Snowflake_83 Skrevet 8. mai 2014 #51 Skrevet 8. mai 2014 Ja da kom tårene...tror du gå meg litt håp igjen oppi denne elendigheten! Jeg går på Progynova, Albyl-E, Prednisolon og lutinus. Har ikke vært uvell tidligere, men ble det i dag mens murringene sto på...har roet seg litt nå. Ja jeg må prøve å finne tilbake positiviteten, men det er bare så vanskelig nå. POSITIV-POSITIV-POSITIV!!! Tenk at vi utsetter oss selv for dette frivillig!! Takk søte du for at du er den du er :hjerte: Skal si - full pakke Neste gang skal jeg visst også få en god blanding av nye medisiner, blir spent på dette når det nærmer seg. Jeg vet så alt for godt hvordan du føler deg og hvor fort man svinger fra høyt til lavt så innimellom måtte jeg bare "filleriste" meg selv, og tenke at det ordner seg jo. For det gjør det jo faktisk - til slutt - det er bare snakk om veien dit...gjerne kan bli lang og humpete - men målet når vi begge to Se om du finner frem noe morsomt å le av - på nettet eller tv'en. Få frem latteren, så produserer du gode hormoner
Gjest Gullebolle Skrevet 8. mai 2014 #52 Skrevet 8. mai 2014 Såå spennende tidenerinne og nå prøver vi igjen!!! Ikke LOV å gå i kjelleren på rugedag 8, frem med Youtube som Snowflake sier å få frem positiviteten din igjen, det er fortsatt en hel masse håp! Vil bare si at jeg har en fantastisk snart 6 år gammel gutt som bare gav meg en svaaaak strek på rd14, hele 17 dager etter befruktning, satt inn ett 8 delt egg. HCG ble målt til 37 samme dag eller dagen etter, husker ikke helt. Men testen ville aldri slått ut noe tidligere enn maks en dag før da jeg ble gravid med han. Så begge to, ikke lov å deppe før rd 12/13 tidligs oki;)? Vel jeg ble ruger i dag:) Så nå begynner den grusomme ventetiden og ikke minst den bipolare tilstanden for meg og. Dessverre så ikke eggene de tinte i går like fine ut i dag, de hadde delt seg bra, men hadde noe væske i cellene tror jeg legen sa. Men takk gud for lageret mitt i frysen, så hadde de tint 2 til før jeg kom som så fine ut. Så da er jeg ruger på to stk 4 delte egg. Men jammen med røyk det 6 egg denne gangen, minker fort og det er SKUMMELT ettersom jeg ikke skal ha flere forsøk når frysen er tom:( Men nå ruger jeg på GULLEGGENE! Det har jeg bestemt:)
Snowflake_83 Skrevet 9. mai 2014 #53 Skrevet 9. mai 2014 Såå spennende tidenerinne og nå prøver vi igjen!!! Ikke LOV å gå i kjelleren på rugedag 8, frem med Youtube som Snowflake sier å få frem positiviteten din igjen, det er fortsatt en hel masse håp! Vil bare si at jeg har en fantastisk snart 6 år gammel gutt som bare gav meg en svaaaak strek på rd14, hele 17 dager etter befruktning, satt inn ett 8 delt egg. HCG ble målt til 37 samme dag eller dagen etter, husker ikke helt. Men testen ville aldri slått ut noe tidligere enn maks en dag før da jeg ble gravid med han. Så begge to, ikke lov å deppe før rd 12/13 tidligs oki;)? Vel jeg ble ruger i dag:) Så nå begynner den grusomme ventetiden og ikke minst den bipolare tilstanden for meg og. Dessverre så ikke eggene de tinte i går like fine ut i dag, de hadde delt seg bra, men hadde noe væske i cellene tror jeg legen sa. Men takk gud for lageret mitt i frysen, så hadde de tint 2 til før jeg kom som så fine ut. Så da er jeg ruger på to stk 4 delte egg. Men jammen med røyk det 6 egg denne gangen, minker fort og det er SKUMMELT ettersom jeg ikke skal ha flere forsøk når frysen er tom:( Men nå ruger jeg på GULLEGGENE! Det har jeg bestemt:) Så happy du kan være nå da Gullebolle og takk høyere makter at du hadde flere å ta av Da jeg skulle sette inn eskimoer hadde jeg kun fått 2 på frys og INGEN overlevde tininga. Å få den beskjeden var faktisk verre en dag 1. ferskforsøk endte kjemisk. Mannen tok det fryktelig tungt...uffameg...hihi Så du fikk inn 2 Gullegg, jøss - da får disse bare styre & stelle på og dele seg der inne - sånn at du får en gedigen sommermave du får nyte rugetiden og finne på noe gøy!!! Heier på deg
Snowflake_83 Skrevet 9. mai 2014 #54 Skrevet 9. mai 2014 Lurer litt på hva dere gjør før og i prøveperioden/rugetiden Avstår dere fra kaffe, alcohol (regner med det ), godteri, mye salt og andre matvaner?
Tanj75 Skrevet 9. mai 2014 #55 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Lurer litt på hva dere gjør før og i prøveperioden/rugetiden Avstår dere fra kaffe, alcohol (regner med det ), godteri, mye salt og andre matvaner? Nå kan jeg bare svare for mæ, men æ spise som vanlig æ. Prøve å begrense kaffe, og null alkohol. Men ellers ingen begrensinnga:) Endret 9. mai 2014 av Tanj75
Gjest Gullebolle Skrevet 9. mai 2014 #56 Skrevet 9. mai 2014 Vel var i bursdag i går, spist litt chips både i går og i dag, huff! Men spist masse jordbær og i dag, så balanserer:) Og en snickers is.......Men prøver å spise relativt sunt, og avstår fra alkohol så klart, dropper kaffe, tar kun en halv kopp om jeg blir tilbudt på besøk. Og prøver å ikke drikke mer enn et par glass pepsi max om dagen, jeg har nemlig en veldig dårlig pepsi max vane og avhengighet:/ Fra i morgen skal jeg prøve å spise sunt resten av rugetiden:)
nå prøver vi igjen Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #57 Skrevet 10. mai 2014 En liten oppdatering fra meg! Her testes det bare negativt, så dette går nok ikke veien. Jeg føler det også på meg forsåvidt. Så nå venter jeg bare på å få bruke de to som ligger i frysen, så håper mensen kommer snart:) Men jeg heier på dere andre og venter i spenning til dere skal teste!
Snowflake_83 Skrevet 10. mai 2014 #58 Skrevet 10. mai 2014 En liten oppdatering fra meg! Her testes det bare negativt, så dette går nok ikke veien. Jeg føler det også på meg forsåvidt. Så nå venter jeg bare på å få bruke de to som ligger i frysen, så håper mensen kommer snart:) Men jeg heier på dere andre og venter i spenning til dere skal teste! Mmhh.. Mår har du testdato og hvilken dag er du på nå? Kanskje du har en liten luring som ikke lager så mye HCG😜
nå prøver vi igjen Skrevet 10. mai 2014 Forfatter #59 Skrevet 10. mai 2014 En liten oppdatering fra meg! Her testes det bare negativt, så dette går nok ikke veien. Jeg føler det også på meg forsåvidt. Så nå venter jeg bare på å få bruke de to som ligger i frysen, så håper mensen kommer snart:) Men jeg heier på dere andre og venter i spenning til dere skal teste! Mmhh.. Mår har du testdato og hvilken dag er du på nå? Kanskje du har en liten luring som ikke lager så mye HCG Jeg er på dag 10 i dag, og har opprinnelig testdato 14...snakket med klinikken i dag og de ville at jeg skulle ta blodprøve mandag så jeg fikk en avklaring. De ville ikke at jeg skulle gå på medisinene unødvendig. Følte det plutselig på dag 8 at det var noe som plutselig skjedde uten at jeg kan si hva. Ble liksom bare helt tom og da skjønte jeg at dette ikke går veien...' Så da blir det å satse på de to på frys i Juni:)
Snowflake_83 Skrevet 10. mai 2014 #60 Skrevet 10. mai 2014 Jeg holder enda en knapp på at du kan lykkes, men en blodprøve vil nok gi deg beste resultat mtp klarhet👍 syns du er kjemperå som allerede tenker fremover til neste forsøk - den viljestyrken vi har inni oss er nok det eneste som hindrer oss fra å legge oss ned for å deppe.. Tøff er du Nå prøver vi igjen❤️ Skal sende deg gode tanker helt til du er sikker på utfallet, så tar vi det derfra!! ☀️💐 Her kjøpte vi tomt i går, så nå kan jeg brukte tanker & energi på annet enn babyer...kanskje det gjør susen.
Snowflake_83 Skrevet 13. mai 2014 #61 Skrevet 13. mai 2014 Vel var i bursdag i går, spist litt chips både i går og i dag, huff! Men spist masse jordbær og i dag, så balanserer:) Og en snickers is.......Men prøver å spise relativt sunt, og avstår fra alkohol så klart, dropper kaffe, tar kun en halv kopp om jeg blir tilbudt på besøk. Og prøver å ikke drikke mer enn et par glass pepsi max om dagen, jeg har nemlig en veldig dårlig pepsi max vane og avhengighet:/ Fra i morgen skal jeg prøve å spise sunt resten av rugetiden:) hvordan går det med deg Gullebolle? Hvilken dag er du på? 👍☀️
Gjest Gullebolle Skrevet 13. mai 2014 #62 Skrevet 13. mai 2014 Vel var i bursdag i går, spist litt chips både i går og i dag, huff! Men spist masse jordbær og i dag, så balanserer:) Og en snickers is.......Men prøver å spise relativt sunt, og avstår fra alkohol så klart, dropper kaffe, tar kun en halv kopp om jeg blir tilbudt på besøk. Og prøver å ikke drikke mer enn et par glass pepsi max om dagen, jeg har nemlig en veldig dårlig pepsi max vane og avhengighet:/ Fra i morgen skal jeg prøve å spise sunt resten av rugetiden:)hvordan går det med deg Gullebolle? Hvilken dag er du på? ☀ Hei hei, jo her går det greit. Er på rugedag 5 om jeg regner dagen etter innsett, tiden går fryktelig sent! Kjenner endel murringer og mye stikkinger, ellers kjenner jeg ikke så masse enda, men vet jo at det kan være positivt. Har ikke noe magefølelse denne gangen heller, får se om det kommer noe nærmere test:) Skal egentlig teste neste onsdag, men skal prøve å holde meg til mandag eller tirsdag iallefall. Men nå som jeg har kjøpt meg billigtester for første gang så kan det henne jeg sprekker før. Har iallefall hatt en mindre stressende og mer avslappende rugetid denne gangen, så får nå inderlig håpe minst et av eggene jeg satt inn var gullegget. Åssen går det med deg snowflake, har du noe å tuste med i ventetiden, eller går tiden alt for sent?
Snowflake_83 Skrevet 13. mai 2014 #63 Skrevet 13. mai 2014 Vel var i bursdag i går, spist litt chips både i går og i dag, huff! Men spist masse jordbær og i dag, så balanserer:) Og en snickers is.......Men prøver å spise relativt sunt, og avstår fra alkohol så klart, dropper kaffe, tar kun en halv kopp om jeg blir tilbudt på besøk. Og prøver å ikke drikke mer enn et par glass pepsi max om dagen, jeg har nemlig en veldig dårlig pepsi max vane og avhengighet:/ Fra i morgen skal jeg prøve å spise sunt resten av rugetiden:)hvordan går det med deg Gullebolle? Hvilken dag er du på? ☀ Hei hei, jo her går det greit. Er på rugedag 5 om jeg regner dagen etter innsett, tiden går fryktelig sent! Kjenner endel murringer og mye stikkinger, ellers kjenner jeg ikke så masse enda, men vet jo at det kan være positivt. Har ikke noe magefølelse denne gangen heller, får se om det kommer noe nærmere test:) Skal egentlig teste neste onsdag, men skal prøve å holde meg til mandag eller tirsdag iallefall. Men nå som jeg har kjøpt meg billigtester for første gang så kan det henne jeg sprekker før. Har iallefall hatt en mindre stressende og mer avslappende rugetid denne gangen, så får nå inderlig håpe minst et av eggene jeg satt inn var gullegget. Åssen går det med deg snowflake, har du noe å tuste med i ventetiden, eller går tiden alt for sent? . Det var godt å høre! Det hørtes faktisk ut som oppskriften på suksess☀️☀️☀️ Mindre stress og mer avslappende...det ønsker jeg meg og for neste gang! Har lest litt om stress og graviditet/prøving, og det virker som om det har utrolig stor innflytelse på det å i det hele tatt lykkes.. Så her må keg i hvert fall finne en løsning, ellers kommer jeg nok aldri til å lykkes. Har en sykt krevende jobb, med kontinuerlige deadlines...kanskje bare 3-4 dager i mnd der jeg kan puste litt ut😳😓😫 Ellers går d greit, vi prøver selv her..en eller to ganger til dagen.. Haha😜 hvis ikke d gir uttelling, så vet ikke jeg☀️ Krysser fingrene videre for deg & ser frem til testdagen din❤️
Gjest Gullebolle Skrevet 13. mai 2014 #64 Skrevet 13. mai 2014 Ja da tenker jeg mannen er fornøyd hehe! Her blir det ingen action, og blir jeg gravid så må han (og jeg ) pent vente til uke 12, stakkars mann! Men men , her risikerer jeg ingenting etter 3 aborter og 2 svangerskap med hyppige blødninger. Ja håper virkelig det er oppskriften på suksess, går bare hjemme og surrer nå Litt kjedelig, men koser meg litt og må jeg innrømme. Du vil ikke prøve sykemelding i rugetiden neste gang da? Jeg har jobbet under alle mine innsett i forsøket på nr 3. Denne gangen slapper jeg av, går rolige turer og unngår å stresse avgårde om morgenen og kan sove litt lenger (ungene vekker meg som regel ikke før i 10 tiden om jeg ikke har på alarm) Digg:)
Gjest Gullebolle Skrevet 13. mai 2014 #65 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har og hatt en både fysisk og psykisk stressende jobb på alle mine innsett for å bli gravid med nr 3, og det kan jo hende det har noe å si at det ikke har klaffet enda! Du forresten, brukte ikke du babyklister sist? Jeg bestilte men det kom ikke i posten før i går, og lurte på om jeg kunne bruke det fra nå? Eller om det ikke vil ha noen effekt? Leste jo at det også kan brukes som forebyggende mtp de som har abortert mange ganger....vet du?
Snowflake_83 Skrevet 13. mai 2014 #66 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har og hatt en både fysisk og psykisk stressende jobb på alle mine innsett for å bli gravid med nr 3, og det kan jo hende det har noe å si at det ikke har klaffet enda! Du forresten, brukte ikke du babyklister sist? Jeg bestilte men det kom ikke i posten før i går, og lurte på om jeg kunne bruke det fra nå? Eller om det ikke vil ha noen effekt? Leste jo at det også kan brukes som forebyggende mtp de som har abortert mange ganger....vet du? Jo stemmer det;) tok det 3 ganger til dagen.. De sier at har man lett for abort, så kan dette tas helt frem til uke 12. Det skader i hvert fall ikke noe, så du kan gjerne ta d nå etter innsett tror jeg👍 Jeg tror gjerne vi prøver ferie etter innsett neste gang.. Slappe av 100% de første 3-4 ukene☀️⚓️🚢
Snowflake_83 Skrevet 17. mai 2014 #67 Skrevet 17. mai 2014 Gratulerer med dagen jenter☀️😘 måtte dere alle nyte dagen, både dere som venter på egguttak, innsett, og dere som ruger og venter på at dagene skal fly avgårde☀️☀️ Sender babystøv over hele Norges land⛵️🐞🍼
Opp Skrevet 31. mai 2014 #68 Skrevet 31. mai 2014 nå er jeg ute og nyter sola, varmt og godt ruger på to egg på dag 3, men så kom jeg til å tenke på om det kunne være dumt, at det kan blir for varmt?! Uaæhh mye man skal lure på. Hva gjør dere andre som er rugere og er ute i finværet? Jeg tenker at så lenge jeg ikke begynner å svette mye og det blir ubehagelig så er det greit? Folk blir jo gravide i varme land og.. Haha, merker jeg kanskje er litt hysterisk men man blir jo litt smågæern
Bonna Skrevet 11. juni 2014 #69 Skrevet 11. juni 2014 Nettopp begynt med prøvingen. Er spennende og skremmende på samme tid, er jo redd for at vi aldri får det til.
