Gå til innhold

Fortell meg hvordan du sminker deg! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Til hverdag og til fest!

Slik sminker jeg meg:

Hverdag: ID-mineral hele ansiktet pluss rouge i kinnene. Eyliner og mascara.

Fest: Conciler for å dekke over ujevnheter, ID- mineral hele ansiktet (men er mer nøye å legge dette pent på til fest), rouge i kinnene, øyenskygge (gjerne en lys og en litt mørkere), flytende eyliner, mascara. Bruker også vippetang for å få penere øyenvipper. Lipgloss.

Hvodan gjør dere det?? :-)

Anonymous poster hash: f6e57...dc7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan si jeg og du har samme sminke måten.

Anonymous poster hash: 68c2e...583

Skrevet

Hverdag: Øyebrynskygge (har ikke farge på hårene og er mørkhåret), mascara, litt eyeliner. 

Fest: Øyebrynskygge, foundation, eyeliner, øyeskygge. Ikke mye sminke med andre ord.. De gangene jeg husker så tar jeg på litt rouge, og evt en lipgloss med farge. Vippetang har jeg aldri prøvd. 

Sommertid så tar jeg litt pudder i t-sonen fordi jeg ikke vil se svett ut.

Skrevet

Først bruker jeg BB-cream og deretter em concealer for å dekke over kviser og mørke ringer under øynene. Mascara og eyeliner. Rouge i kinnene og deretter avslutter jeg med all over facecolour eller Bare minerales radiance

Skrevet

Hverdags: bruker bare minerals, hele settet med foundation, solpudder og veil. Maskara og lipgloss.

Fest: bare minerals da også, men ofte en flytende foundation under for å gi mer dekkende farge. Har mye fokus på mørke øyne og mye vipper når jeg skal på fest, så eye liner, vippetang, øyenskygge og hele pakka! Farget lipgloss med plump effekt på leppene 😊

Anonymous poster hash: 1c3c9...00a

Skrevet

Til hverdags dusjer jeg og renser huden, smører meg med en god fuktighetskrem og tar på mascara.

Til fest, viktige møter på jobb, date osv plusser jeg på concealer, pudder og solpudder (mineralsminke).

Anonymous poster hash: 00be7...295

Skrevet

Hverdag: cc-krem,concealer, litt rouge, fyller inn øyenbrynene med en øyenbrynsblyant, eyeliner og mascara. Tar meg ca 5 minutter.

Fest: cc-krem, concealer, bronzer for å markere kinnbeina, highlighter, eyeliner, øyenbrynspenn, øyenskygge, mascara og carmex sin leppestift med litt farge i. Tar meg ca 15-20 minutter.

Skrevet

Har ulike rutiner knyttet til hver av årstidene og hvordan huden min er.

Vår/sommer: Fet fuktighetskrem som trekkes inn i ti min. Clinique almost powder makeup (mineral foundation). MAC bronzer stick, MAC cream blush, MAC vanilla pigment som highlight på strategiske områder, MAC eyebrow pen, oftest bronze/brune øyenskygger fra MAC (men liker å leke med knallfarger og), tightliner med Ebony fra MAC, tester ut mascaraer for øyeblikket. Leppene får Carmex. Sprayer ansiket raust med fuktighetsspray MAC Fix+ til slutt sånn at alt smelter fint inn i huden..

Ferdigsminka på under 10 minutt. :) Effektiv som makeup artist, hehe.

Anonymous poster hash: 79e95...68d

Skrevet

Fyller ut bryn og har på maskara til vanlig. Lar huden puste!

Til fest bruker jeg bb cream, maskara, fyller ut bryn og øyeskygge. Bruker aldri noe på leppene, jeg liker ikke leppene mine og vil ikke fremheve dem :)

Anonymous poster hash: 88a5f...696

Skrevet

Må leggetil at fuktighetskrem og rens selvsagt er med..

Anonymous poster hash: 88a5f...696

Skrevet

Tja... i dag: Mascara

Av og til concealer (etter behov), og litt solpudder på senhøst, vinter og tidlig vår.

Fest: concealer , id mineral i hele ansiktet, litt solpudder, rouge, øyenskygge, mascara, lipgloss. 

Skrevet

Hverdag: mascara.

Fest: Mascara og lipgloss

:D

Nei, jeg har ingen grunn til å bruke mer sminke enn det :)

Skrevet

Hverdag: BB krem og foundation el concealer under øynene og rundt nesa. En lys øyeskygge på hele øyelokket og en brunrosa skygge i globallinjen. Så er det mascara og leppepomade til slutt.

Gjør det samme til fest, men legger mer flid i øyesminken og kjører på med litt mer farger. Bruker også rouge og leppestift til fest.

Anonymous poster hash: 3a019...a35

Skrevet

hverdags: mascara og øyenbrynsgele (for å få øyenbrynene til å ligge pent), concealer ved behov

fest: concealer ved behov, eyeliner, mascara, lipliner, leppestift, leppegloss 

Anonymous poster hash: e9b87...488
Skrevet

Må man vaske av bb cream eller er det "vanlig" dagkrem? :P

Anonymous poster hash: 44664...fe0

Skrevet

Mineralpulver i pulver, eyeliner, øyenskygge, mascara, øyenbrynspenn. Og blush :-)

Anonymous poster hash: 43553...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...