Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Kan barna blir halvt katolikker og halvt kristne da? selv om barnet er døpt i en katolsk kirke? Anonymous poster hash: 21312...37a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Katolikker er kristne. Jeg tenkte hovedsaklig på protestanter. Anonymous poster hash: 21312...37a
sug lut Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Katolikker er kristne. Jeg tenkte hovedsaklig på protestanter. Anonymous poster hash: 21312...37a Ungen er uansett da kristen, men katolsk døpt. Man er ikke halvt-om-halvt, men hva dere oppdrar barnet til er jo noe annet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Katolikker og protestanter tro på akkurat samme guden, de har bare litt forskjellige regler og ritualer. Om ungen blir religiøs vil den tro på gud og kan selv velge om han/hun vil følge den katolske eller den protestantiske retningen, man blir ikke halvt det ene og halvt det andre. Anonymous poster hash: ff5c7...72e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Min bestemor var katolikk og min bestefar protestant. Min far og mine to onkler vokste opp som protestanter. Familien til bestemor kuttet all kontakt med henne når hun giftet seg med min bestefar og når de skilte seg måtte de skilles ved dom for bestemor nektet. Hun turte heller aldri å dra tilbake til hjemlandet sitt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Dette var et merkelig spørsmål, det er nesten så jeg har problemer med å ta det på alvor. For det første er katolikker, slik det allerede er nevnt, definitivt kristne. Katolikker og protestanter er like kristne. Når det gjelder tilhørighet til den ene eller andre kirken, så kommer det an på hvor barnet er døpt. er det katolsk døpt, er det medlem av den katolske kirke, og regnes som katolikk. Man regner ikke barnet som halvt det ene og halvt det andre, tro er ikke det samme som statsborgerskap. Det er uansett ikke mulig å være både katolikk og protestant på en gang, ettersom spørsmålet om pavens rolle er avgjørende. Man kan ikke være katolikk dersom man fornekter pavens hellighet, og man er ikke protestant dersom man regner paven som annet enn et menneske. Anonymous poster hash: c73fa...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå