Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hjelper det? Noen med erfaringer? Et par i familien har en hund som jeg vet spinner opp gulvene. Nå har vi bygd et helt nytt hus og lite lysten på hakk i gulvet. Siden hunden er "barnet" til disse slektningene er den med på alle besøk, hvis ikke nekter de å komme. Er redd de skal ta seg nær hvis jeg pålegger hunden slike strømper, men jeg er veldig lite lysten på kloremerker i det nye gulvet... Anonymous poster hash: 1019d...98a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Be de om å klippe klørne på hunden sin. Blir klørne klippet korrekt så skal de ikke kunne lage så mye riper. Anonymous poster hash: 944a6...34c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Be de om å klippe klørne på hunden sin. Blir klørne klippet korrekt så skal de ikke kunne lage så mye riper. Anonymous poster hash: 944a6...34c De blir klippet korrekt og ofte. (Eigaren er veldig grundig og har relevant utdannelse til gjøre det ) Selv om de blir klippet så blir det riper, hunden lagde flere striper i gulvet til foreldrene mine... Anonymous poster hash: 1019d...98a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kreve det, men du kan nevne det. Kanskje de vil forstå, kanskje vil de bli fornærmet. Hadde noen bedt meg om å ta strømper på hunden, hadde det vært uaktuelt. Hunden klarer rett og slett ikke bruke det, klarer ikke roe seg, klarer ikke gå skikkelig, eller noe som helst. River dem av seg, gjør han også (hadde en strømpeperiode for et par måneder siden, etter en skade i foten. Måtte kjøpe heftig mye sokker.... Han rev dem alle av, og passet på å ødelegge dem i slengen). Men, så tar ikke vi med oss hunden til andre heller, da. Anonymous poster hash: f46df...0ab
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Hunder som ikke er vant til å bruke sokker kan ikke bruke det bare hver gang den kommer til dere, hundene blir helt satt ut av å ikke "føle" underlaget under seg. De blir rett og slett litt redde, går rart, piper gjerne og oppfører seg helt rart, de liker det overhodet ikke. Tviler på at det er særlig gjennomførbart for hundeeieren du snakker om. Vi dere ikke ha hunden inn i huset får dere bare si det, hunden får bli hjemme, vente i bilen eller sitte i buret sitt i gangen (regner med de har bur de kan ta med). Ønsker de da ikke å komme til dere så får det bli sånn, enten tar dere de på besøk med hund eller dere lar være å ha de på besøk. Anonymous poster hash: 6a7d6...59e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Hadde sagt at hunden fikk være ute imens. Kan vel stå i bånd eller vente i bur. Så kan de heller gå ut å lufte den en gang, eller lufte den før og etter. Så spesielt å nekte å komme på besøk uten hunden. Anonymous poster hash: 2b8b7...8f8
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Hvem er så frekke at de lar hunden sin ødlegge gulvene til de dem er på besøk hos? Man drar da ikke med seg hunden INN til noen sim ikke selv har hund? Anonymous poster hash: 06c81...323
Liv & Røre Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Hadde ALDRI i verden tillat hund inne hvis jeg ikke hadde hatt hund selv. Babyen deres eller ei, de bør forstå at det ikke er greit at hunden deres ødelegger gulvet deres!
monson Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 om det hadde vært din hund så hadde det blitt anderledes. men det kreves mye trening for en hund som ikke er vandt med sokker til å gå med sokker inne. vi har kjøpt oss nytt hus og det er nytt fint gulv der. så vi tenker å kjøpe sokker til hunden vår å trene på dette nå. men det kommer nok til å ta en god stund før han ikke bryr seg om de. veldig liten gjennomførbar plan å gi sokker til en hund på besøk.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Ærlig talt mener jeg som hundeeier at det er det minste du kan kreve. Det er veldig synd for hunden hvis den ikke liker å gå med sokker, men det kan den vende seg til. Hva om den skader poten og må gå med sokk? Skal den få velge da også? Anonymous poster hash: 31ac5...9cc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 En av de viktigste tingene man må gjøre som hundeeier er å lære hunden og bli håndtert. Dette innebærer også å vende den til klær og sokker da dette kan bli nødvendig hvis hunden blir syk/skadet. Anonymous poster hash: 31ac5...9cc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 Er det parkett dere har? Heltre eikeparkett som er oljet. Dumt ikke dette med sokker var en god ide, jeg håpte det skulle bli en god løsning. De nekter å komme på besøk uten hunden, dessverre. En i familien er livredd hunder, så den personen møter så og si aldri disse personene. De er veldig hyggelige, så og ikke ha de på besøk er uaktuelt. Dessverre har de null forståelse for at ikke alle er overbegeistret for hunden, og enda mindre forståelse for riper i gulv. De har ledd litt av tidligere hendelser i familien med riper og sagt "det er da bare et gulv, gulv blir ødelagt før eller siden.." Eller "barnebarna lager da vitterlig flere hakk", sykt provoserende når man legger rundt 100.000 i flotte gulv. Hi Anonymous poster hash: 1019d...98a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Vi bruker sokker bare når vi kjører spann. Tror hunden får problemer med å ha dem på inne. Hvorfor kan ikke bikkja være ute mens de er på besøk? Det er jo ikke vinter nå. .. Anonymous poster hash: 62621...567
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 Vi bruker sokker bare når vi kjører spann. Tror hunden får problemer med å ha dem på inne. Hvorfor kan ikke bikkja være ute mens de er på besøk? Det er jo ikke vinter nå. ..Anonymous poster hash: 62621...567 De kommer til å overnatte siden de bor noen timer unna, så hunden kan nesten ikke være ute. Den har veldig kort pels så jeg tviler sterkt på den kan være ute om natten, den kommer nok til å fryse. Anonymous poster hash: 1019d...98a
Himmel og hav Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Kjøp filleryer som dere kan rulle ut når bikkja skal på besøk, eller begrens hvor den kan gå ved å lukke dører, eller så må dere bare stå på deres, si at hunden ikke får komme inn på parkettgulvene og fortelle de"hyggelige" slektningene at det ikke er noe å le av når hunden ødelegger andres eiendom.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Enkelte bikkjeeiere er faenma ikke sanne!! Anonymous poster hash: 89326...1ed
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Hjelpes, Hi så klart du kan kjøpe sokker. Ikke mye trening de trenger, men så klart hunden vil syns de er ubehagelig noen timer. Anonymous poster hash: ff308...4ad
CaptainHindsight Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Hadde jeg hatt slike mennesker i omgangskretsen min så hadde jeg nok mest sannsynlig demonstert ved å ta med meg noe vanvittig rart inn i deres hud. Type miniesel. Slutter aldri å forundre meg over hvor usannsynlig frekke folk er.
PRobert Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Hadde nok bedt dem holde hunden i bur mens besøket varte, og heller lufte den ofte. Den hadde ikke fått gått løs her, ei heller vært i møblene.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #21 Skrevet 6. mai 2014 Kanskje dere har flis på gulvet i entrèen, så kan hunden være der? Ellers så går det jo an å prøve med sokker, kjøp barnesokker med sånne antiski-knotter. Hunden vår har brukt det til tider, pga skader. Men ikke alle hunder som venner seg så lett til det dessverre. Anonymous poster hash: 4d384...8ac
Sint naken biltyv Skrevet 6. mai 2014 #22 Skrevet 6. mai 2014 Har aldri måttet trene mine hunder til å gå med sokker. Fem min med de på også har det vært greit:-) Kjøper sokker til den i riktig størrelse og si de skal på før hunden går inn. Enkelt og greit:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå