Gå til innhold

Noen med erfaring fra fødsel på Ahus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fødte på ahus i fjor vinter, og var veldig fornøyd. Har ikke prøvd andre sykehus da det var førstemann, men vi fikk veldig god oppfølging både før fødsel og underveis. Var setefødsel, så vi fikk en del ekstra oppfølging. Ble igangsatt, så hele greia tok halvannet døgn, men vi følte oss trygge og ivaretatte hele tiden. 

På barsel følte vi oss litt mer overlatt til oss selv, men det er jo gjengs tror jeg de fleste stedene. De rota litt med plasser på "kursene" de holdt i spedbarnsstell, som gjorde at vi ikke fikk plass, men vi fikk istedenfor "privatundervisning" etterpå. Det skal sies at de hadde aldri hatt så mange nyfødte på barsel som akkurat de to dagene vi var der. Men selv om det var fullt, var det rolig og fint å være der. 

Fødte nr 1 der i 2012 og fått plass der igjen med nr 2 som ikke er før i oktober.

Jeg har bare positivt å si om jordmødrene og barnepleierene. Vi ble sendt rett opp på barselhotellet etter at jeg var sydd sammen igjen og fått litt mat. På hotellet fikk vi være helt i fred med mindre vi trengte hjelp. Hver gang en barnepleierene gikk av eller på nytt skift kom de inn og hilste på eller sa hadet. På de to dagene vi bodde der fikk vi undervisning i badesituasjon, vi var innom barnelegen, det kom en dame som fortalte oss alt man ikke nødvendigvis visste om kroppen etter fødsel. God mat i kaffeen. Så gleder meg til å komme tilbake. Jeg har dessverre ikke mye å si om hvordan det var under fødsel, da jeg kun rakk å komme inn døra før pressriene kom. Å da tror jeg at jeg var i min egen begravelse 😝 men det kan ikke de noe for. 😛

Anonymous poster hash: 49522...1d9

Jeg ble satt igang og hadde fødsel på 48 timer, fra start til slutt.

Jeg er veldig fornøyd med fødselen, selv om den var igangsatt og treg.

Jeg bodde på hotellet og det var fantastisk.

Og når det gjelder amming fikk vi ammeundervisning i gruppe og så mye hjelp vi ønsket utenom.

Jeg hadde ei som ikke helt forsto puppen, så jeg fikk beskjed om å trekke i snora hver gang babyen var sulten så kom de å hjalp med å legge henne til. Til slutt klarte jeg det selv og jeg sluttet å ringe etter dem.

Skal til ahus med Nr to til høsten.

Annonse

Takk for tilbakemeldingene 👍 skal føde der og hører så mye negativt så har gruet meg :(

Hjelper de til med ammingen?

Anonymous poster hash: 0faf1...3b0

de hjelper veldig til med amming, tror at alle som jobba der så eller har tatt på puppen min for å vise 😛

Takk for tilbakemeldingene 👍 skal føde der og hører så mye negativt så har gruet meg :(

Hjelper de til med ammingen?

Jøss, hvor har du hørt negativt? Synes liksom alle skryter Ahus opp i skyene, jeg, har virkelig måttet lete for å finne noe negativt. Jeg har ingen erfaringer derfra selv, altså, men stal føde der til høsten.

Jeg var med på fødsel der sist sommer, og skal føde der selv nå denne sommeren. Jordmødrene som var på vakt den gangen var veldig hyggelige, gjorde en god jobb og den fødene var fornøyd.

Om jeg er heldig så kanskje jeg får den samme jordmora, håper det. :)

Hotellet virker veldig rolig og fredelig også, så regner med at vi får et fint opphold.

Du får bli med på en omvisning og fødselsforbredene der, så føler du deg litt kjent på forhånd.

Så godt å lese hyggelige erfaringer!

Det er mange som føder der og håper flertallet er fornøyd. Har vært så mye pepper om det sykehuset i media og hørt via bekjente så ble skremt.

Flere som har nevnt at det føles ut som du føder på rullebånd.. For mange pasienter og lite hjelp. :(

Fødte der i oktober 2011. Har bare gode ting å si. Jeg fikk aldri oppleve hotellet da ungen hadde vært litt stresset under fødselen slik at de ville ha litt nøyere oppsyn. De var veldig flinke til å veilede i forhold til amming på barsel.

Eneste er jo at sykehusmaten er død og fordervelse i mine øyne. Mulig det er mye bedre på fødehotellet.

Anonymous poster hash: 04b0a...258

Så godt å lese hyggelige erfaringer!

Det er mange som føder der og håper flertallet er fornøyd. Har vært så mye pepper om det sykehuset i media og hørt via bekjente så ble skremt.

Flere som har nevnt at det føles ut som du føder på rullebånd.. For mange pasienter og lite hjelp. :(Anonymous poster hash: 0faf1...3b0

De som har fine normale fødsler har sjeldent behov for å skrike det ut, derfor tror jeg nok at det er de mindre hyggelige som ofte spres rundt. Men Ahus er et stoooort sykehus, og med de reglene om garantert barnehageplass hvis ungen er født før 31. august, så vil sommermånedene være hektiske. Det er jo også da helsepersonell og vil ta ferie (som andre normale folk) så det vil være noe vikarer.

Annonse

Det som skrives om i media og det folk sier er nok to helt forskjellige ting. (Jobber i OUS selv, så jeg er vant til det der, for å si det sånn.) Jeg har lest en del både på dette forumet og andre, samt forhørt meg litt hos folk som har født på Ahus, og har hørt veldig mye positivt. Jeg gleder meg til å føde der, jeg. :)

Jeg fødte der i april 2011, og hadde en super opplevelse :) Jeg fikk dessverre også testet at beredskapen på fødeavdelinga funket, noe jeg tenker er fint å vite, selv om de fleste heldigvis slipper å tenke på det. Mitt barn pustet ikke etter fødsel, men de tok ham aldri ut av rommet, alt utstyret var på plass på fødestua, og legene var der utrolig raskt. Vi fikk dermed med oss alt som skjedde, og fikk også med oss at alt gikk veldig bra med ham. Det må jo være grusomt når de tar babyen ut av rommet i en slik situasjon! Men heldigvis gikk alt bra, og legene og jordmødrene vi møtte var alle dyktige, omgjengelige og omsorgsfulle. Fødestuene er jo luksus, med badekar og dusj og alt. Og lystgass :) Vi måtte ligge på barselsavdelinga, og den var helt ok, selv om jeg veldig ønsker hotell denne gangen. Men det kan man jo ikke planlegge :) 

Tommel opp for Ahus!

Fødte der i oktober 2011. Har bare gode ting å si. Jeg fikk aldri oppleve hotellet da ungen hadde vært litt stresset under fødselen slik at de ville ha litt nøyere oppsyn. De var veldig flinke til å veilede i forhold til amming på barsel.

Eneste er jo at sykehusmaten er død og fordervelse i mine øyne. Mulig det er mye bedre på fødehotellet.

Hotellmaten er i en helt annen klasse enn sykehusmaten :)

Jeg har testet begge, og det var ihvertfall som å sammenligne nistepakken fra i forgårs med nylaget baguett fra bakern :P

Det jeg skulle ønske jeg visste sist var at det var sant det jordmødrene sa til meg at de ikke anbefalte oss besøk dagen etter fødsel (fødte tidlig kveld).

Vi fikk besøk kl 9 morgenen etter og hadde besøk til 9 på kvelden. Jeg satt resten av kvelden/natten å gråt fordi jeg var utslitt og hadde en unge som hang i puppen å skulle ha mat hele tiden(noe jeg ikke var vant ned) hadde veldig lyst til å sende ungen i retur. Hehe. så nå når nr 2 kommer blir det nok kun storesøster som kommer på sykehuset resten kan vente til til vi kommer hjem. Kropoen trenger hvile etter en fødsel tross alt adrenalinet man får i kroppen etter en som bare lurer deg 😛

Helt enig!!!

Jeg endte med ks pga seteleie og hadde vært i fødsel rimelig lenge da ungen endelig kom.

Jeg hadde såpass mye adrenalin og hadde besøk allerede 12 timer etterpå. På hotellet ble jeg anbefalt og ikke ha besøk i det hele tatt. Hadde 3 familier som kom etter hverandre. Jeg var så sliten at jeg holdte på å besvime og bare gråt når de hadde reist.

Skal være mye mer restriktiv nå med nr 2 så jeg har energi til babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...