Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Første ultralyd overstått og overlevd, puh! Det så ut som ett egg hadde festet seg og så delt seg i to, vi så nemlig to blinkende 💕 og legen trodde det var eneggede! Det så ut til å ha festet seg i toppen av livmoren min og der har det festet seg før uten å overleve...så litt skummelt akkurat det, men har hatt en hysteroskopi med skraping av livmorhuletoppen for å gi bedre grobunn til liv. Får bare krysse alt vi har for at dette går bra😉 ett steg videre i hvert fall!

Fortsetter under...

Hei dere juni jenter, enig ringfinger, kanskje vi kan opprette en egen tråd for oss slitere som har blitt gravide :). Kjempespennende m to stk da embi!! det viste seg at jeg var jo gravid inni livmoren likevel og en levende liten voksende tass var på skjermen på ul forrige tors og uken før der også mot alle odds. Er ifølge legen nå 7+5. Det er jo sånn at jeg nesten ikke kan tro det selv, og fikk snakket meg til ny ul om 2.5 uke. Greier ikke å se videre enn mot den neste ultralyden. Føler jeg egentlig er i et ivf forsøk fremdeles og venter på om det går bra eller ei. hvordan går det m dere?

Jeg snikleste om deg i en annen tråd Opp, for en historie!! Litt av noen opp og nedturer!

Jeg tenker som deg, at jeg tar en dag og ultralyd av gangen. Tenker liksom bare at jeg har ferie og snart skal tilbake på jobb. Har fortsatt en helt ny menopur i kjøleskapet til neste forsøk...Jeg skal til ultralyd igjen neste uke. Tror statistikken sier at det er litt 50/50 om begge mine overlever, så blir spennende å se!

Har begynt å bli litt kvalm og ellers er egentlig formen ganske bra😊

Annonse

Ja det er helt sprøtt, så jeg tør ikke helt ha de store forhåpningene, selvom legen mente det ikke var noe større risiko. Vi får prøve å ta en dag om gangen. Hehe, ja jeg har også menopur igjen ;). Jeg har ikke helt den store kvalmen heller, blir veldig fort stappmett og oppblåst og er litt uggen om morgenen, men ellers greit iforhold til det. Blir glad var gang jeg kjenner meg litt uggen, haha.

Leste 50% ett sted mener jeg. Sjansen for spontanabort er tre-fire ganger større ved tvillinggraviditet leste jeg i dag. Burde kanskje slutte å google... Det går som det går! Ny runde i høst hvis det ikke går!

Sympomene er der i alle fall! I dag ligger jeg rett ut pga kvalme og tretthet, det er jo egentlig bra😊

Huff ja man må ikke lese så mye på nettet, der står det alt mulig, m hjerteaktivitet og alt så tror jeg det er veldig store sjanser for at det går veien, m begge to! Du får snakke litt m legen på neste ul, jeg tror han/hun kan berolige deg der, kan ikke tenke meg det skal være så stor forskjell. Ja Tenker det jeg og, en dag om gangen, får ikke gjort no fra eller til. Ja ;) så bra m kvalme og tretthet ;) jeg er bare litt små uggen om morgenen og blir stappmett av ingenting, i flere timer, men den store kvalmen har jeg ikke fått, vil ha! Haha, sånn er det når man har slitt så lenge, vil ha alle tegnene for å føle at det er noe positivt på gang.

• 2 uker senere...

Da har vi hatt ultralyd nr to....

Hjelpes....

Forrige gang så legen tvillinger, denne gangen fant han jammen meg en til!!! Så nå er det eneggede tvillinger og en extra !! Shitt pommfritt!!!!! Tre stykker! Det er jo litt for vilt og uvirkelig! Nye kontroll om to uker så får vi se hva som har skjedd til da, men jeg sa at jeg nektet å komme hvis han da fant enda en, men hanlovte at det ikke var flere enn tre!

Skrekk og fryd om hverandre her nå, vi er i sjokk!

Da har vi hatt ultralyd nr to....

Hjelpes....

Forrige gang så legen tvillinger, denne gangen fant han jammen meg en til!!! Så nå er det eneggede tvillinger og en extra !! Shitt pommfritt!!!!! Tre stykker! Det er jo litt for vilt og uvirkelig! Nye kontroll om to uker så får vi se hva som har skjedd til da, men jeg sa at jeg nektet å komme hvis han da fant enda en, men hanlovte at det ikke var flere enn tre!

Skrekk og fryd om hverandre her nå, vi er i sjokk!

Oi tre spirer, gratulerer så mye. Blir utrolig spennende å følge deg videre 😊. Hvor mange embryoer satte du inn? Hehe måtte le av kommentaren din til legen 😜.

Annonse

Godt dere synes det er fantastisk, jeg er fortsatt i sjokk her og har ikke kommet helt til gleden enda! Tenk tre stykker på en gang da! Travelt! Man leser jo bare om trillinger i allers eller hjemmet liksom...men vi må jo bare klare dette😊

Vi fikk satt inn to perfekte egg! Og nå har det mest utrolige skjedd at to egg har blitt til tre barn! Jeg kommer ikke over det!

