Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Del Skrevet 6. mai 2014 Har hatt min 3 MA nå. nr1 uke 8 nr2 uke 9 nr3 uke 15 De vet nå årsaken, og garanterer at det neste gang vil 90% sikkert gå bra:) MEN er så redd det skal ta en evighet, mellom nr 1-2 og3 tok det 6 mnd og 7 mnd, å det synes jeg er leeeeeenge. Hva slags erfaringer har dere og kan man fremskynde prosessen på noe måte? Var så vondt å måtte føde en minibaby i uke 15 for en uke siden og jeg vil bare bli gravid igjen fort fort fort, men vet at jeg bør vente minat 1-2 sykluser...... Håper på mange svar, gjør det litt lettere å høre andres erfaringer:) Anonymous poster hash: 053c0...f1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Del Skrevet 6. mai 2014 Å, så trist! Har hatt 2 SA selv, og det er forferdelig å gå igjennom noe sånt! :-/ Skulle ønske det finnes noe fasit på det du spør om! Jeg har ikke vært så langt på vei som deg, men vi har kun ventet de 2 ukene som man bør vente ift infeksjonsfare , før vi har begynt å ha ubeskyttet samleie igjen. Kan jeg spørre om hva legene fant ut? Siden De vet grunnen, og at det mest sannsynlig går bra neste gang ☺ Anonymous poster hash: 373b4...b41 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/#findComment-146344198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Del Skrevet 6. mai 2014 Å, så trist! Har hatt 2 SA selv, og det er forferdelig å gå igjennom noe sånt! :-/ Skulle ønske det finnes noe fasit på det du spør om! Jeg har ikke vært så langt på vei som deg, men vi har kun ventet de 2 ukene som man bør vente ift infeksjonsfare , før vi har begynt å ha ubeskyttet samleie igjen. Kan jeg spørre om hva legene fant ut? Siden De vet grunnen, og at det mest sannsynlig går bra neste gang ☺ Anonymous poster hash: 373b4...b41 Takk for svar:) Årsaken var en cyste på høyre eggstokk som førte til at det ble for dårlig blodtilførsel til morkaken. Så når morksken kom etter det 15 uker gml fosteret så var morkaken halve str sv normalen. Ble operert med kikhullsoperasjon 2 dg etter MAen hvor de fjernet cysten helt. Så om det ikke kommer nye cyster så vil neste svangerskap gå bra ifølge legen så sant det ikke er andre feil med egg, sæd osv... Så er veldig utolmodig og håper ikke det går 6-7 nye mnd før jeg blir gravid...håper veldig på mai,juni, juli baby neste år.... Anonymous poster hash: 053c0...f1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/#findComment-146344602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #4 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Du trenger ikke vente 2 mnd. Noen leger sier at man skal vente 1 mnd. Noen leger sier at det ikke spiller noen rolle. De første 9 ukene er det forhøyet hcg i kroppen din og det skal gjøre det lettere å bli gravid igjen. Det er derfor ikke lurt å vente to sykluser. Jeg fikk høre av en legevenn på føden riksen at de anbefalte å vente en mnd men ingen kunne gi meg et godt svar på hvorfor. Så jeg ventet. En spesialist på volvat sa imidlertid etterpå at hun ikke hadde ventet fordi det var ingen hold/ bevis for at teorien om å vente en mnd var rett. Hun sa at mange leger argumenterte mot ventingen da det også var en teori om at kroppen ikke ville la seg befrukte med mindre den var klar igjen. Hun sa også at teorien om å la kroppen hvile en stund etter sa/ma hadde levd i alle år, og at i "gamle dager" så sa man at man skulle vente et helt år etter en spontanabort, så ble det gradvis stilt ned til en mnd som de sier i dag I takt med at kvinner ignorerte dette rådet og fikk friske fine barn. De oppdaget også underveis at når kvinnene ventet lengre så ble det faktisk vanskeligere å gå barn og at det var det som gjorde at de stilte rådet fra 3 til 1 mnd. (Cecilie enger fra volvat). Jeg tror faktisk at jeg hadde droppet å høre på riksen om jeg hadde snakket med dr enger først. Men da var det allerede over tiden så jeg mistet muligheten (rett før ny mens). Ikke så lett å vite hva som er rett. Jeg ble imidlertid gravid på andre forsøk. Ennå uke9+2. Lykke til! Krysser fingre! Endret 7. mai 2014 av Corneliuss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/#findComment-146345889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Del Skrevet 7. mai 2014 Du trenger ikke vente 2 mnd. Noen leger sier at man skal vente 1 mnd. Noen leger sier at det ikke spiller noen rolle. De første 9 ukene er det forhøyet hcg i kroppen din og det skal gjøre det lettere å bli gravid igjen. Det er derfor ikke lurt å vente to sykluser. Jeg fikk høre av en legevenn på føden riksen at de anbefalte å vente en mnd men ingen kunne gi meg et godt svar på hvorfor. Så jeg ventet. En spesialist på volvat sa imidlertid etterpå at hun ikke hadde ventet fordi det var ingen hold/ bevis for at teorien om å vente en mnd var rett. Hun sa at mange leger argumenterte mot ventingen da det også var en teori om at kroppen ikke ville la seg befrukte med mindre den var klar igjen. Hun sa også at teorien om å la kroppen hvile en stund etter sa/ma hadde levd i alle år, og at i "gamle dager" så sa man at man skulle vente et helt år etter en spontanabort, så ble det gradvis stilt ned til en mnd som de sier i dag I takt med at kvinner ignorerte dette rådet og fikk friske fine barn. De oppdaget også underveis at når kvinnene ventet lengre så ble det faktisk vanskeligere å gå barn og at det var det som gjorde at de stilte rådet fra 3 til 1 mnd. (Cecilie enger fra volvat). Jeg tror faktisk at jeg hadde droppet å høre på riksen om jeg hadde snakket med dr enger først. Men da var det allerede over tiden så jeg mistet muligheten (rett før ny mens). Ikke så lett å vite hva som er rett. Jeg ble imidlertid gravid på andre forsøk. Ennå uke9+2. Lykke til! Krysser fingre! Tuuuusen Takk for kjempeflott svar❤️ Anonymous poster hash: 053c0...f1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/#findComment-146346733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. mai 2014 #6 Del Skrevet 7. mai 2014 Bare hyggelig. Jeg var superforvirret etter jeg mistet og synes det var vanskelig å orientere meg. Fint om min søken etter informasjon kan gjøre det lettere for noen etter meg. 😉 God klem til deg ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139537-hvor-raskt-gravid-etter-ma/#findComment-146347433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå