Gå til innhold

Kan svangerskapsforgiftning utvikle seg iløpet av få dager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos meg i forrige svangerskap utviklet det seg over litt tid men ikke lang tid. Første alvorlige tegn kom på en søndag, innlagt på sykehuset påfølgende torsdag uten noe behandling men overvåkning. Baby døde i magen min på fredag :(

Gikk relativt fort for å si det sånn...men de hadde hatt tid til å gjøre noe med situasjonen hadde de bare tatt meg seriøst på sykehuset. :(

Får du symptomer på svangerskapsforgiftning så ikke nøl i det hele tatt med å ta kontakt med jordmoren eller sykehus.

Anonymous poster hash: 30868...37b

Hos meg i forrige svangerskap utviklet det seg over litt tid men ikke lang tid. Første alvorlige tegn kom på en søndag, innlagt på sykehuset påfølgende torsdag uten noe behandling men overvåkning. Baby døde i magen min på fredag :(

Gikk relativt fort for å si det sånn...men de hadde hatt tid til å gjøre noe med situasjonen hadde de bare tatt meg seriøst på sykehuset. :(

Får du symptomer på svangerskapsforgiftning så ikke nøl i det hele tatt med å ta kontakt med jordmoren eller sykehus.

Jeg var i uke 37 forresten.

Dette var utrolig trist lesning. Kondolerer....

Jeg kan ikke forstå, at dersom du har hatt slik alvorlig preeklampsi, at de ikke tok ut barnet med keisersnitt? Tenk at babyen døde..... :( bare trist det jo! 

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap. det begynte rundt uke 34 med spor av protein i urinen, samt forhøyet blodtrykk. Hos meg utviklet det seg relativt raskt og til slutt var det så stor fare både for meg og babyen at jeg ble satt i gang (enda jordmor hardnakket argumenterte for keisersnitt!). Jenta mi ble født en ukes tid før termin og jeg har aldri i mitt liv vært så dårlig. Jeg holdt  på å omkomme. Heldigvis alt vel med henne. 

Svangerskapsforgiftning skal man ta på alvor, det er ikke spøk!

Anonymous poster hash: fe2b0...28e

Dette var utrolig trist lesning. Kondolerer....

Jeg kan ikke forstå, at dersom du har hatt slik alvorlig preeklampsi, at de ikke tok ut barnet med keisersnitt? Tenk at babyen døde..... :( bare trist det jo!

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap. det begynte rundt uke 34 med spor av protein i urinen, samt forhøyet blodtrykk. Hos meg utviklet det seg relativt raskt og til slutt var det så stor fare både for meg og babyen at jeg ble satt i gang (enda jordmor hardnakket argumenterte for keisersnitt!). Jenta mi ble født en ukes tid før termin og jeg har aldri i mitt liv vært så dårlig. Jeg holdt på å omkomme. Heldigvis alt vel med henne.

Svangerskapsforgiftning skal man ta på alvor, det er ikke spøk!

Anonymous poster hash: fe2b0...28e

Ja, du kan så si :( Veldig trist er det hvertfall. Sykehuset mente det ikke var alvorlig nok og ville ikke sette i gang eller ta ks. Endte opp med hasteKS fordi barnets hjerte stoppet og livet kunne ikke reddes :(

Svangerskapsforgiftning er kjempealvorlig. Skulle ønske det var mer fokus på forskning og forebygging. Er gravid igjen nå og livredd for at det samme skal skje igjen. Får mye oppfølging da heldigvis.

Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg i løpet av få dager ja, men det kan også ta lengre tid eller komme rimelig akutt!!

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i begge tidligere svangerskap og har begynnende nå. Alle tre har startet med stigende bt i uke 34-35, før p-spor og referanseverdier på blodprøvene som har utviklet seg rundt uke 37.. Så innleggelse med observasjon. Hvor etterhvert begge fødsler har blitt igangsatt, og sikkert kommende. Hos meg kommer det over tid hvor babyene har fått utviklet seg store & sterke, så håper på like bra utfall denne gang...

Skumle saker ja, men takk Gud for god og skikkelig oppfølging!! Har vært til kontroll annenhver uke siden 1.tri, etterhvert ukentlig og nå 2-3 uker pr uke. I tilegg til ul og forebyggende medisinert denne gang. Føler meg veldig ivaretatt og håper virkelig på det beste denne gang også!

Anonymous poster hash: 1ace6...871

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...