Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I løpet av noen dager nå har jeg fått utrolig mange meninger om magen. Alt fra stor til liten mage,nedsigen mage,basketball mage.... Jeg blir sprø av alle kommentarene. Har lyst til å isolere meg hjemme uten alle folks meninger. Har 9 uker igjen og jeg orker snart ikke dette mer. Jeg synes jeg har en helt normal mage, verken stor eller liten. Og om jeg var stor og tjukk, med rar mage... Var det fortsatt et lite nurk i magen som en dag kommer ut som min lille baby :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144139344-lei-av-kommentarer-om-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er sånn...får masse kommentarer jeg også, alt fra at jeg har sååå liiiiten mage til spm om jeg er sikker på at det ikke er tvillinger - på samme dag faktisk. Helt normale mål på både meg og barnet svarer jeg bare.

Folk er så rare....Når man er gravid, blir man på en måte "allemannseie", som alle mener noe om og de tror jommen det er helt greit å uttrykke det også! Jeg sier bare "velkommen i klubben". Jeg er også lei. Lei av alle som bare "må" ta på magen når de kommenterer graviditeten og lei av alle rare kommentarer. Denne uken har jeg fra 3 forskjellige hold fått høre at jeg har så liten mage. Og når de i tillegg vet jeg er 3 gangs gravid, så holder de på å dåne når de sier det...Selv syns jeg det er en perfekt mage for min baby inni der. Den er helt annerledes enn med de to andre  - og ja, kanskje noe mindre enn tidligere svangerskap, og det er jeg bare gla for :) I forrige svangerskap fikk jeg spørsmål om jeg var sikker på om det ikke var to der inne. Det er bare så superfrekt!! 

Gled deg over magen din, den er perfekt for deg og din kropp og din lille baby inni der. Blås i folks kommentarer, selv om det ikke er like lett alltid. Hev deg over det og finn på lure svar til dem som kommer med snev av kritikk. 

Snart er den lille ute :) lykke til videre! klem

Annonse

Å jeg er også drit lei kommentarer og folk som vet akuratt hvordan jeg har det. Jeg er gravid med tvillinger (uke 29 nå) og hver dag er det noen som sier "så stor du er blitt" rett før jeg svarer "takk i lige måde" kjenne det irritere meg, hehe men så er jeg vell full av hormoner og. Er og mange så komenterer hvor liten jeg er. Mest irriterande er de som vet alt om tvillingfødsler og svangerskap, selv om dei aldri har vært gravid med tvillinger selv!! Argh!!! godt å få ut litt ting så irritere her!!!

Anonymous poster hash: 79646...ee5

• 2 uker senere...

Kan slenge meg med i denne klubben. Helt siden 6. måned har jeg fått høre;

"Gøsha meg, du er svææær", "Er det to inni der?" , "Sikker på at det ikke er to inni der?", "Stakkars deg, det der må gjøre vondt", og sist men ikke minst "Du kan ikke ha mange dagene igjen!" Altså, jeg har en måned igjen og jeg er normalvektig med en symfyse-fundus mål som gjevnt har ligget 2 cm over streken som er gjennomsnittet.

Blir så irritert av alle kommentarene og ikke minst blikkene. Jeg er gravid for svarte, ikke en hval som har strandet.

Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å si altså! Synes dere har bra tilsvar, likte den med 'takk i lige måde'. Jeg fikk høre på 17. mai (26 uker på vei) at 'shit, du kommer til å bli svææær!' da jeg sa at terminen var i august. Jeg er ganske lav og slank til vanlig, så magen strutter rett ut av meg. Hva er det de prøver å oppnå med alle kommentarene lurer jeg på? Kan jo ikke være at vi skal føle oss så bra. Det eneste jeg kommenterer hvis jeg møter andre gravide er at de har en nydelig mage. Det er jo det som er sannheten! Vi bærer på små mirakler :)

Enig med Anekdote :-) Synes det er så hyggelig når andre sier at jeg er fin. Føler jo ellers endel på at alt ser litt større ut enn vanlig, så det er veldig fint å bli minnet på at alle som ikke er gravide selv faktisk synes vi er utrolig flotte! Jeg tror det er derfor de føler de kan fleipe med at vi er tjukke... Jeg pleier å si fra at jeg ikke synes det er så hyggelig, og folk forstår det. Er forøvrig også gravid med to og synes det er irriterende med dem som ikke har prøvd mer enn en, men vet bedre enn meg...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...