Gå til innhold

Fredrikstad sykehus slutter med lystgass! :( får lettere panikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal føde der i sommer og var avhengig sv lystgass sist. Kjenner jeg blir kjempestressa nå :( hva gjør man? Søke seg over til annet sykehus?

Får seriøst angst nå :(

Anonymous poster hash: cdb23...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke fødet før. men på St.olavs har de heller ikke lystgass.. fikk ganske angst da jeg fikk vite det jeg også. men prøver bare å ikke tenke på det. jeg har ikke noen andre alternativer som er bedre enn akkurat St.olavs eller.

Skrevet

Grusomt!!! :(

Føler litt av tryggheten forsvinner når man da må ty til sprøyter,epidural osv. Lystgass er bare en gass som funker fort og borte fort.. Dette er noe som virkelig gjør at jeg kan grue meg til fødsel kjenner jeg :(

Skrevet

WHAT??? Det er jo bare den jeg har brukt før! Når trer dette i kraft da? Da kan man jo få angst av mindre! Har vært helt greit å føde så lenge jeg har fått lystgassen. Har brukt den ved fire fødsler. Er gravid med 5.

Anonymous poster hash: 94f4d...eaa

Skrevet

Slutter de med det nå? Eller er det ved innflytting i nytt sykehus? Jeg prøvde lystgass forrige fødsel, men hadde ikke noe effekt av det. Ingen krise for meg, men skjønner godt dere som har hatt god effekt av den.

Skrevet

De sluttet med det per i går 5/5 :( leste det i lokalavisen. Dette pga målinger i lufta for de ansatte. De håper å komme i gang med det på det mye sykehuset men ville ikke ha tilbudet fom i går.

Stressa!!!!!!! :(

Skrevet

Når åpner det nye sykehuset da? Er vel ikke før neste år? Grrrr...ikke veldig lyst på de sprøytebedøvelsene, og veldig greit med noe smertelindring liksom!

Anonymous poster hash: 94f4d...eaa

Skrevet

Det nye åpner 2015-2016 :(

Jeg er heller ikke intr i epidural og dette. Morfin er jo noe som går over til babyen og de kan være kvalme og slappe i 1-2 dager. :( ble veldig usikker nå :( synes det er dårlig..

Skrevet

Det er jo ikke dårlig når der går utover arbeidsmiljøet til de som jobber der. Ja det er synd for de fødende, men dårlig er det ikke.

Skrevet

Så lenge lystgassen siver ut i rommet og gir de ansatte dårlig innemiljø synes jeg det er helt greit at de fjerner lystgassen. Det er jo i de fødende interesse at ikke jordmor/pleiere er påvirket!?

Skrevet

Dårlig i den form det ikke prioriteres en annen løsning for å forbedre situasjonen så det kan fortsatt være i bruk. Både for fødende og de ansatte (selvfølgelig!) At det bare fjernes synes jeg er dårlig.

Skrevet

Du kan nok ikke sikre de ansatte mot lystgassen 100% uansett dessverre, den skilles ut uforandret og vil derfor være i rommet på tross av nytt utstyr. Det forsvinner nok helt til slutt.

Anonymous poster hash: 2d6ad...19c

Skrevet

Det kommer ann på om det blir prioritert i fornying av sykehusene våre her i landet. Noen har enda lystgass og nyere sykehus har utbedret dette og tar vare på denne muligheten. (Bla ahus da dette nå stod nytt) Igjen er det pengene som styrer. Satse på at det blir prioritert ettersom dette har vært svært nyttig for mange fødende i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...