Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Hvor mye penger har dere i så fall brukt av penger? Og hva har dere på badet? (fliser, dusj, badekar osv).Har dere gjort noe selv, eller hatt håndverkere til å gjøre alt?Vi vil gjerne ha nytt bad, men er usikker på om vi har nok penger. Anonymous poster hash: 27395...5c6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Liten separat do og bad som vi slo sammen, ble et greit rom på ca 9 m2, standard fra 1972, måtte totalrenovere. Mannen og jeg flådde rommet, hakket opp gammelt flisgulv, rev vegger og tak. All innredning ble kastet, var slitt/utdatert. Mannen min satte opp nye vegger med plater og rupanel, etterisolerte 5 cm mot yttervegg og ny isolasjon og plast der det manglet. Rørlegger kom og ordnet nytt røropplegg i rommet/ny lufting m.m. Vi ville ikke ha rør-i-rør. Mannen min gjorde så klart med noen plater fliselegger/elektriker ville vi skulle ha på gulv (før legging av varmekabler), varmekablene ble etter dette lagt av elektrikerfirma som også la opp nye stikk og ledspotter i taket. Støping av gulv ble gjort av fliselegger som også la fliser på gulv og vegger. Kjøpte nytt utstyr til badet, ble et badekar, et dusjkabinett, baderomsinnredning med servant, et ekstra høyskap og stort deilig speil. Toalett er montert på vegg (og "kassen" ble flislagt). Vi er veldig fornøyde med sluttresultatet. Hele moroa (rørlegger, elektriker, fliselegger, materiell og utstyr til rommet) kom på ca 190 000,- (inkl mva). Anonymous poster hash: ef69a...b4f Anonymous poster hash: ef69a...b4f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Liten separat do og bad som vi slo sammen, ble et greit rom på ca 9 m2, standard fra 1972, måtte totalrenovere. Mannen og jeg flådde rommet, hakket opp gammelt flisgulv, rev vegger og tak. All innredning ble kastet, var slitt/utdatert. Mannen min satte opp nye vegger med plater og rupanel, etterisolerte 5 cm mot yttervegg og ny isolasjon og plast der det manglet. Rørlegger kom og ordnet nytt røropplegg i rommet/ny lufting m.m. Vi ville ikke ha rør-i-rør. Mannen min gjorde så klart med noen plater fliselegger/elektriker ville vi skulle ha på gulv (før legging av varmekabler), varmekablene ble etter dette lagt av elektrikerfirma som også la opp nye stikk og ledspotter i taket. Støping av gulv ble gjort av fliselegger som også la fliser på gulv og vegger. Kjøpte nytt utstyr til badet, ble et badekar, et dusjkabinett, baderomsinnredning med servant, et ekstra høyskap og stort deilig speil. Toalett er montert på vegg (og "kassen" ble flislagt). Vi er veldig fornøyde med sluttresultatet. Hele moroa (rørlegger, elektriker, fliselegger, materiell og utstyr til rommet) kom på ca 190 000,- (inkl mva). Anonymous poster hash: ef69a...b4f Anonymous poster hash: ef69a...b4f Var det jeg var redd for, at det fort kunne komme opp mot 200.000kr Anonymous poster hash: 27395...5c6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Fordelen vår er at gubben er elektriker og svoger er tømrer. Så rørlegger arbeidet vil nok bli mest kostbart for oss. Anonymous poster hash: 27395...5c6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Vi rev alt selv, en i familien hjalp oss med etterisolering, legging av nytt tak, støping av gulv, våtromsplater på veggene, fliser på gulv og montering av møbler. Hadde fagfolk til elektrisk arbeid og rørlegging. Satte også inn nytt vindu. Valgte ganske billige materialer. Satte inn dusj, vegghengt do og vask med underskap, speil og høyskap. Badet er ca 8 km og det kostet 75 000 kr. Den største utgiftsposten var å leie inn fagfolk. Anonymous poster hash: 54dbc...96b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Har henta inn tilbud på bad nylig. Blir fort oppimot 250.000,- når håndverkere skal gjøre alt Anonymous poster hash: 434a6...65d
Stella Maris Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Jeg rev hele badet i gamle leiligheten min, tak, vegger, gulv, ALT. Det ble lagt nye rør i rør, varmekabler, elektriske punkt og fliset. Jeg rev samtidig alle tak, vegger og gulv i hele leiligheten. Nye elektriske punkter i hele leiligheten, nytt sikringsskap nytt kjøkken, rør i rør osv. Hele herligheten kom på ca 350. Da gjorde fagfolk veldig mye av det, men mye overflatearbeid, og riving tok jeg selv(med hjelp fra litt familie og venner). Badet kom vel på ca 100 000 av de. Kjøpte materialer, fliser, toalett ++ på tilbud og gjorde avtaler med byggvarer for å få rabatter. Badet på ca 8kvm Har pusset opp bad tidligere, 4,5kvm hadde fagfolk til å bytte sluk, elektrisk og flise ++ betalte 10 000 for herligheten. Brukte vel ca 8000 på møbler og toalett + dusj. De brukte til gjengjeld laaaaaaang tid. Det var type opplæring av lærling, så de brukte vel noen mnd tror jeg. Gikk greit siden jeg reiste mye i perioden, men hadde ikke gjort det igjen tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Vi har gjort hele jobben selv. Svigerfar er pensjonert rørlegger og har flislagt og gjort grunnarbeid. Samboeren jobber hos rørleggergrossist så absolutt alt, inkludert flis er handlet på rabatt. Membran er lagt av fagfolk når jeg tenker meg om. Kjentfolk det å, men vi ville ha papirer på det. De færreste er villig til å kun ta membran. Det dyreste var boblekaret vi betalte 21000 for, det var innkjøpspris. Tror vi havnet på mellom 60-70 000 totalt. Alt er kjøpt nytt, og vi gikk for dyre fliser og innredning. Anonymous poster hash: e7d61...8a9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Vi betalte ca 120.000 for nytt bad. Det eneste vi gjorde selv var riving. Alt annet ble gjort av fagfolk. Hele badet er toralrenovert. Har nå belegg på gulv og plater på veggen. Utenom dette ble det ny dusj, vegghengt toalett, servant og underskap, høyskap, varmekabler og diverse andre småting Anonymous poster hash: 341ab...bcf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 25.000,- da tok vi ALT ! Støypa, varmekabler, membran, tak,vegger, naturstein som fliser på gulv med mosaikk i dusj. Plater på vegger. Men mannen er ekspert på å prute og finne det billig 👍 Anonymous poster hash: 7ce73...216
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Her måtte alt rives til bare bjelkene i gulvet og veggene. Et lite toalettrom ble inkludert i badet som er ca 12 kvm. Nye rør i rør og kloakk fra kjelleren og seff alt elektrisk nytt. Varmekabler, fliser på gulv og vegger, frosta vinduer ut, stort dusjkabinett, vegghengt do, skyvedørsgarderobe, innredning osv. Måtte bruke håndverkere til alt. Kom på vel 300 000kr. Fryktelig dyrt!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Lite bad på 4,5 kvm. arv absolutt alt som var og fikk fagfolk til å gjøre hele jobben. Med alt arbeid og fliser, nye dusjvegger, veghengt toalett, speil med lys i, servant med underskap, bytte av sluk, flytting av dør, rør i rør system og ny vifte så kom det på 250.000. Anonymous poster hash: 526f7...992
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Lite bad på 4,5 kvm. arv absolutt alt som var og fikk fagfolk til å gjøre hele jobben. Med alt arbeid og fliser, nye dusjvegger, veghengt toalett, speil med lys i, servant med underskap, bytte av sluk, flytting av dør, rør i rør system og ny vifte så kom det på 250.000. Anonymous poster hash: 526f7...992 Arv= var Anonymous poster hash: 526f7...992
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Lite bad på 4,5 kvm. arv absolutt alt som var og fikk fagfolk til å gjøre hele jobben. Med alt arbeid og fliser, nye dusjvegger, veghengt toalett, speil med lys i, servant med underskap, bytte av sluk, flytting av dør, rør i rør system og ny vifte så kom det på 250.000. Anonymous poster hash: 526f7...992 Arv= var Anonymous poster hash: 526f7...992 Rev skulle det stå😜 Anonymous poster hash: 526f7...992
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 Lite bad på 4,5 kvm. arv absolutt alt som var og fikk fagfolk til å gjøre hele jobben. Med alt arbeid og fliser, nye dusjvegger, veghengt toalett, speil med lys i, servant med underskap, bytte av sluk, flytting av dør, rør i rør system og ny vifte så kom det på 250.000. Anonymous poster hash: 526f7...992 Arv= var Anonymous poster hash: 526f7...992 Rev skulle det stå Anonymous poster hash: 526f7...992 Hjelp, det var dyrt! Tror nok vi kommer unna betydelig billigere enn det. Anonymous poster hash: 27395...5c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå