Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra mammadrøm! Fantastisk herlig! Det er betryggende :) litt skummelt når de går gjennom og sjekker men veldig godt etterpå å vite at nå ser ting lovende ut :) gratulerer m overstått 3 mnd og inn i 2 trimester :).

Hvordan går det m resten? Ringfinger og jenta79?

Her er alt bra!!:)) har jordmortime i midten av september, tatt blodprøver, ikke fått noe svar enda.. Må jeg bestille sånn ultralyd i uke 18 selv?

Går det Ann å lage en samtale hvor vi som klarte det dette forsøket kan snakke? Det hadde vært koslig:))

Her er alt bra!!:)) har jordmortime i midten av september, tatt blodprøver, ikke fått noe svar enda.. Må jeg bestille sånn ultralyd i uke 18 selv?

Går det Ann å lage en samtale hvor vi som klarte det dette forsøket kan snakke? Det hadde vært koslig:))

Lege skal sende inn papirer på deg når du er der for blodprøver osv rundt uke 12. Jeg fikk brev i posten om time til oul ca 1-2 uker etter legesamtalen😊

Annonse

Stakkars deg jenta79 som er så kvalm, det gir seg nok snart nå ja :)bra det står fint til med dere ellers da.ringfinger ser du fikk svar på spm ditt :). Jeg søkte fødeplass selv i uke 10. Har riksen som førstevalg og da må man søke tidlig, og 3-4 dager etterpå fikk jeg svar, og det ble riksen :) jippi. oul 23 sept.Nå har jeg blitt ganske mye bekymret igjen, er 13+4 nå men kan ikke kjenne livmoren over skambeinet, alt kjennes bare helt likt ut over hele magen. Er så dritt m "symptomer" som skal komme og som man ikke merker. Blæh. Skal til Ul om 11 dager, så får smøre meg m tålmodighet til da...forsøke å tenke at det er jo ikke alle som merker det før senere og jeg aner jo egentlig ikke hva jeg skal kjenne etter heller.ellers blir jeg dritfort sliten og har vært helt grå i trynet og hodepine forrige uke fordi jeg er så sliten. Legen foreslo gradert sykmelding, men jeg drøyer og ser om jeg blir bedre iløpet av noen uker og ha endel hjemmekontor når jeg er for sliten til å dra på jobb.slapper jeg av en dag er jeg i form igjen dagen etter, men så blir jeg helt dau igjen neste dag. Så må åpenbart ta det rolig og ikke ha for mye planer. Ikke snakk om å greie å trene i det hele tatt, og jeg som er så glad i det og hadde store planer for det fremover. Ja,ja, så lenge alt er bra m lille i magen så er alt greit egentlig! skal vi lage en ny tråd her eller på 2 trimester gruppa? Eller hemmelig gruppe på Facebook? Vi kan kalle oss "gravide ivf'ere"? 😊

Hehe, føler bare at det blir veldig utleverende her inne siden det er forum:p

Jeg er fortsatt kvalm til tider, slik som når jeg skal noe er det er helsikke... Brekker meg som bare det... Og hodeverk til tusen morgen og kveld. Jeg kjenner heller ikkr noe, ingen aning på hva jeg skal kjenne etter heller.. Også går jeg sånne veldige hikk iløpet av dagen, høye hikk lissom... Haha

Enda en ultralyd overstått og vi må begynne å innse at vi kan ende opp med tre barn her😊 alt stod bra til i dag og, så godt å se tre små som turner rundt i magen😊 13+1 i dag, så er nå over faren for SA forhåpentligvis! Vi fortalte våre nærmeste venner i dag, så godt å endelig kunne dele nyhetene! Endelig er det vår tur! Uvirkelig! Telefonen har gått varm og vi er så taknemmelige❤️ Nå krysser vi fingrene for at alt går bra resten av veien og! Jeg hadde ikke klart å holde dette hemmelig så lenge uten dette forumet! Jeg vil gjerne fortsette å holde kontakten med dere alle her inne, enten på ny tråd eller om vi bare fortsetter på denne😊 godt å kunne lufte litt tanker underveis!

Kvalmen har begynt å gi seg litt, kan regulere den med nok mat og hvile. Fantastisk å kunne være på jobb igjen også, og skravle med alle der😊 i morgen forteller vi nyhetene der, selv om de fleste enten har sett d eller skjønt det vet de ikke hvor mange det er😁

ååå så bra Embi, er veldig misunnelig på at du har hatt en til ultralyd, jeg vil også, bare for å se at det er noe der inne, vet jo det er det, men er lissom så uvirkelig...

jeg vil også gjerne si det til hele verden, men jeg tør ikke enda.. er jo 13+3 men alikevell er det noe som stopper meg, sikkert pga, at jeg har vært gravid to ganger før... familien maser om de kan si det ut nå, men det skal da være min avgjørelse, og de mener det er så vanskelig å la være å si det, da tenker jeg nesten at jeg skulle latt vær å si det til de... for JEG er ikke klar enda tror jeg... men så er det vell bare noe med det å bare hoppe i det og si det til folk og fe..

Det er vanskelig Ringfinger! De vi fortalte i går har fått klar beskjed om risikoen og at facebookannonseringer er uaktuelt! Men det var så godt å se at alle ble så glade på våre vegne😊 alle har jo forstått at vi har sliti, men endelig var det vår tur!

Ta en ultralyd privat for din egen del!!?

Det er så absolutt verdt det!! Nå ser de ut som mennesker og de bobler rundt inni her, anbefales😉

Annonse

Heisann, da var ultralyden overstått og det var ikke bare fryd og gammen 😩 1 vene for lite i navlestrengen, som egentlig ikke har så mye å si bortsett fra at det kan være en indikasjon på kromosomfeil, men alle organer og str etc så normalt ut så de trodde ikke det var noe feil, men for å utelukke anbefalte de fostervannsprøve.så nå er jeg satt opp på det på tirs. Er bare 1-2% sjanse for at det er no gæernt men føler det bekymrer meg ganske mye likevel.kun 0,13% sjanse for abort v å ta prøve så heller mot å gjøre det. Ville dere gjort det? I tillegg er navlestrengen festet litt feil som gjør at jeg ikke kan føde normalt men må ta keisersnitt noen uker før. Det er helt greit så lenge alt er bra m babyen. Ikke no gøy m slike beskjeder selvom vi selvfølgelig er kjempeglade for at fosteret lever og mest sannsynlig er alt iorden. Blir nok et svangerskap m mye bekymringer dette her merker jeg.. Men så lenge sluttresultatet er en velskapt baby så er det det som teller. Det blir forresten en jente ❤ :) . Ligger rett ut på sofaen nå, helt utslitt, blir ikke mye jobbing på meg idag. Er dere i full jobb og hvordan går det? Jeg jobber fulltid men får det ikke helt til likevel så mulig jeg ber om sykemelding, har jo dårlig samvittighet hele tiden siden jeg ikke greier å jobbe 8 timer om dagen og noen dager ingenting. Sjefen er mye ute fra kontoret og følger ikke så mye med, men det hjelper ikke på samvittigheten uansett.

Hvirdan tar de egebtlig en slik prøve? Hvorfor er det abort fare ved en slik prøve?

Det å få et barn blir ditt barn uansett hvilken diagnose/frisk, du blir like glad i det, lover deg, har du lest diktet "velkommen til Nederland"?? Les det;)) klart man er litt redd for å få et barn med en evt, diagnose men du blir like glad i de oh du klarer det!!:)

Leste om det nå.. Noen spørsmål du burde tenke over:

Klarer du å roe tankene dine dersom du ikke tar prøven?

Hva vil du gjøre dersom de finner noe på prøven?

Vil du føle deg "skyldig" om de finner noe?

Jeg selv tenker set er bedre å ikke vite for jeg hadde ikke tatt abort uansett.. Et barn er et barn mener jeg..

Ja jeg mener også det og jeg vil beholde så langt det lar seg gjøre uansett,det er jo så utrolig sterkt ønsket, men det er jo det at da vet jeg om babyen er frisk eller ei og slipper å gå rundt å engste meg for det, aller mest sannsynlig er jo alt i orden.Skal tenke gjennom helgen før jeg bestemmer meg.

Har ikke lest det diktet nei, så det skal jeg gjøre :).

Å ei lita jente, så koselig❤️

Med så små sjanser for at det er noe galt, tror jeg at jeg ville tatt sjansen på en fostervannsprøve. Bedre å vite enn å gå i månedsvis å engste seg for noe som kanskje ikke er så farlig.

Har de funnet noen andre tegn til at noe er galt enn et manglende blodkar i navlestrengen? Har de målt nakkefold?

Andre ting?

Bekymringene slutter ikke selv om vi er i 2.trimester nei, og jeg som håpte at alt ble bedre da! Håper du og mannen din finner ut en god løsning på hva dere vil💕 og at alt står bra til med den lille jenta deres❤️

Og ikke ha dårlig samvittighet for jobben! Skaff deg en gradert sykemelding eller sykemeld deg helt! Jeg skjønner deg veldig godt, og tenker helt likt som deg rundt det, men du må gjøre det som er best for deg og jenta i magen! Har du det bra, så har hun det bra❤️ Her er mannen i huset veldig streng med meg, heldigvis kanskje, for det er vanskelig å begrense seg selv av og til! 😉

Sender deg en stoooor klem jeg😊 og krysser fingrene for at alt går bra, uansett hva dere velger å gjøre!

Heisann, ja alt annet så helt fint fint ut, så ikke noen ting de kan finne på fosteret hverken i uke 12 eller 15 og de målte og skikket på alt som kunne sjekkes.så det er jo bare en veldig veldig liten sjans, legen trodde ikke det var noe feil, så det er jo mest for å betrygge og utelukke sa hun. Uansett så blir jeg lei meg og engstelig av det og ser for meg worst case scenario hvor babyen dør etter 2 dager osv. Helt teit, er jo ingen grunn til å gjøre det, men vanskelig å kontrollere. Jeg fikk oul 23 sept men tror ny ul blir utsatt siden jeg var der forrige uke og er jo ikke nye "nytt" å se om 2.5 uke.så jeg har egentlig fått en tidlig oul. Blir litt ekstra oppfølging m tanke på navlestrengen og fødsel da. Embi vet du om det blir keisersnitt på deg eller om du kan føde normalt? Jeg må ta keisersnitt 2-6 uker før termin.

Her blir det keisersnitt senest i uke 35, legen på sykehuset sa ca uke 34. Så i januar en gang! Det er jo kjempesnart! Får håpe alt går bra frem til det! Lever fortsatt fra ultralyd til ultralyd, neste målet vårt er å komme over uke 25. Da er vi på mer trygg grunn og det er mer de kan gjøre for oss om noe skulle skje😊 ultralyd igjen til fredag, og så ordinær ultralyd tidlig i oktober i ca uke 18/19😊

Da høres det jo ut som om dette kommer til å gå bra Opp! En optimistisk lege skal man høre på😊 klart tankene spinner, men legene er så flinke nå at det er utrolig hva de kan klare å få til! Er dette en fastlege eller gynekolog? For det er lov å få en "second opinion" av en spesialist også! Men dere blir vel fulgt godt opp nå håper jeg! Kan jo hende en tidlig time hos jordmor kan være lurt og? De har masse erfaring og er gjerne litt mer medmenneskelige enn leger😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...