Gå til innhold

Kjempegulper/ sprutgulp på 4 mnd baby

HH80

Anbefalte innlegg

Gutten min har vært en kjempegulper fra fødsel,

Myyyye bedre nå og kan gå dager mellom hver gulp. Men når de kommer er det jo som han spyr,

F.eks nå våknet han 30 min etter innsovning, det hender han gjør det ig da gir jeg han bare mere pupp, da han sikkert var full i magen og ikke spiste med en gang så brakk han seg av å få puppen i munn og da kom hele forrige måltid opp! Men ungen er. Like blid, fikk ny pysj så ville han ha mat og så sovnet han.

Det skjedd her en morgen også. Når han våkner begynner han å sprelle og putte hender og teppe i munnen blandt annet så brakk han seg og gulpet alle veier. Kan skje når som helst på døgnet , men som sagt gå flere dager mellom hver gang.

Flere med unger som nesten spyr mere enn det kan kalles gulper ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine har vore gulparar, eldste verre ved 4-7 mnd enn som nyfødt (har to gongar prisa meg lykkelig over å ikkje ha gulpebaby, for så å oppleve klesvask frå helvete etter kvart), og yngste på sitt verste no som ho er 5 mnd. Spesielt i mageleie eller ved å putte noko inn i munnen. Gulpet kan like godt komme 2-3 timar etter mat som like etter.

Helsesøster seier det er umoden lukkemuskel, og at det må gå seg til. Med mindre ungen sluttar å legge på seg blir ingen ting gjort.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er helt lik. Har vært en storgulper fra fødselen av, men i fire fem mnd alderen startet spyingen. Han er nå 9 mnd. Her skjer det oftest under legging, eller at han våkner etter 30-60 min. Om jeg prøver å putte inn smokken eller flasken så brekker han seg og spyr. Det er enorme mengder som kommer ut av den lille munnen. Kan også skje på dagtid under et måltid f.eks. Om han får en for stor bit i munnen, eller så spyr han bare helt uprovosert. Jeg forstår ingenting, og finner ikke noe mønster i det. Kan gå flere uker mellom hver gang, og noen ganger bare få dager mellom hver gang han spyr. Når han er forkjøla, så våkner han hver kveld en stund etter legging, og spyr. Tenker at da har han mye slim og snør som får han til å brekke seg. Min drikker også mye melk rett etter han er ferdig med å spy, så sover han videre. Min er også en utrolig blid og fornøyd gutt, så virker ikke som det plager han. Men jeg begyner å bli ganske lei nå, og skulle gjerne visst hvorfor han gjør dette. Skal på kontroll om et par uker, og tenkte å ta det opp da.

Anonymous poster hash: df1b0...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar : ) syns lissom han brekker seg så lett lissom....noen ganger brekker han seg av brystvorta som sagt og bare han får hendene litt langt inni munn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja anonym man blir litt lei av gulpinga, : )

Min mellomste gutt var ekstrem.. Spydde hver kveld rett etter legging etterpå ha slukt to fulle pupper og 250 mål MME.Begynte vel ved 4-5 mnd alder det også når jeg tenker etter...

Virker som om min gutt også kan spy dersom han bare får litt snørr eller noe i svelget ,, skal lissom ikke noe til før set sier splæsj ut av munnen på han.

Er som sagt blitt mye bedre for før kunne det skje opptil 3 ganger daglig, men skjedde hvertfall hver dag, nå er det ny sjeldnere, men syns lissom det har vært mer i det siste etter at han begynte med smaksprøver på mat ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var etter at han startet med fast føde at spyingen startet for fullt her også. Når han bare fikk melk, gulpet han veldig, men dette er noe helt annet. Han gulper litt "vanlig" ennå.

Anonymous poster hash: df1b0...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...