Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå prøver vi igjen: ikke ta sorgene helt på forskudd! Husn at mensmurringer også kan være graviditetstegn!

off ja...men følte liksom at alt bare raste sammen :sad:

Det varte kanskje i fem minutter mens jeg lå på sofaen, men d har gitt seg med smertene nå.(...enn så lenge)

Bestiller billigtester i morgen den dag og begynner og teste så fort de er kommet i hus. Vil bare ha et svar nå...dette er tortur!

Har du hørt om noen som har hatt menssmerter men alikevel vært gravid? Prøver sikkert bare og trøste meg selv, men vil veldig gjerne høre om andre som har hatt det lignende men med et positivt utfall :P

Takk for oppmuntring Tidenerinne :) 

Du må ikke tenke sånn "Nå prøver vi igjen"!!! Jeg var gravid i 3 uker og hadde menslignende smerter titt og ofte...haha, det kan jo tolkes hvordan man vil - men det betyr ikke at løpet er kjørt enda :tommelopp:  Hold ut og vær positiv til du får testet deg...og frem til gitt testdato - det er sååå mye som kan endre seg på kort tid, så du bare ødelegger deg selv ved å tenke som du gjør nå.

Vet selv hvor tortur denne ventinga og symptomjakten er, men vet at man ikke skal ta noe på forskudd! Hverken den ene eller andre veien :cry:  Hang in there! Jeg heier på deg & nurket/nurkene dine :duskedame:

Kosli og høre fra deg igjen  Snowflake_83 :) 

Ja vi får bare smøre oss med tålmodighet til billigtestene kommer i posten-og starter med testing :P 

I dag føler jeg ikke at det presser på i maven så nå er jeg litt negativ igjen-voldsomt som det svinger fra det ene til det andre :P  :fnise: 

Først såå positiv: JA vi blir gravide.. :jepp: så noen minutter senere:NEI dette går til h..... :tristbla:

hahaha hva kan man si?

Alt bra med deg?

Fortsetter under...

Nå prøver vi igjen: ikke ta sorgene helt på forskudd! Husn at mensmurringer også kan være graviditetstegn!

Det varte kanskje i fem minutter mens jeg lå på sofaen, men d har gitt seg med smertene nå.(...enn så lenge)

Bestiller billigtester i morgen den dag og begynner og teste så fort de er kommet i hus. Vil bare ha et svar nå...dette er tortur!

Har du hørt om noen som har hatt menssmerter men alikevel vært gravid? Prøver sikkert bare og trøste meg selv, men vil veldig gjerne høre om andre som har hatt det lignende men med et positivt utfall :P

Du må ikke tenke sånn "Nå prøver vi igjen"!!! Jeg var gravid i 3 uker og hadde menslignende smerter titt og ofte...haha, det kan jo tolkes hvordan man vil - men det betyr ikke at løpet er kjørt enda :tommelopp: Hold ut og vær positiv til du får testet deg...og frem til gitt testdato - det er sååå mye som kan endre seg på kort tid, så du bare ødelegger deg selv ved å tenke som du gjør nå.

Vet selv hvor tortur denne ventinga og symptomjakten er, men vet at man ikke skal ta noe på forskudd! Hverken den ene eller andre veien :cry: Hang in there! Jeg heier på deg & nurket/nurkene dine :duskedame:

Kosli og høre fra deg igjen Snowflake_83 :)

Ja vi får bare smøre oss med tålmodighet til billigtestene kommer i posten-og starter med testing :P

I dag føler jeg ikke at det presser på i maven så nå er jeg litt negativ igjen-voldsomt som det svinger fra det ene til det andre :P:fnise:

Først såå positiv: JA vi blir gravide.. :jepp: så noen minutter senere:NEI dette går til h..... :tristbla:

hahaha hva kan man si?

Alt bra med deg?

Ja, det er helt utrolig hvordan vi jages mellom høyt å lavt.. Skulle tro vi var bipolare hele gjengen😳😳👻👻

Her går det greit..venter på TR denne måneden, men har INGEN aning om når den kommer etter SA'en min?! Når jeg har fått den kan jeg nemlig booke time til Hysteroskopi og hormonblodrpøver i Haugesund👍👍

Har surfet litt på nettet og tenkt litt rundt min helse, og kom på at jeg fikk jo Diane da jeg var 16 år pga dårlig hud..så da har jeg lurt litt på om jeg har lav produksjon av østrogen eller progesteron av natur?! Tenk hvis det bare hadde vært så enkelt☀️☀️☀️ Bare ta tilskudd til kidden har vokst seg litt stor😉👍

Tanken på selvmedisinering har også streifet meg...men så desperat kan jeg ikke bli.. Haha!! Men hva om jeg hadde tatt Lutinus fra EL dag? Har jo samlet opp noen esker nå... Men da kødder jeg nok til hele syklusen min, og det kan jeg ikke risikere😫

Så det blir bare med tanken... Merker at denne ventetiden blir laaaang☀️😱

Gjest Gullebolle

Hei på dere! Ja bipolar er nok rette diagnosen på de fleste av oss i denne prosessen hehe! 

Var på UL i dag, slimhinnen var fin, ingen egg på gang, så da blir det tining av 2 eskimoer på onsdag og innsetting på torsdag:) Like spent som alltid, håper virkelig det går veien denne gangen:) Rart å tenke på at jeg kanskje står med en positiv test i hånden om 14 dager!

Koselig å se deg igjen snowflake, går det bra med deg etter SA'en?

Du må ikke tenke sånn "Nå prøver vi igjen"!!! Jeg var gravid i 3 uker og hadde menslignende smerter titt og ofte...haha, det kan jo tolkes hvordan man vil - men det betyr ikke at løpet er kjørt enda :tommelopp: Hold ut og vær positiv til du får testet deg...og frem til gitt testdato - det er sååå mye som kan endre seg på kort tid, så du bare ødelegger deg selv ved å tenke som du gjør nå.

Vet selv hvor tortur denne ventinga og symptomjakten er, men vet at man ikke skal ta noe på forskudd! Hverken den ene eller andre veien :cry: Hang in there! Jeg heier på deg & nurket/nurkene dine :duskedame:

Kosli og høre fra deg igjen Snowflake_83 :)

I dag føler jeg ikke at det presser på i maven så nå er jeg litt negativ igjen-voldsomt som det svinger fra det ene til det andre :P:fnise:

Først såå positiv: JA vi blir gravide.. :jepp: så noen minutter senere:NEI dette går til h..... :tristbla:

hahaha hva kan man si?

Alt bra med deg?

Ja, det er helt utrolig hvordan vi jages mellom høyt å lavt.. Skulle tro vi var bipolare hele gjengen

Her går det greit..venter på TR denne måneden, men har INGEN aning om når den kommer etter SA'en min?! Når jeg har fått den kan jeg nemlig booke time til Hysteroskopi og hormonblodrpøver i Haugesund

Har surfet litt på nettet og tenkt litt rundt min helse, og kom på at jeg fikk jo Diane da jeg var 16 år pga dårlig hud..så da har jeg lurt litt på om jeg har lav produksjon av østrogen eller progesteron av natur?! Tenk hvis det bare hadde vært så enkelt☀☀☀ Bare ta tilskudd til kidden har vokst seg litt stor

Tanken på selvmedisinering har også streifet meg...men så desperat kan jeg ikke bli.. Haha!! Men hva om jeg hadde tatt Lutinus fra EL dag? Har jo samlet opp noen esker nå... Men da kødder jeg nok til hele syklusen min, og det kan jeg ikke risikere

Så det blir bare med tanken... Merker at denne ventetiden blir laaaang☀

Hahahaha ja du får sagt det du  Snowflake_83 :fnise:

Ja ventingen er lang, men jeg skal heie alt jeg har for at du lykkes denne gangen :hjerte: 

babystøv :babysmokk:  :babyjente:  :babygutt: babystøv

Hei på dere! Ja bipolar er nok rette diagnosen på de fleste av oss i denne prosessen hehe! 

Var på UL i dag, slimhinnen var fin, ingen egg på gang, så da blir det tining av 2 eskimoer på onsdag og innsetting på torsdag:) Like spent som alltid, håper virkelig det går veien denne gangen:) Rart å tenke på at jeg kanskje står med en positiv test i hånden om 14 dager!

Så spennende Gullebolle :tommelopp: 

Jeg heier på deg og sender deg masse babystøv :hjerte:  :babysmokk:  :babyjente:  :babygutt:  :hjerte: 

Vi skal i gang med det tredje fersk forsøket nå,å vi går i det offentlige.Vi har da betalt over 15887kr på 2 forsøk.Er det sånn at mi får alt av penger tilbake av medisiner som vi betaler nå på det tredje fersk forsøket?

Hei Jenta79-jente06 :) 

Beklager sent svar- er i min egen lille rugeboble fortiden :fnise:  :P 

Du sender inn kvittering til HELFO for alle utgiftene dere har hatt til medisin. Altså alle 3 forsøkene.

Lenge siden til meg, men mener å huske at det var sånn vi gjorde det!

Lykke til og håper du oppdaterer oss :jepp: 

Annonse

Hei Gullebolle :goodbye:  ja her treffes vi igjen....jeg liker meg på forumet her, sammen med dere andre som er i samme båt. Er ikke så mye jeg kan bidra med akkurat nå, siden jeg er på "vent" til neste forsøk....annet enn at jeg kan sende dere masse babystøv og heie på dere :rolleyes:

Så du skal i fryseboksen igjen? :duskedame:  Så deilig at det går så fort hos deg i naturlig syklus, da rekker du jo nesten ett innsett i mnd...hihi... Denne gangen skal disse eskimoene holde seg fast der inne, og bli til ett nydelig vårbarn :sol:

Jeg har endelig fått HCG'en ut av kroppen, så jeg kan endelig se frem til nye tester etter EL denne mnd...haha...har allerede bestillt 15 nye pakker. Både EL og graviditetstester :roser:

Bestiller de fra tyskland, så da koster det ikke skjorta heller....

Gjest Gullebolle

Hei Gullebolle :goodbye:  ja her treffes vi igjen....jeg liker meg på forumet her, sammen med dere andre som er i samme båt. Er ikke så mye jeg kan bidra med akkurat nå, siden jeg er på "vent" til neste forsøk....annet enn at jeg kan sende dere masse babystøv og heie på dere :rolleyes:

Så du skal i fryseboksen igjen? :duskedame:  Så deilig at det går så fort hos deg i naturlig syklus, da rekker du jo nesten ett innsett i mnd...hihi... Denne gangen skal disse eskimoene holde seg fast der inne, og bli til ett nydelig vårbarn :sol:

Jeg har endelig fått HCG'en ut av kroppen, så jeg kan endelig se frem til nye tester etter EL denne mnd...haha...har allerede bestillt 15 nye pakker. Både EL og graviditetstester :roser:

Bestiller de fra tyskland, så da koster det ikke skjorta heller....

Jeg liker meg her inne jeg og:) Henger nok her litt for mye, iallefall når jeg holder på med forsøk. Rart å tenke på at jeg har vært på denne siden av og på i snart 8 år:) Og det beste er at så godt som alle som hang her på den tiden jeg var her har både 1,2 og 3 barn. Til og med ei som venter nr 3 og 4:) Så alt er mulig, og de aller fleste lykkes:) Det er det vi må prøve å huske oppi det hele.

Ja nå får du bare prøve alt du kan på hjemmebane frem til august, og hvem vet kanskje det blir et lite mirakel:) Man er jo ofte litt mer fruktbar etter en SA også. Jeg bestilte just fra dk, har bare pleid å kjøpe på apoteket, men det blir jammen med dyrt i lengden...svir jo av minst 2-3 tester hver gang.

Var gøy jeg fikk gå rett på denne gangen uten å vente:) Men det er mulig jeg venter til over sommeren dersom det ikke blir noe i magen, det er jo godt for kropp og psyke å være litt fri for hormoner en liten stund. Bakdelen med at det tar sånn tid å lage en baby til er at mine skjønne virkelig begynner å vokse til, nå kan jeg sove om morgenen, de klarer omtrent alt selv og på ettermiddagene kan jeg plutselig være hjemme alene fordi de har syklet til venner...Så det blir jo definitivt som å starte litt på nytt om vi får en baby i hus igjen:) 

Vi skal i gang med det tredje fersk forsøket nå,å vi går i det offentlige.Vi har da betalt over 15887kr på 2 forsøk.Er det sånn at mi får alt av penger tilbake av medisiner som vi betaler nå på det tredje fersk forsøket?

Hei Jenta79-jente06 :)

Beklager sent svar- er i min egen lille rugeboble fortiden :fnise:  :P

Du sender inn kvittering til HELFO for alle utgiftene dere har hatt til medisin. Altså alle 3 forsøkene.

Lenge siden til meg, men mener å huske at det var sånn vi gjorde det!

Lykke til og håper du oppdaterer oss :jepp:

Alt du betaler av medisiner over 15800 og noe. Får du tilbakebetalt. Du får skjema på sykehuset, så sender du inn med kviteringer fra apoteket, evt en samlekvitering fra apoteket. SÅ får dere tilbake alt dere legger ut over den grensen :) 

Hei alle sammen!

Nå ble jeg mektig imponert! Bestilte billigtester på nettet i går og i dag kom de i posten! wow, det gikk fort :tommelopp:

Så da er det bare å starte med testing snart da...men når? er på rugedag 6 i dag..

Når kan jeg begynne å teste...litt tili enda men...!?

Gullebolle: maven har ikke blitt mindre, og i morgen har jeg ruget en uke.

:pls:  :babygutt:  :babyjente:  :babysmokk:  :vetikke:  :pls:

Hei alle sammen!

Nå ble jeg mektig imponert! Bestilte billigtester på nettet i går og i dag kom de i posten! wow, det gikk fort :tommelopp:

Så da er det bare å starte med testing snart da...men når? er på rugedag 6 i dag..

Høres spennende ut :D:D Æ hadde nok ikke klart å vente med testingen. Kjenne æ e like spent og nervøs for din del no. Kjenne så godt den følelsen :D Krysse alt man har, og sende masse babytanka din vei :D

Hei alle sammen!

Høres spennende ut :D:D Æ hadde nok ikke klart å vente med testingen. Kjenne æ e like spent og nervøs for din del no. Kjenne så godt den følelsen :D Krysse alt man har, og sende masse babytanka din vei :D

:fnise:  :fnise: æ åe kjempespent :fnise:  :fnise:

Må vi bare ha lyktes denne gangen :pls: -æ ska aldrig be om nå mer hvis bare det her går i box!!

:pls:  :pls: :pls:  :opplyser:  :pls:  :pls:  :pls:  

Hei alle sammen!

Nå ble jeg mektig imponert! Bestilte billigtester på nettet i går og i dag kom de i posten! wow, det gikk fort :tommelopp:

:pls::babygutt::babyjente::babysmokk::vetikke::pls:

Ja, kommer kjapt de billigtestene :-) jeg syns de fungerer veldig greit å bruke.

Jeg begynte å teste i dag, rugedag 8. Hadde ikke forventa noe annet, men den bør bli positiv i morgen eller torsdag hvis jeg skal tro på dette forsøket :-)

Forsøket for et år siden hadde jeg helt negativ test rd 8. På rd 9 var testen svak, men klart positiv :-) så er litt spent på testen i morgen kan du si :-)

Annonse

Hei alle sammen!

Nå ble jeg mektig imponert! Bestilte billigtester på nettet i går og i dag kom de i posten! wow, det gikk fort :tommelopp:

:pls::babygutt::babyjente::babysmokk::vetikke::pls:

Ja, kommer kjapt de billigtestene :-) jeg syns de fungerer veldig greit å bruke.

Jeg begynte å teste i dag, rugedag 8. Hadde ikke forventa noe annet, men den bør bli positiv i morgen eller torsdag hvis jeg skal tro på dette forsøket :-)

Forsøket for et år siden hadde jeg helt negativ test rd 8. På rd 9 var testen svak, men klart positiv :-) så er litt spent på testen i morgen kan du si :-)

Å gud så spennende Tidenerinne!

Svidde av en test i ettermiddag jeg også, men som forventet negativ. Vet jo at det er altfor tidlig..er jo fortsatt bare på rugedag 6!

Har liksom hatt sånn trua på dette forsøket, men merker nå at optimismen forsvinner sakte men sikkert etterhvert som det nærmer seg testdato.

Blir spennende og følge hverandre i de nærmeste dagene nå!

Ja, det er spennende dager...

Det er jo greit at du testet og fikk negativt så tidlig. Da vet du at eggløsningssprøyta er ute, så hvis du tester positivt så er du faktisk gravid :-)

Jeg testet negativt i dag igjen :-( blir det ikke positiv test i morgen er det lite sannsynlig at det blir spire denne gang.

Det er jo greit at du testet og fikk negativt så tidlig. Da vet du at eggløsningssprøyta er ute, så hvis du tester positivt så er du faktisk gravid :-)

Jeg testet negativt i dag igjen :-( blir det ikke positiv test i morgen er det lite sannsynlig at det blir spire denne gang.

I morgen må den bare bli positiv  Tidenerinne :pls: 

Kan eggløsningsprøyta sitte i så lenge da? Tok den Lørdag 26April.

Har hørt at den kan sitte i så lenge som 10 dager etter innsett :laugh:

Har hørt at den kan sitte i så lenge som 10 dager etter innsett :laugh:

10 dager etter innsett?...det var lenge!! 

Må bare minne dere om at disse billige testene kan bruke mello tre og fem minutter på å få et ferdig resultat! Jeg kastet nemlig min test i søpla etter ca tretti sekund, og den viste seg å være positiv etter fire minutter (fikk en åpenbaring og måtte hente den opp av søpla igjen:-P).

Testet forøvrig svakt positivt på ettermiddagsurin dag 9, og såå ble det sterkere og sterkere i dagene som kom.

Lykke masse til :-)

Må bare minne dere om at disse billige testene kan bruke mello tre og fem minutter på å få et ferdig resultat! Jeg kastet nemlig min test i søpla etter ca tretti sekund, og den viste seg å være positiv etter fire minutter (fikk en åpenbaring og måtte hente den opp av søpla igjen:-P).

Testet forøvrig svakt positivt på ettermiddagsurin dag 9, og såå ble det sterkere og sterkere i dagene som kom.

Lykke masse til :-)

Det har du helt rett i Optatium :-)  Jeg testet positiv på ettermiddagene og ikke på morgenurinen, som man ofte anbefales å teste. Gjerne fordi jeg springer på toalettet 1-2 ganger på natta :P

Hvordan går det med dere Tidenerinne og Nå prøver vi igjen? :kaklehone:  er super spent & heier på dere!

Litt deppa i dag kan du si...:(

Testet negativt i morrest, og mensensmertene satte i for fullt i gårkveld...I dag er det mere murring nesten konstant, og føler meg litt uvel:((

Tenker at dette ikke går veien såå venter bare på mensen:(

Ja hva skal man si? Har liksom hatt sånn trua denne gangen...men det irriterer meg at maven min fortsatt ikke har gått ned noe særlig-den er fortsatt veldig bulende.

Så kan vel ikke gjøre annet enn å teste hver dag frem til mens kommer selv om jeg vet at det egentlig bare er bortkastede tester.

...må tilføye at jeg vet det er tidlig, men har liksom vært igjennom samme mølja mange ganger før..er på rd 8 i dag.

Men uansett så må jeg si at dette forsøket har vært helt annerledes enn mine tidligere forsøk, så sikkert derfor jeg fikk sånn håp.

Hvordan går det med dere Tidenerinne og Nå prøver vi igjen? :kaklehone:  er super spent & heier på dere!

Litt deppa i dag kan du si... :(

Testet negativt i morrest, og mensensmertene satte i for fullt i gårkveld...I dag er det mere murring nesten konstant, og føler meg litt uvel:((

Tenker at dette ikke går veien såå venter bare på mensen:(

Ja hva skal man si? Har liksom hatt sånn trua denne gangen...men det irriterer meg at maven min fortsatt ikke har gått ned noe særlig-den er fortsatt veldig bulende.

Så kan vel ikke gjøre annet enn å teste hver dag frem til mens kommer selv om jeg vet at det egentlig bare er bortkastede tester.

Klart du blir deppa av negativ test, hvem av oss blir ikke det :P  MEN - som du sier så er du bare på rugedag 8, og det er jo veeeeeeeldig tidlig. Leste en artikkel om HCG nivåer og når det var mest sannsynlighet for å få gyldig utslag - og det var på dag 11. Så det er alt for tidlig til å deppe nå :klemmer:

Mensmurringer og uvel - det kan være så mangt! Går du på progesteronstøtte nå? Da kan det være den som spiller deg ett puss...eller så kan du faktisk være gravid, for disse symptomene dukker jo opp da også :goodbye:

Jeg var sikker på at mensen var på vei sist gang - fikk utrolige menssmerter, MEN så viste det seg at jeg var gravid alikevel. Så ta deg sammen, og finn tilbaket til de positive tankene du har hatt tidligere :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:

Dette skal gå din vei - denne gang!!

Ja da kom tårene...tror du gå meg litt håp igjen oppi denne elendigheten!

Jeg går på Progynova, Albyl-E, Prednisolon og lutinus.

Har ikke vært uvell tidligere, men ble det i dag mens murringene sto på...har roet seg litt nå.

Ja jeg må prøve å finne tilbake positiviteten, men det er bare så vanskelig nå.

POSITIV-POSITIV-POSITIV!!!

Tenk at vi utsetter oss selv for dette frivillig!!

Takk søte du for at du er den du er :hjerte:  :hjerte: :hjerte:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...