Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Jeg husker før fikk vi litt informasjon når vi gikk til jordmor... En bok som het graviditet, fødsel, og spebarnstell eller noe sånt. Og annen info... Deler jordmor ut dette enda ? Jeg går kun til legen, og har ikke fått noen ting. Og jeg merker at jeg savner det. Jeg har jo kjøpt bøker, men synes det var greit, og lese siste nytt om hva som er av smerte lindring osv. Og lurer på om dere har fått dette.... Anonymous poster hash: 10ff5...9d4 Anonymous poster hash: 10ff5...9d4
TanteTroll Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Jeg fikk i 2012 da jeg var gravid med førstemann. Fikk hos legen faktisk. Denne gangen har jeg ikke fått. Jeg tror det er Sandviks forlag som lager den- du kan jo undersøke om den kan bestilles på nett? Ellers finner du mye av den samme informasjonen på babyverden.
mekanikerfrue Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Når jeg var hos jordmor første gang så fikk jeg en bok, tror den het "gravid for første gang" eller noe sånt, og ett par gravidblader. Fikk også et hefte om amming, ultralyd og annet info. Syns det var greit jeg, siden alt er nytt Men mye av informasjonen kan man finne helt gratis på nett.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Tusentakk for svar/tips Anonymous poster hash: 10ff5...9d4
TanteTroll Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Google Sandviks forlag, så får du opp treff hvor du både kan bestille svangerskapsboken og spedbarnsboken. Fikk dessverre ikke til å lime inn adressen fra telefonen.
Tipptopp Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Går hos begge og legen gir ingen info i det heletatt. Bare gjør det han skal og sender meg ut igjen. Greit nok. Av damene i skranken fikk jeg dagboken med masse info, når jeg tok blodprøve. Jordmor er en informasjonskanal som går i ett og der fikk jeg masse hefter, skriv og bøker.
Kjøttmeis Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har kun gått til lege så langt, men fikk den «Gravid for første gang»-boka der. Alle legekontor skal vel ha den, så det er bare å spørre om du ikke har fått den. Ellers kan man vel strengt tatt ikke forvente så mye info om svangerskap og amming osv hos legen, det er jo ikke det som er jobben deres. Jeg har en flott fastlege, men alle kontrollene hos ham har vært måling av blodtrykk, måling av sf-mål, sjekke hjertelyd, ferdig. Har bestilt time hos jordmor også, nettopp pga alt det andre.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Jeg fikk boken "gravid igjen" av legen min . Om du spør får du sikkert den, mulig h*n har glemt å gi deg den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå