Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hvis dere har 4 fadderbarn å blir spurt om å være fadder for 2 til, hva tenker dere om det? Er det alltid en ære å bli spurt? Å er det frekt å si nei? Anonymous poster hash: 4f639...165
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Oi, det har jeg ikke tenkt på engang. Er fadder til fem, og jeg regner med å bli spurt om å være det til et familiemedlem som blir født i sommer. Hm! Regner jo med at de har et register, men. Anonymous poster hash: 44ec7...76b
HvittHus Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Det er ikke noen begrensninger på hvor mange fadderbarn kan ha. Men man skal jo følge opp barna i forhold til den kristne tro, så man bør ikke si ja til flere enn man faktisk kan følge opp. Det burde ikke være frekt å si nei, men noen kan nok oppleve det som sårende at man ikke ønsker dette oppdraget. Personlig har jeg meldt meg ut av den norske kirke. En av grunnene var for å slippe å bli bedt om å være fadder.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Det finnes ingen formelle regler om hvor mange fadderbarn man kan ha. Fra gammelt av var det jo vanlig at slektens rikeste "gamlinger" var gudfar/mor for en hel drøss i håp om at det skulle ha betydning ved arveoppgjør for eksempel. Det er jo heller ikke mye jobb å be for et barn ekstra og kansje snakke litt om kristendommen innimellom. Hvor mye du vil gjøre ut av fadderoppdraget er jo mye opp til deg selv og de fleste velger å gjøre det lettvindt. Anonymous poster hash: 09c5d...598
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har seks fadderbarn, og har aldri tenkt på eller hørt om begrensninger på dette. Syntes i grunnen det holdt i massevis med 4, men hadde ikke hjerte til å si nei til de to siste... Anonymous poster hash: 872a8...05b
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Det er aldri frekt å si nei. Man blir spurt og så lenge man svarer på en ordentlig måte, er det ikke frekt. Hvor mange man føler man kan være fadder til, må være opp til hver enkelt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Så vidt jeg vet, er det ingen begrensninger. Men jeg personlig, tror jeg hadde blitt ganske skuffet hvis en vi spurte om å være fadder sa nei... Og hvor mange faddere er det egentlig som lærer opp barnet i den kristne tro...?? Anonymous poster hash: 78696...6b1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Hvis du har mange så kan du kalle inn alle til søndagsskole hver søndag 😄 Anonymous poster hash: e15a9...362
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Haha, da blir det vist søndagsskole her i huset:-D Anonymous poster hash: 4f639...165
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Er vel lommeboken som begrenser det Nei, man kan ha så mange man ønsker, men barna skal jo følges opp også. Tror nok mange synes det er stas å være med på dåpsdagen, men ikke viser interesse for barnet fremover. Jada, vet hva som egentlig er faddernes oppgave. Anonymous poster hash: 94850...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå