Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #26 Skrevet 4. mai 2014 Kommer vel litt an på hva du liker, og hva du vil.. Vi har en familiehytte 4timer unna, vi kan kjøpe nabotomt og bygge egen hytte, men takket nei. Svoger og kona er der nesten hver helg, svigers er der ganske ofte, vi er der 1 gang i året.. For meg er hyttelivet ganske stress.. Pakke torsdagskveld eller fredags formiddag (fri fra jobb må man ha), så kjøre opp til hytten, komme frem, fyre timesvis i ovnen for å få en liten lunk, så legge seg og stå opp i en iskald hytte. Lørdagen består av å skuffe snø eller annet vedlikehold resten av året. rydde, gå litt turer osv.. Så på søndagen når endelig hytten er passe varm, så pakker vi og reiser hjem igjen.. For meg, så er hyttelivet bare stress.. Mulig det er pga baby og 3åring, men kan heller tro at det vil bli bedre når de blir eldre.. Vil heller sitte 4timer på fly til Costa del sol, og ligge på stranda en uke enn en helg på hytta. Jeg er kanskje veldig negativ til hytte da, men liker veldig godt å reise til hytter i andre land og sånt, mer feriefølelse over det. Anonymous poster hash: 23978...2cb
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #27 Skrevet 4. mai 2014 Elsker hytta vår. Reiser fredag etter skole/jobb/Bhg. Trenger ikke pakke da vi har det vi trenger på hytta. 3t kjøretur. Kommer fram i åtte-ni tiden. Legger barna og siger i sofaen med en hærlig hyttero i kroppen. Søndag er det hjemreise litt utpå dagen. Vasker IKKE hver gang. Tar litt etter behov når jeg føler for det. Fordelen med egen hytte er jo den at det er ens egen skitt Så lite stress med egen hytte, mye mer stress å låne hytte, å ha egen hytte med egne ting kan nok ikke sammenlignes. Økonomisk sett opp mot leie og sydentur er det nok ikke, mange kostnader forbundet med drift og vedlikehold som lett kunne betalt både en og to sydenturer per år, men er en investering, og så lenge vi kan få det tilbake ved salg er det verd det for vår del. Betaler i det minste på egen fast eiendom. Har dere pengene til det og lyst å ha et eget sted å reise til når dere har ledig fritid så løp å kjøp Anonymous poster hash: 50f23...ca7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #28 Skrevet 4. mai 2014 Takk for mange fine svar vi må jo aller først høre med banken..hehe..selvom vi kjøper hytte kan vi fortsatt reise andre steder,kanskje ikke hvert år, men det vil jeg ikke heller. Har familie på vestlandet vi besøker og om sommeren så barna får opplevd noe annet og. Man må vel ikke reise til syden hvert år heller, finnes andre typer ferier. Ha en riktig god kveld Hi Anonymous poster hash: b4d72...866
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #29 Skrevet 4. mai 2014 Mamma og pappa har hytte de har tatt over av besteforeldrene mine, og vi var der endel i ferier da vi ungene var små. Før jeg fylte 12 var det vel drøyt et par timers kjøretur, og det husker jeg var som en eeeeeevighet. Hatet å kjøre til og fra hytta, virkelig hatet det! Etter at vi flyttet var ikke jeg så mye der lengre (ble mindre jo eldre vi ble), men reiseveien var kortere. Mine foreldre bor fremdeles på stedet de flyttet til, og det tar ca en time å kjøre. De bruker hytta så og si nesten hver eneste helg, med mindre de er på kanotur et eller annet sted en helg i stedet. Det er en ganske liten hytte på ett plan, med tre soverom og stue/kjøkken i ett. Innlagt strøm og vann. Oppi skauen ligger den, altså ikke på fjellet. Kort kjøretur fra en innsjø, så vi fisket en del, og gikk på turer i skogen. Var det godt med snø om vinteren lagde vi egen akebakke utafor hytta. Personlig ville jeg ikke gått for en hytte det tar 2.5 time å kjøre til, i hvertfall ikke med barn som skal drive å gnåle om at "åhhhnnneeeeeeiii, må vi kjøre helt til hytta igjen????" En halvtime-time hadde vært perfekt for meg. Da kan man ta en spontantur akkurat når man måtte føle for det. Det er liksom greit å kjøre et par-tre timer for å være på hytta i påsken, men skal man gjøre det annenhver helg blir det brått mer kjedelig med en gang. Tror i alle fall jeg. Men man er jo forskjellige Anonymous poster hash: 7e5f6...17a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #30 Skrevet 4. mai 2014 Vi kjøpte hytte for halvannet år siden og vi har ikke angret ett sekund. Det er hytte på fjellet i nærheten av skitrekk. En time og 15 min fra dør til dør. Viktig for oss var avstanden og tilgjengelighet. Hadde det vært nærmere tre timer så hadde den nok ikke blitt brukt like mye. Nå drar vi til hytta hver fredag og hjem søndag kveld. Mange venner kommer på dagsbesøk. Anonymous poster hash: 4c882...5cd
Cat.68 Skrevet 4. mai 2014 #31 Skrevet 4. mai 2014 Vi har hytte på fjellet, ca 1 times kjøring og 10 min å gå fra parkering til hytta. Vi ELSKER hytta vår og er der so ofte vi kan. Ifjor hadde vi over 60 overnattinger der så vi bruker den mye. Blir litt mindre i år men det er pga at mannen min hatt en omfattende kneoperasjon, men nå er vi godt igang igjen. Vi har strøm men ikke innlagt vann. Jeg kan ikke tenke meg en bedre plass å vare på. Synes det høres ut som dere er der vi var da vi kjøpte
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #32 Skrevet 5. mai 2014 Du har sikkert bestemt deg. Har bare lyst å dele min erfaring . Mine foreldre har hatt hytte på fjellet og bruken av den endrer seg hvor man er i livet så den har blitt brukt mye til lite ettersom årene går og hva jobb og utdannelse har krevd av deg. Nå er hytta min ( kjøpt ut mine søsken) men den blir brukt i påska av alle i familien. Vi elsker å komme vekk fra dagligemaset. Vår hytte har ikkestrøm eller vann så den er ikke dyr og vedlikehold er det lite av, bare pass på å bruke god kvalitet feks på materiale, breis, det lønner seg i lengden. Ellers elsker jeg å gjøre små endringer som ikke koster noe bare man er kreativ og nevedyktig. Har jeg en stol som ikke passer lenger hjemme så blir den godt mottatt på hytta da den er ennå preget av enkelhet men dette begynner å endre seg. Vi bruker hytta sommer og vinter , nå som barna er små blir den brukt mye. Vasker ikke ut av hytta hver helg, det er ikke nødvendig. Bruker også moderne vaskeutstyr så det går fort å vaske. Lykke til Anonymous poster hash: 08bee...9ea
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #33 Skrevet 5. mai 2014 Vi overtok ei hytte som har vært i familien. Vurderte å selge den, men jeg ville beholde den en stund for å se om det var noe for oss. Jeg har selv vokst opp med hytte ved havet og den ble mye brukt! Vi har nesten 2 timer reisevei, men det er ikke noe problem. En er ikke isolert så brukes ikke på vinteren. Men er der så fort vi har noe dager fri. Jeg arbeider turnus så kan fint finne på å dra på hytta søndag-torsdag om jeg har fri. Elsker hyttelivet! Er så fantastisk godt å være der, ha fri og bare nyyyyyte Anonymous poster hash: e2a15...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå