Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så "heldig" at jeg skal få lov til å bake gulrotkake til 17.maifestlighetene på skolen til eldstemann. Er i grunn ikke noe problem siden jeg er veldig glad i å bake...bortsett fra det faktum at jeg faktisk aldri har bakt gulrotkake før ;)

Kaken skal tross alt selges i kafeen, så det er greit at den smaker godt også :) Har googlet og funnet noen oppskrifter som virker gode, men spør her også. Er det noen som har en knallgod oppskrift på gulrotkake i langpanne? Veldig takknemlig for svar!

Skrevet

Jeg brukte den fra "det søte liv" i helgen, og det ble stor suksess... Brukte bare halve kremen, og det var helt klart nok...

Anonymous poster hash: d2a6d...b6a
Skrevet

Takk for svar, det er den jeg foreløpig har bokmerker og holder en knapp på :) Tenkte jeg kanskje skulle prøvebake den i morgen....det er jo viktig å smake først :P

Skrevet

Den fra det søte liv er knallgod! Jeg lager toppingen med 300 gram ost og 400 gram melissa, og et pars itrondråper. Blir skikkelig godt! Men så liker vi mye tipping, jeg pleier å lage lekre roser på toppen :-)

Skrevet

Signerer de over her. Detsøteliv sin gulrotkake! Mulig det er flere der, jeg har laget den som heter r.o.o.m eller noe sånt.

Skrevet

Da tror jeg jammen jeg skal prøve den :) Takk for tips angående topping, det skal helt klart pyntes litt ekstra til 17.mai ;)

Skrevet

Signerer de over her. Detsøteliv sin gulrotkake! Mulig det er flere der, jeg har laget den som heter r.o.o.m eller noe sånt.

Hmmm, jeg har bokmerket den som heter gulrotkake i langpanne....håper den også er god :)

Skrevet

Jeg har en knallgod en! Den er velprøvd og lettvint. Bakte den seinest i helga.

Til liten langpanne:

4 egg

3 dl sukker

3 dl mel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl nøytral olje

4-5 revne gulrøtter

Eggedosis, og bland i resten. 190 grader, midt i ovnen ca 30 minutter. (min ovn steker den på 30, søstra mi sin bruker 45, så du må nesten prøve deg fram)

Ostekrem ( jeg pleier å lage dobbelt porsjon, for jeg liker MYE krem på, men det holder strengt tatt med enkel)

100 g philadelphiaost

50 g mykt smør

125 g melis

1 ts vaniljesukker

sitronsaft

Pisk til kremen er lett og luftig (2-3 minutter) og smak til med sitronsaft til du har en litt "frisk" krem. Uten sitron, så synes jeg kremen har lett for å virke tung og feit.

Skrevet

Til liten langpanne:

4 egg

3 dl sukker

3 dl mel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl nøytral olje

4-5 revne gulrøtter

Eggedosis, og bland i resten. 190 grader, midt i ovnen ca 30 minutter. (min ovn steker den på 30, søstra mi sin bruker 45, så du må nesten prøve deg fram)

Ostekrem ( jeg pleier å lage dobbelt porsjon, for jeg liker MYE krem på, men det holder strengt tatt med enkel)

100 g philadelphiaost

50 g mykt smør

125 g melis

1 ts vaniljesukker

sitronsaft

Pisk til kremen er lett og luftig (2-3 minutter) og smak til med sitronsaft til du har en litt "frisk" krem. Uten sitron, så synes jeg kremen har lett for å virke tung og feit.

Denne ser god ut, samt enkel å lage, det liker vi ;) Bruker du usaltet (meieri)smør i ostekremen, eller noe annet?
Skrevet

Den hos "Trines matblogg" er fantastisk 😄

Anonymous poster hash: 4557e...409

Skrevet

Den hos "Trines matblogg" er fantastisk Anonymous poster hash: 4557e...409

Da må jeg nesten sjekke ut den også.....kan bli mye prøvebaking dette her ;)

Skrevet

Den hos "Trines matblogg" er fantastisk Anonymous poster hash: 4557e...409

Da må jeg nesten sjekke ut den også.....kan bli mye prøvebaking dette her ;)

Den inneholder jo sjokolade også...det kan vi like :)

Skrevet

Til liten langpanne:

4 egg

3 dl sukker

3 dl mel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl nøytral olje

4-5 revne gulrøtter

100 g philadelphiaost

50 g mykt smør

125 g melis

1 ts vaniljesukker

sitronsaft

Denne ser god ut, samt enkel å lage, det liker vi ;) Bruker du usaltet (meieri)smør i ostekremen, eller noe annet?

Jeg bruker saltet, for det er stort sett det jeg har :)

Skrevet

Da går jeg for saltet, det gir jo litt ekstra smak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...