nå prøver vi igjen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #70 Skrevet 12. juni 2014 Nettopp begynt med prøvingen. Er spennende og skremmende på samme tid, er jo redd for at vi aldri får det til. Hei Bonna Etter noen år med prøving tenker jeg det samme som deg...men vet at vi alle vil lykkes til slutt!)) Hvordan ligger du an i løypa?
Bonna Skrevet 12. juni 2014 #71 Skrevet 12. juni 2014 Nettopp begynt med prøvingen. Er spennende og skremmende på samme tid, er jo redd for at vi aldri får det til. Hei Bonna Etter noen år med prøving tenker jeg det samme som deg...men vet at vi alle vil lykkes til slutt! )) Hvordan ligger du an i løypa? Vi har i grunn aldri brukt prevensjon, og har kun vært sammen i fem måneder. Dette fordi vi vet han er født steril og hvis vi skal få hjelp så bør vi ha prøvd en stund. Blir jeg gravid er jo det fantastisk, men det skjer nok neppe uten f.eks sæddonor. Men hvis vi begynner tidlig tenker jeg at vi kan søke hjelp om et år eller så.
mam&mam Skrevet 18. juni 2014 #72 Skrevet 18. juni 2014 Hvor har dere kjøpt "babyklister" fra? Tenkte kanskje prøve dette sammen med akupunktur denne gangen.... 4 forsøket, men første fryseforsøk
F*PCO Skrevet 19. juni 2014 #73 Skrevet 19. juni 2014 Nettopp begynt med prøvingen. Er spennende og skremmende på samme tid, er jo redd for at vi aldri får det til. Hei Bonna Etter noen år med prøving tenker jeg det samme som deg...men vet at vi alle vil lykkes til slutt! )) Hvordan ligger du an i løypa? Vi har i grunn aldri brukt prevensjon, og har kun vært sammen i fem måneder. Dette fordi vi vet han er født steril og hvis vi skal få hjelp så bør vi ha prøvd en stund. Blir jeg gravid er jo det fantastisk, men det skjer nok neppe uten f.eks sæddonor. Men hvis vi begynner tidlig tenker jeg at vi kan søke hjelp om et år eller så. Hvis han har en diagnose som gir sikker sterilitet trenger dere ikke prøve i et år før dere får hjelp. Det vil jo ikke skje noe. Men for å få hjelp krever de fleste klinikkene 2 års dokumentert samboerskap eller at dere gifter dere. Dere må derfor tenke over hva dere Gjør der hvis dere vil komme raskt i gang med assistert befruktning. Alternativt kan dere gjøre det i utlandet, f.eks Danmark, men da med full egenbetaling.
Bonna Skrevet 19. juni 2014 #74 Skrevet 19. juni 2014 Hvis han har en diagnose som gir sikker sterilitet trenger dere ikke prøve i et år før dere får hjelp. Det vil jo ikke skje noe. Men for å få hjelp krever de fleste klinikkene 2 års dokumentert samboerskap eller at dere gifter dere. Dere må derfor tenke over hva dere Gjør der hvis dere vil komme raskt i gang med assistert befruktning. Alternativt kan dere gjøre det i utlandet, f.eks Danmark, men da med full egenbetaling. Neida, men vi ble sammen i februar og det vil virke useriøst om vi søker hjelp allerede nå. Ihverfall synes jeg det. Og vi har ikke dårlig tid, vi klarer å vente et år. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være et problem siden vi allerede er registrert på samme adresse i folkeregisteret? Vi er samboere. Jeg er forberedt på at vi må vente noen år før vi kan få hjelp.
nå prøver vi igjen Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #75 Skrevet 20. juni 2014 Hvor har dere kjøpt "babyklister" fra? Tenkte kanskje prøve dette sammen med akupunktur denne gangen.... 4 forsøket, men første fryseforsøk Du får kjøpt det på Løveapoteket på Byhaven:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå