - hvis barnet faktisk har melkeallergi eller melkeintoleranse, er egentlig ikke NAN HA det rette - denne er ikke melkefri.Gir dere grøt med melk i ? Hvis ja, og hvis det går bra, er det kanskje på tide å prøve vanlig MME. Endret 9. mai 2014 av kmama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva1985 Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mai 2014 Hun får hipp risgrøt. Og der er det jo melk i. Har tenkt på det samme å gå for en ny melk. Men hvilken er jo det som er spørsmålet. Hun gulper også veldig mye fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 13. mai 2014 #7 Del Skrevet 13. mai 2014 Vi gikk over til nan 2, da følte jeg at vi hadde gjort hva vi kunne for å minimere risiko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå