Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff jeg er helt enig Ballerina E! Med alt det som må til for å få det til med ivf kan jeg ikke forstå at folk klarer dette på en lørdagskveld hjemme!!

Men nå er det vår tur👍

Jeg har ingen følelse angående meg selv denne gangen, men jeg synes det er veldig mye lettere å være positiv på andre vegne! Så vi får være positive for hverandre! og sjansen for at en eller flere av oss sitter med positiv test om noen uker er jo til stede😉

Fortsetter under...

Ikke mist troen Ballerina E, den er alt vi må klamre oss til!!!!!! Det ER VÅR TUR denne mnd!!:D

Ja :)

Det værste er at jeg hele tiden har tenkt at om jeg bare kommer meg til innsett kommer det til å gå bra :)

For min / vår del er det så mye annet som kan gå galt og sist gang kom vi oss bare til ett uttak som ble avbrutt pga ingen egg!

Jeg har amh under 1 og mannen særdeles dårlig kvalitet ! Så det at jeg faktisk fikk ut 3 egg som i tillegg ble befruktet og fikk inn 2 , er igrunn et lite mirakel :)

Utrolig nok var prøven til mannen super denne gangen også så vi slapp tom icsi:)

Hele dette forsøket har liksom godt over all forventning :)

Så jeg har hele tiden tenkt at bare jeg kommer igjennom alt dette skal nok resten gå av seg selv :)

Men nå begynner jeg jo å tenke at det slettes ikke er sikkert !

Men får bare håpe 😀

For hvert trinn i prosessen vi klarer å komme forbi, så øker jo sjansen for å ende med take home baby:-)

Hvis vi får negativ test neste uke skal i hvertfall jeg tenke at jeg har sett vårt embryo på skjermen, og at det kan skje igjen:-) Det er slik for vanlige folkbogså at ikke alle egg/embryo kan klare seg, men at ett ikke gjør det betyr ikke at en ikke kan få full klaff neste gang.

Ikke mist troen Ballerina E, den er alt vi må klamre oss til!!!!!! Det ER VÅR TUR denne mnd!!:D

Ja :)

Det værste er at jeg hele tiden har tenkt at om jeg bare kommer meg til innsett kommer det til å gå bra :)

For min / vår del er det så mye annet som kan gå galt og sist gang kom vi oss bare til ett uttak som ble avbrutt pga ingen egg!

Jeg har amh under 1 og mannen særdeles dårlig kvalitet ! Så det at jeg faktisk fikk ut 3 egg som i tillegg ble befruktet og fikk inn 2 , er igrunn et lite mirakel :)

Utrolig nok var prøven til mannen super denne gangen også så vi slapp tom icsi:)

Hele dette forsøket har liksom godt over all forventning :)

Så jeg har hele tiden tenkt at bare jeg kommer igjennom alt dette skal nok resten gå av seg selv :)

Men nå begynner jeg jo å tenke at det slettes ikke er sikkert !

Men får bare håpe 😀

For hvert trinn i prosessen vi klarer å komme forbi, så øker jo sjansen for å ende med take home baby:-)

Hvis vi får negativ test neste uke skal i hvertfall jeg tenke at jeg har sett vårt embryo på skjermen, og at det kan skje igjen:-) Det er slik for vanlige folkbogså at ikke alle egg/embryo kan klare seg, men at ett ikke gjør det betyr ikke at en ikke kan få full klaff neste gang.

Nja... Dette her er vårt siste forsøk så det blir ingen full klaff neste gang. Vi har ingen mulighet til å få det til selv da jeg ikke har mange egg igjen ! Prøvd hver mnd i 3 år .

Så jeg håper virkelig dette går bra . 1 forsøk ble jeg gravid men mistet i ma i uke 13( foster12), 2 forsøk fikk jeg ikke ut noen egg , så det må gå bra nå ;)

Når det er sagt lurer jeg på noe annet .

Ved første forsøk fikk jeg satt inn et 4 delt egg på dag 2, positiv test rugedag 9!

Nå fikk jeg satt en to egg , ett 6/7 delt og ett 8 delt på dag 3 !

Siden delingen var kommet lengre og jeg satt inn en dag senere , bør jeg vel kunne få positiv test på rugedag 8 om det går veien da ? For egget fester seg jo så fort det er klart uavhengig om man setter inn 2 eller 3 dager etter uttak ?

Ballerina, har du prøvd bidronning gele og E-vitamin? Det skal visst fungere for å få flere og bedre egg ved for eksempel uttak..!:)

Denne mnd. har jeg fått tak i Fructus femina, det sakl visst hjelpe egget i å feste seg, så jeg klamrer meg til håpet..

Jeg vet svært godt hvordan du hadde det første gang med uttak.. jeg tok ut 11 egg, men ingen av disse ble befruktet, så fikk ikke innsett, var helt knusende..:((

jeg har hatt positiv test to ganger på 3 innsett, og fikk positiv test på dag 10, er litt usikker på dette med testing og tid man kan gjøre det.. jeg skal hvertfall starte på tirsdag med testing om jeg får testene i posten i morgen, er nok litt vell tidlig, men.... desperat som man er...:P ikke forventet mens før 25. juni..

Ballerina, har du prøvd bidronning gele og E-vitamin? Det skal visst fungere for å få flere og bedre egg ved for eksempel uttak..!:)

Denne mnd. har jeg fått tak i Fructus femina, det sakl visst hjelpe egget i å feste seg, så jeg klamrer meg til håpet..

Jeg vet svært godt hvordan du hadde det første gang med uttak.. jeg tok ut 11 egg, men ingen av disse ble befruktet, så fikk ikke innsett, var helt knusende..:((

jeg har hatt positiv test to ganger på 3 innsett, og fikk positiv test på dag 10, er litt usikker på dette med testing og tid man kan gjøre det.. jeg skal hvertfall starte på tirsdag med testing om jeg får testene i posten i morgen, er nok litt vell tidlig, men.... desperat som mIn er...:P ikke forventet mens før 25. juni..

Jeg har prøvd bidronninggele og wild jam , jeg har prøvd akupunktur og fotsoneterapi, homeopatmedisiner og progresteronkremer ! Tror ikke det finnes ett kjærringråd som er uprøvd .

Er på rd 8 i dag og smalt av en billigtest kl 06 i dag . Var så nervøs at jeg var kvalm .. Svaak positiv 😀lykken sto i taket helt til jeg kom på at det kan være eggløsningssprøyta som slår ut . Den ble satt for tolv dager siden .

Annonse

Oppdatering fra meg, hcg rg 16 var på usle 45 så her går det dessverre ikke veien :( :( ikke noe sjans sa de på klinikken, så det ble som jeg fryktet.Er så utrolig tragisk at det ikke bare kan funke når det endelig har festet seg. :(. Masse lykke til dere andre! Håper dere alle får positive tester og at det sitter hele veien!

Ånei Opp! Sender deg en stor klem! Trist:-(

Sikkert dumt spm, men har du tatt hcg tester over flere dager for å se om d øker/synker også? Bare for å være sikker mener jeg... Vi vil jo så gjerne at det skal gå bra for oss alle nå! Og hcg nivået er jo så individuelt.

Verden er urettferdig!

Huff opp, jeg har hatt det slik to ganger.. Ikke noe gøy i det hele tatt:( jeg turte nesten ikke slutte på medisiner heller jeg, for hadde det lille håpet på at det bare var en liten blødning, så klinikken måtte forsikre meg og jeg måtte ta to blodprøver for å se om det sank for å være helt helt sikker..

En gooood klem til deg!

Hei! Kan jeg joine dere kanskje?:)) fikk fryseegg innsett på onsdag, ruge ruge.. Noen som gjør noe spesiellt i rugetiden..?

Eneste spesielle jeg gjør er å holde meg unna sukker . Ikke sukker i mat men sånn som godteri, brus, kake, potetgull osv ! Der er det full inntaksstopp :)

Har lest at sukker ikke er gunstig når det skal festes.

Ho ho, har drukket sprite brus og spist potetgull, må følte jeg meg som en skikkelig synder, jaja, men det jeg fikk beskjed om var å spise det som fallt meg inn men holde meg borte fra cola, kaffe, te (koffein altså) og røyk, men det jeg måtte holde meg unna er egentlig null stress for jeg spiser/drikker/bruker ikke det alikevell ;0)

Man får ikke beskjed om å holde seg unna det:) det er bare noe jeg har lest :)

Men denne gangen har jeg fått for meg at jeg skal leve super sunt og ikke gjøre noe som kan ha negativ effekt . Som nevnt tidligere er dette siste sjanse for oss og jeg har tenkt med meg selv at om det ikke går skal jeg ihvertfall vite at det ikke var noe jeg kunne gjort anderledes :)

Det har muligens ikke noe å si for utfallet , men da slipper jeg å lure på det om det ikke går :)

Man blir litt rar av å ha mistet :)

Annonse

Du har forstått riktig Elibjo:)

Man kan få inntil 3 forsøk i det offentlige , men man har ikke krav på det om de mener det er liten sjans for å lykkes . Legen på fertilitetsklinikken mener at det ikke har noe for seg . De har mistet troen etter at jeg ikke produserte egg i det hele tatt på forrige forsøk . Jeg går på maks dose og når ikke eggstokkene rører litt på seg engang mente han at det var påtide å avslutte . Alikevel skulle vi få ett siste forsøk sa han , og da var han grei .

Så nå må det bare gå bra :)

Veldig leit at det gikk slik, Opp:-( God klem til deg<3

Ballerina E, så spennende med svak positiv test! Krysser fingrene for at den bare blir sterkere og sterkere:-)

Jenta79- Gratulerer med overstått egguttak! Håper eggene koser seg med befruktningen:-)

Her har jeg kommet til rugedag 5, og jeg er utålmodig allerede... Har murringer som kommer og går både i magen og i korsryggen. Mest i ryggen egentlig. Har og hatt litt stikninger. Har følt det slik både ved negative forsøk og når jeg ble gravid, så ikke godt å si. Tenker å teste fra rugedag 9:-)

Men da må du bare si til legene at du har krav på 3 forsøk og vil hvertfall ha et til for å se..... Jeg hadde ingen befruktede egg første uttak. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne fortsatt ha neste uttak, men dersom de ikke ble befruktet da heller var det nok ikke så mye sjanse, men disse 3 uttaka keg har hatt har det gått strålende! Og fortsatt et igjen!! Siden jeg ikke hadde innsett første gangen, såkalt misslykket som de sier, teller ikke dette på de tre forsøkene, så i prinsippet har jeg 4 forsøk!

Men da må du bare si til legene at du har krav på 3 forsøk og vil hvertfall ha et til for å se..... Jeg hadde ingen befruktede egg første uttak. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne fortsatt ha neste uttak, men dersom de ikke ble befruktet da heller var det nok ikke så mye sjanse, men disse 3 uttaka keg har hatt har det gått strålende! Og fortsatt et igjen!! Siden jeg ikke hadde innsett første gangen, såkalt misslykket som de sier, teller ikke dette på de tre forsøkene, så i prinsippet har jeg 4 forsøk!

Men man har ikke KRAV på 3 forsøk , man kan få inntil 3 om legene tror man har sjans til å lykkes :) Det er det opp til legen å bestemme .

Dette er mitt 2 forsøk nå :) Har hatt ett tidligere som endte i ma og ett avbrutt som ikke teller som forsøk.

Vi får se :) akkurat nå føler jeg at jeg har lyst å gi opp jeg også . Tok en ny strimmel på morran , sen ble svakere enn i går og det er jo et dårlig tegn :( i tillegg viste cb digital ikke gravid :(

Er rugedag 9 i dag om man regner med innsett dagen . Så håper bare det er for tidlig . Alikevel rart testen skulle bli svakere og ikke sterkere . Blir helt deprimert jeg :(

Da har e hatt telefon fra klinikken og mi fikk ut 6 egg i går istedenfor 4 egg som e sa :) Å alle 6 egga ble befruktet fint :) Så da blir det spennende å se i morra på innsett på hvor mange egg som har delt seg fint :) Kanskje jeg er heldig å få noen på fryse :)

Ballerina E da.... Det er bare selvpining å teste så tidlig!

Som du selv sa så kan det jo ha vært ovitrellen som ga deg positivt for noen dager siden. nå må du ikke være så streng mot kroppen din, men heller gi den positive tanker og la den gjøre jobben sin!

Og ikke gi opp! Dette er no driiiit, det vet vi alle her inne, men jeg holder med Ringfinger på denne! Mas deg til ett forsøk til, du fikk jo ut fine egg nå! hvis ikke legen vil så drar du til en privatklinikk! Ettersom jeg har googlet meg frem til på div forum så virker det som om de aller aller fleste får det til til slutt på en eller annen måte! :-)

Men det er ikke sikkert blir aktuelt, for tenk om du sitter med positiv test om noen dager ;-)

Krysser alt jeg har!

Jeg vet det er idiotisk å teste så tidlig . Men sist gang jeg ble gravid fikk jeg positiv test på rugedag 9.

Nå satt jeg jo inn en dag senere to mer utviklet egg så derfor tenkte jeg der var sjans . Dustete.

Jeg satt pregnyl og ikke ovitrelle. Den skal være ute av kroppen etter 10 dager. Det er 13 dager i dag siden den ble satt så jeg tror heller det er kjemisk enn el sprøyten.

Vi har ingen mulighet økonomisk til å gå privat nå . Det kommer jo fort opp i 70 000 for tre forsøk i det private . Så det spørs om vi ikke setter en strek etter dette. Vi har holdt på nå i 3 år med å prøve å få til en søster eller bror og jeg kjenner det er nok nå . Etter ma i feb har jeg egentlig bare gått på autopilot . Sorgen over å ha mistet et så utrolig etterlengtet barn har vært overveldende og jeg merker godt jeg ikke er over det enda . Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke orker mer . Det er påtide å avslutte om der ikke går denne gangen . Aldersforskjellen begynner å bli for stor også . Vi ønsket to tette og nå blir det minst 5 år . Vi er heller ikke av de yngste lenger så vi må sette en grense ett sted . Nå føler jeg at jeg må prøve å leve litt igjen . ALT har stått på vent de siste 3 , 5 årene . Alt har dreid seg om pliksex, el test , graviditetstest ,utredning, hva man bør og ikke bør spise, forsøk, nedtur, opptur , nedtur, usosialisering osv . Jeg har liksom ikke greid å tenke på annet enn å bli gravid og jeg har hele tiden hatt ett kappløp med tiden . Kjenner det er nok nå . Går det ikke nå er det ikke meningen .

Jeg håper virkelig det er for tidlig ... Men magefølelsen sier dette er kjemisk . Har hatt det før og da var også testen først positiv før den dagene etter ble svakere .

I tidligere svangerskap har jeg produsert hcg veldig tidlig , opptil 4-5 dager før ventet mens .

Men ingen svangerskap er like og jeg håper jeg tar feil nå :)

Huff.. jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver!

Jeg kan ikke gi opp, har bare såvidt begynt.... Hadde noen fortalt oss nårvi var yngre at dette var det som ventet, hadde jeg sagt at det overlever jeg ikke, takler det ikke, kommer ikke til å klare det... Men når man står midt oppe i det så må man jo bare!

Men det er lov å sette sluttstrek og begynne å leve igjen! Jeg forstår deg godt!

Og jeg har også selv begynt å forberede meg på nytt nederlag denne runden, enten ved negativ test eller ved at det dør om noen uker som har blitt den vanlige rutinen nå...

Kanskjevi beskytter oss mot smerten...

Jeg håper det går bra for oss alle nå, virkelig! Og jeg skal prøve hardt å etterleve mine egne ord om å være snill med kroppen minog håpe på det beste, denne gangen også!

Håper du ser to streker snart Ballerina E! Vi trenger alle en oppmuntring nå;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...