Gå til innhold

for liten bilstol....?

Tilith

Anbefalte innlegg

Han er 68 cm, men han har laaaang overkropp og kortere ben :P (må ha 74 i bodyer for 68 er fort korte til å få igjen) han har god plass i selve sete, det er bare det at selene begynner nedenfor skuldrene og jeg synes ikke han sitter noe godt og ikke riktig :) vi kjører en del bilturer så veldig viktig at han sitter sikkert :)

Skjønner.

Her er faktisk noen bodyer fortsatt i str 62. Strømpebukser derimot... Kjøpte str 80 i går! Så artig at de er så forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er 68 cm, men han har laaaang overkropp og kortere ben :P (må ha 74 i bodyer for 68 er fort korte til å få igjen) han har god plass i selve sete, det er bare det at selene begynner nedenfor skuldrene og jeg synes ikke han sitter noe godt og ikke riktig :) vi kjører en del bilturer så veldig viktig at han sitter sikkert :)

Skjønner.

Her er faktisk noen bodyer fortsatt i str 62. Strømpebukser derimot... Kjøpte str 80 i går! Så artig at de er så forskjellige!

Her er det 62/68 i bukser/strømpebukser enda, kommer litt an i hvilke butikk det kjøpes, men må ha 74 i body stort dett pga lengden. I bredden er det nok å gå på, så klærne er skikkelig posete da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje heilt det samme, men når tok dåke ut nyfødt-puta i maxicosien? Har ei laang jente på 10 veker her, synes ho ser så "knept" ut..

Rundt 2 mnd tror jeg det var :) visste ikke at det gikk å bare ta ut puta, hadde jeg viast hadde jeg nok gjort det før, for han satt ikke noe godt. Tok ut det rundt hode når han var 3 mnd ca, for det ble bare i veien.

Me snakker om den puta som gjør st de ligger meir enn de sitter sant? Sånn kjgleforma med sånn "ring" rundt hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje heilt det samme, men når tok dåke ut nyfødt-puta i maxicosien? Har ei laang jente på 10 veker her, synes ho ser så "knept" ut..

Rundt 2 mnd tror jeg det var :) visste ikke at det gikk å bare ta ut puta, hadde jeg viast hadde jeg nok gjort det før, for han satt ikke noe godt. Tok ut det rundt hode når han var 3 mnd ca, for det ble bare i veien.

Me snakker om den puta som gjør st de ligger meir enn de sitter sant? Sånn kjgleforma med sånn "ring" rundt hodet?

Ja stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer :)

Takk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har lang rygg og har hatt akkurat samme problem. Begge byttet før 9 mnd, da jeg følte at jeg slet med å stramme de fast

Begynte selene bakenfor/nedenfor skuldrene hos dine å? Hvor langt er akseptabelt vet du det? Leste en artikkel men der sto det bare at når de er kommet langt nedpå ryggen er det på tide å bytte..... Altså hva er langt? Hehe, er 2 eller 6 cm nedenfor skuldrene liksom?

Nei tror jeg blir å bytte sete nå bår han nærmer seg 5-6 mnd og kan bruke neste klasse.. Hvilke sete byttet du til? Har sett på besafe izi plus fra 0-25 kg. Ble anbefalt til lange barn.

Vi har byttet til acta graco be logic som er fra 9-25 kg (eldste var vel snaue 9 kg). Har på 3 har fremdeles et hakk å gå på der. Da vi byttet stol var selene rundt en tomme nedenfor skuldrene. På de større stolene er de ihvertfall klare på at selene ikke skal komme ut nedenfor skuldrene :-) Endret av Kenga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har lang rygg og har hatt akkurat samme problem. Begge byttet før 9 mnd, da jeg følte at jeg slet med å stramme de fast

Begynte selene bakenfor/nedenfor skuldrene hos dine å? Hvor langt er akseptabelt vet du det? Leste en artikkel men der sto det bare at når de er kommet langt nedpå ryggen er det på tide å bytte..... Altså hva er langt? Hehe, er 2 eller 6 cm nedenfor skuldrene liksom?

Nei tror jeg blir å bytte sete nå bår han nærmer seg 5-6 mnd og kan bruke neste klasse.. Hvilke sete byttet du til? Har sett på besafe izi plus fra 0-25 kg. Ble anbefalt til lange barn.

Vi har byttet til acta graco be logic som er fra 9-25 kg (eldste var vel snaue 9 kg). Har på 3 har fremdeles et hakk å gå på der. Da vi byttet stol var selene rundt en tomme nedenfor skuldrene. På de større stolene er de ihvertfall klare på at selene ikke skal komme ut nedenfor skuldrene :-)

Takk, da skal jeg sjekke ut det sete også:) skal på 5mnd kontrollneste uke, og tipper han veier en 8 kg nå,så da kan vi vel eventuelt gå på et sete fra 9 kg og oppover snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med å stramme han tyder det jo på at dere må opp i str, men vet om flere som mener de er korte i ryggen :-). Lykke til i letinga etter bilstol, det er en jungel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får de ikke ordentlig stramme uten av gutten får vondt:)

Takk, jeg gleder meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...