Gå til innhold

Fødebag: Nattbind, nattdrakt, store truser og ammeinnlegg??

Anbefalte innlegg

Skal jeg pakke dette i fødebagen?? Eller er det noe av dette man får/låner på sykehuset?

Nattbind: Jeg tenker ta med klassisk blå pakning, men har de store bind som man får på sykehuset etter fødsel og frem til man reiser hjem?

Nattdrakt: Jeg tenker ta med ei stor tskjorte og en mannebokser, men har de ikke klassiske sykehus/pasient-tøy som man kan bruke på natta?

Store truser: Man får vel ubegrensa av disse nettingtrusene på sykehuset?

Ammeinnlegg: Har aldri hørt at man får dette på sykehuset, så dette må jeg vel ha med??

Anonymous poster hash: d40d3...49d

Fortsetter under...

Nattbind: Trenger du ikke ta med, du får stooore "bleier" fra sykehuset de første dagene -og når den verste blødningen går til neste steg har de allslags bind i passende str.

Nettingtruser har de tonnevis av, og er utrolig god dagene etter fødsel! Har tilogmed tatt med meg hjem noen etterpå.

Nattdrakt trengs heller ikke:) De blå sykehusskjortene er myke og gode med masse knapper, så perfekt å amme i. Men har hatt med morgonkåpe med ved begge mine fødsler, dersom jeg feks må på toalettet eller trenger å skifte bleie (etc) på natterstid og ikke har enerom.

Jeg har også hatt med ammeinnlegg til begge mine første, ullinnlegg, da jeg uansett syns det er bedre enn vanlige engangs de første dagene. Har også hatt med krem til brystvortene (gull verd!!) mot sårhet osv, Purelan.

Annonse

Jeg har fått to barn og er lykkelig over at jeg har tatt med meg egne nattbind (de blå) Det var faktisk det viktigste jeg hadde med meg da jeg skulle pakke fødebaggen for andre gang. For selvfølelsen min var alfa omega å slippe de nettingtrusene og sykehusbleiene (for det er det det er...) Da skifter jeg heller litt oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...