Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på vekstkontroll da jeg var 32+0. Hun veide da 1685g. De sa hun var liten, men ikke sånn at de ble veldig bekymret :)

Nå er jeg 38+4, og har fått en estimert fødselsvekst på 3100 g ved termindagen. Har da hatt ul hver 2.uke for å sjekke vekten :)

Gutten min ble estimert til å veie 2800 (kontroll pga seteleie og ekstremt lite fundusmål), men kom ut og veide 3350- hele 11 dager før termin. Vesla var for liten på rutine ul, og de satte terminen tilbake/frem med 14 dager, noe jeg visste var feil, da jeg allerede var gravid når de påstod ungen var blitt laget hehe. Men ble jo kjemperedd for vekstavvik, sykdom osv!! Ved 3d ul hadde hun vokst veldig og var stor ift gjennomsnittet. Han der sa da at om hun vokste i samme takt frem til sykehusets termin, ville hun veie nærmere 5kg!. Men hun kom til den terminen jeg beregnet, og hadde helt normal vekt. Ikke bekymre deg, selv om jeg brukte begge mine sv.skap på uroligheter, takket være feilberegninger fra deres side;) Er slett ikke alltid de klarer å gjøre det riktig. Noen barn er korte og tykke, andre kjempelange og har lav vekt;) Da hjelper det ikke å måle et lite hode mål, og et kort lårben når ungen er en sumobryter, eller et digert hode på et barn uten særlig fett, det er da det blir feil;) Lykke til<3

Anonymous poster hash: bb5d5...23f

Annonse

Husk at det er store normalavvik på disse målene.  Min eldste ble vurdert å være 4.2 til termin og kom til termin 4.7 ;).  Yngste ble vurdert til 3.8 og var 3.8.  Minstemor i magen ble målt 36+2 og estimert da til 3.1 kg, +9% og anslagsvis underkant av 4 kg til termin.  Ikke bekymre deg unødig når legene ikke gjør det heller :)

Jeg var nå i uke 30+4 på vekst kontroll. Da veide frøkna 1300 gr. Det var 8% avvik. Uka før var det 3% avvik. Skal på nytt sjekke om en uke. Litt bekymret ja. Var inne igår på ul, pga lite liv. Da så hu legen at det var mere avvik enn sist. Men de var ikke bekymret ennå

Var på vekstkontroll i dag (uke 30) og mini her er estimert til å være i underkant av 1300g og lå på ca -9%. Det var helt normalt ifølge spesialisten ho sa at normalen ligger på alt mellom +12% til -12% og at de ikke vurderer situasjonen som alvorlig før det bikker 20% i + - og i gangsettelse på + - 25%. Så tror ikke dere skal bekymre dere veldig. Vi som går til vekstestimering får jo god oppfølging og regelmessig ul. 

Har vært på ekststimeringer siden uke 22 og min lille har liggi på alt fra -10% til - 4% og det er ingen grunn til bekymring, men her går jeg på medisiner som gjør at jeg må følges opp helt frem til termin.

Anonymous poster hash: 64fb1...ad1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...