Jeg kommer til å bli svæææææær! 😱

Hehe, tror nok jeg hadde fått sjokk, jeg også, det er veldig forståelig! For oss andre høres det bare helt fantastisk ut! :)

Det er klart dere klarer det, når man står oppi noe krevende er det utrolig hva som går. Og det kommer til å bringe med seg masse glede også. :)

Godt dere synes det er fantastisk, jeg er fortsatt i sjokk her og har ikke kommet helt til gleden enda! Tenk tre stykker på en gang da! Travelt! Man leser jo bare om trillinger i allers eller hjemmet liksom...men vi må jo bare klare dette😊

Vi fikk satt inn to perfekte egg! Og nå har det mest utrolige skjedd at to egg har blitt til tre barn! Jeg kommer ikke over det!

Jeg kommer til å bli svæææææær! 😱

Hehe ja du kommer til å bli svær, men det får gå 😉. Du blir svær for en periode, husk det 😉. Hvor ofte skal du inn på kontroll fremover? Hehe det synker nok inn etterhvert men forstår sjokket. Dette er jo ikke dagligdags 😀. Hvor langt er du på vei nå? Greit at du oppdaget dette tidlig da 😊. Leste faktisk en trillingblogg her om dagen, veldig fin 😊

Er ca 8,5 uke på vei bare, så mye kan skje enda! Ny kontroll om to uker hos privatlegen og så får jeg henvisning til haukeland. Skal bli fulgt opp direkte der. Og skal ta noen blodprøver til mandag, for å ligge litt foran skjema sa gynokologen i dag, så blir absolutt tatt vare på! Det er fordelen med privatlegene synes jeg, de tar tak i alt og er villig til å hjelpe😊 har ikke gått til fastlege på over ett år, ingen hjelp å få...

Hvis det blir tre så blir det keisersnitt på nyåret, jeg har alltid gledet meg til både graviditet og fødsel, men nå får jeg vel glede meg over andre ting i stedet😉 som gynoen i dag sa; nå har vi tatt igjen for alle dere har mistet!!❤️

Takk for optimismen og støtten i dag jenter! 💕👍 kjenner det er godt å lufte litt etter en sånn sjokkdag! Får prøve å holde dette hemmelig for familien litt til, men magen er allerede der så vi får se hvordan det går😊

Krysser fingrene for oss hele gjengen, håper det går bra med alle dere også😘

Wow embi! Det er jo helt vilt!! Og så utrolig fantastisk egentlig! Måtte fortelle mannen min om det også! Min drøm er 3 barn men er uendelig takknemlig om jeg bare får et, tenk at du skal få 3 på en gang a! Kjempespennende og det kommer nok til å bli slitsomt i starten men utrolig flott og fantastisk også! Du får en skikkelig gjeng m en gang! Tanten min har forresten også trillinger, eneggede og en til :) det har gått bra, 3 kjekke flotte menn er det blitt! De var også ufrivillig barnløse. Jeg skal på ny ul onsdag,da skal jeg være 10 uker. håper inderlig det fremdeles er liv i knøttet, gruer meg!!

Godt å høre at det er mulig og at andre har klart det før oss Opp!

Sjokket gir seg ikke helt her, kosen vi drømte om å ha med ett barn hvis vi noen gang var så heldige å få til ett har nå endt opp i heeeeelt andre enden av skalaen med kaostanker om at tre er litt vel mye... Snakk om å gå fra det ene til det andre over natten, fra habituell abort til trillinger, jeg kommer ikke over det! Men vi har positive folk rundt oss så dette skal vi klare😊

Masse lykke til på ultralyd denne uka Opp! Kjenner igjen uroen din, men det går helt sikkert fint😉 hold oss oppdatert!

3 er en håndfull ja:-):-) Men jeg vet om 2 familier som fikk friske firlinger naturlig, og en tredje som fikk friske trillinger med assistert befruktning. Tror det er vanlig at den første tiden er mer jobb enn kos da, men så er jo babyfasen bare starten på eventyret. Gratulerer så mye:-)

Wow, gratulerer med trillinger på vei Embi:-) Skjønner godt dere er i sjokk, men det kommer til å gå fint:-) Tenk så mye glede de får av hverandre! Vi har vært på ultralyd igjen i dag og så hjerte til mini slå! Fantastisk å høre hjerteslagene:-) 170 i min. Mini var nå 2,5 cm som legen sa stemte bra med 8+6 som jeg er i dag. Lykkelig og lettet nå!!

Så bra mammadrøm! Det er så godt å se. Det gikk kjempebra m meg idag!!!! Puh fy søren jeg var så nervøs og forberedte meg på reprisen fra ifjor. Men det gikk jo SÅ bra, alt så bra ut og vi så lille knøttet m hode, armer og ben som bevegde på seg, helt fantastisk! Legen sa det var 97-98% sikkert at det kom til å gå bra nå, så da får jeg prøve å senke skuldrene :) :) :). Fikk snakket meg til ny ul i uke 12, skal prøve å ikke engste meg så mye frem til da. Nå er jeg 10 uker :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...