Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Noen flere som har gjort det og som kan fortelle om hva som skjedde? Har fått beskjed om å lage jobblogg så langt, noe ingen fortalte meg i starten. Men ingen problem! Har søkt på 16 plasser så langt, og vært på mange intervjuer. Men jobb har det ikke blitt. Arbeidsgivernes begrunnelse for det, var at jeg har en liten baby, bodde for langt unna eller hadde mindre kompetanse enn de som hadde fått stillingen. Så å fortelle meg om at jeg må gå på kurs for å skrive søknad osv, finner jeg unødvendig. Men jeg håper derigmot at jeg får en utplassering, hvor jeg jobber i en bedrift:) Er dette mulig? Fortell deres historier! Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Jeg var også på mitt første nav møte nettopp,dette var et møte med sikkert 15-20 andre,i et klasserom der en nav ansatt sto foran å pratet om hvordan en cv bør skrives, hva en bør si på intervju, hvordan vi skulle registrere oss på ulike bebanningsbyrå,søke på alle typer jobber rundt forbi i landet osv. Vetikke om det er samme møte du skal på men.. Lykke til! Anonymous poster hash: c840e...fcf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Jeg var også nylig på et slik fellesmøte. Informasjonsmøte for nye jobbsøkere, eller noe i den duren. Det var noe alle som meldte seg som arbeidssøkere måtte møte på, uavhengig om de hadde søkt på dagpenger eller ei. Virket ikke som om det kom til å skje noe mer på en liten stund. Vi fikk også beskjed om å føre jobblogg som skulle sendes inn én gang i måneden. Er selv over halvveis i svangerskapet, så her blir det også relativt dårlig med jobber selv om jeg søker. Er ikke så attraktiv arbeidskraft akkurat. Når jeg i tillegg ikke har tilgang til bil sliter jeg i det hele tatt med å faktisk finne jobber jeg kan søke på. Men men, det var jo ikke akkurat relevant for tråden Uansett vil jeg tro møtet er obligatorisk, og du vil miste retten til dagpenger i 4 eller 8 uker om du ikke møter opp uten gyldig grunn, som vil si enten at du er i jobb/på intervju, er sykemeldt eller har legetime. Anonymous poster hash: 9c587...46e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Utplassering i bedrift, med mindre du får velge den selv, er noe dritt. Anbefales ikke, for den lokale bedriften de bruker til slikt her i byen er håpløs. Mer hjernedødt arbeid skal man lete lenge etter, og man er garantert vondt i både rygg og bein i og med at arbeidsstillingene er umulige å variere. Moro, er det ikke? Anonymous poster hash: c95b9...ac2
Mamma_til_2 Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Noen flere som har gjort det og som kan fortelle om hva som skjedde? Har fått beskjed om å lage jobblogg så langt, noe ingen fortalte meg i starten. Men ingen problem! Har søkt på 16 plasser så langt, og vært på mange intervjuer. Men jobb har det ikke blitt. Arbeidsgivernes begrunnelse for det, var at jeg har en liten baby, bodde for langt unna eller hadde mindre kompetanse enn de som hadde fått stillingen. Så å fortelle meg om at jeg må gå på kurs for å skrive søknad osv, finner jeg unødvendig. Men jeg håper derigmot at jeg får en utplassering, hvor jeg jobber i en bedrift:) Er dette mulig? Fortell deres historier! Anonymous poster hash: af5da...b90 Om det er praksisplass du tenker på så er det mulig, og slike "hjernedøde" kurs om jobbsøk er ganske lærerike og det er ikke bare det og skrive søknad som er viktig men hele prosessen med intervju du lærer ( siden du har vært i mange og ikke fått jobb enda kanskje du trenger ett slikt kurs)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 Var på slikt felles møte og etter det skulle alle inn en og en til en saksbehandler. Du ville bare snakke om søknader, hva jeg mente de kunne hjelpe meg med og at de syns jeg kunne klare meg selv. Etter 3 mnd ble jeg "tilbudt" jobbsøkerkurs som jeg måtte gå på. Etter å ha kjedet meg noen uker der fikk jeg heldigvis svar på at jeg hadde fått jobben jeg hadde vær på intervju på før jeg begynte på kurset. De brukte lang tid på å ansette noen. Da kunne jeg si ha det bra og dra hjem:) Begynte i ny jobb dagen etter Fikk da absolutt ikke noen utplassering. Det var vist for de som ikke klarte å finne seg jobb selv og hadde vært langtidsarbeidsledig. Anonymous poster hash: 987d9...3c0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kommer meg jo inn på intervjuene, ergo er søknadene mine gode nok. Det som derigmot stopper meg, er konkurrenter med lengre og bedre kompetanse enn meg. Et jobbsøkerkurs kan aldri forbedre min kompetanse og utdannelse. Har søkt meg på både relevante jobber, og på jobber som krever annen erfaring. Da vil jo naturlignok de med relevant eller mer erfaring vinne. Nå som jeg har vært i permisjon i 8 mnd, er jeg ikke spesielt attraktiv. I tillegg til at mange ikke velger å ansette mødre med små barn, da de frykter for at det blir mye fravær grunnet sykdom O.l. Er det vare jeg som har skjønt dette?? Tviler forresten på at det blir for hardt å være utplassert, da jeg arbeidet i en stor butikk før jeg ble gravid. Jeg er sterk og servicevennlig, så håper jeg får noe som passer egenskapene:) HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kommer meg jo inn på intervjuene, ergo er søknadene mine gode nok. Det som derigmot stopper meg, er konkurrenter med lengre og bedre kompetanse enn meg. Et jobbsøkerkurs kan aldri forbedre min kompetanse og utdannelse. Har søkt meg på både relevante jobber, og på jobber som krever annen erfaring. Da vil jo naturlignok de med relevant eller mer erfaring vinne. Nå som jeg har vært i permisjon i 8 mnd, er jeg ikke spesielt attraktiv. I tillegg til at mange ikke velger å ansette mødre med små barn, da de frykter for at det blir mye fravær grunnet sykdom O.l. Er det vare jeg som har skjønt dette?? Tviler forresten på at det blir for hardt å være utplassert, da jeg arbeidet i en stor butikk før jeg ble gravid. Jeg er sterk og servicevennlig, så håper jeg får noe som passer egenskapene:) HI Anonymous poster hash: af5da...b90 Kommer du de da i forkant med å fortelle at selv om du har lite barn har du lyst til å jobbe og at du og faren til ungen vil dele på eventuelt sykt barn dager og ar det da ikke er slik at du alltid vil være den som blir borte? Selv om de ikke kan spørre om slike ting vil det være i din favør om du selv tar opp disse tingene. Da jeg søkte på jobber hadde jeg to små barn og fortalte da at jeg var ferdig med barn og at det ikke kom til å bli flere permisjoner. Fortalte også at jeg og mannen deler på sykt barn dager og tar annen hver så langt det går. Er enda i jobben jeg fikk og sjefen har fortalt meg flere ganger hvor hun setter pris på at jeg selv tok opp disse tingene og syns vi fordeler på en super måte ( mange som ikke gjør det). Anonymous poster hash: 987d9...3c0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kommer meg jo inn på intervjuene, ergo er søknadene mine gode nok.Det som derigmot stopper meg, er konkurrenter med lengre og bedre kompetanse enn meg.Et jobbsøkerkurs kan aldri forbedre min kompetanse og utdannelse.Har søkt meg på både relevante jobber, og på jobber som krever annen erfaring. Da vil jo naturlignok de med relevant eller mer erfaring vinne.Nå som jeg har vært i permisjon i 8 mnd, er jeg ikke spesielt attraktiv. I tillegg til at mange ikke velger å ansette mødre med små barn, da de frykter for at det blir mye fravær grunnet sykdom O.l.Er det vare jeg som har skjønt dette?? :)Tviler forresten på at det blir for hardt å være utplassert, da jeg arbeidet i en stor butikk før jeg ble gravid.Jeg er sterk og servicevennlig, så håper jeg får noe som passer egenskapene:)HIAnonymous poster hash: af5da...b90 Kommer du de da i forkant med å fortelle at selv om du har lite barn har du lyst til å jobbe og at du og faren til ungen vil dele på eventuelt sykt barn dager og ar det da ikke er slik at du alltid vil være den som blir borte?Selv om de ikke kan spørre om slike ting vil det være i din favør om du selv tar opp disse tingene. Da jeg søkte på jobber hadde jeg to små barn og fortalte da at jeg var ferdig med barn og at det ikke kom til å bli flere permisjoner. Fortalte også at jeg og mannen deler på sykt barn dager og tar annen hver så langt det går.Er enda i jobben jeg fikk og sjefen har fortalt meg flere ganger hvor hun setter pris på at jeg selv tok opp disse tingene og syns vi fordeler på en super måte ( mange som ikke gjør det). Anonymous poster hash: 987d9...3c0 Jeg unngikk å fortelle dem om at jeg hadde en baby, inntil jeg ble tvunget til å fortelle om hva jeg drev med nå. Og da nevnte jeg at jeg straks var ferdig med permisjonen. Etter dette så fikk jeg mange spørsmål om babyen:P Nevnte at far straks skal i pappaperm, og at ungen har fått barnehageplass til høsten. Fikk deretter spørsmål om hvordan vi løste dette med sykdom, og da sa jeg jo selvsagt at far stiller opp.. Bare dager etter intervjuet ansatte de ei dame i 40 årene. (Som trolig er ferdig med barn, etter deres ønske). Du må ikke tro at jeg vil ha en jobb, og jeg kommer til å gå så langt som å holde barnet hemmelig så lenge det lar seg gjøre. Er dritlei diskriminering, når barn egentlig ikke er noe hinder for oss jobbmessig. HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Slet selv med å finne meg jobb, flere måneder tok det - mange søknader og intervju. Var borti en del av det samme som deg, skptiske til at jeg hadde vært i permisjon og småbarnsmor. Bare vær glad du slipper å jobbe et sted som diskriminerer deg på den måten, jeg er superhappy nå som fikk jobben jeg virkelig hadde lyst på - på en arbeidsplass der det er full forståelse for at en må ta ut sykt barn dager innimellom! Stå på, søk jobber og ikke hold det hemmelig at du har barn. Det skal ikke være nødvendig! Bare still opp på nav-greiene du må, møter og jobbklubb og whatever. Du taper jo ikke på det, kan alltids være noe mer å lære. Stå på og masse lykke til! Anonymous poster hash: 8d576...b41
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Utplassering i bedrift, med mindre du får velge den selv, er noe dritt. Anbefales ikke, for den lokale bedriften de bruker til slikt her i byen er håpløs. Mer hjernedødt arbeid skal man lete lenge etter, og man er garantert vondt i både rygg og bein i og med at arbeidsstillingene er umulige å variere. Moro, er det ikke? Anonymous poster hash: c95b9...ac2 Er ikke altid noe dritt Ihvertfall ikke hvis det er I en job du ønsker. Da har man muligheten til å få arbeidserfaring inen det yrke og kanskje muligheter for jobb etterhvert om man gjør en god jobb. Det fikk jeg ihvertfall. Og masse god opplæring. Kommer nok an på hvilken yrke man søker. Anonymous poster hash: aaea1...22b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #12 Skrevet 3. mai 2014 Utplassering i bedrift, med mindre du får velge den selv, er noe dritt. Anbefales ikke, for den lokale bedriften de bruker til slikt her i byen er håpløs. Mer hjernedødt arbeid skal man lete lenge etter, og man er garantert vondt i både rygg og bein i og med at arbeidsstillingene er umulige å variere. Moro, er det ikke? Anonymous poster hash: c95b9...ac2 Himmel, snakk om og være kravstor. Anonymous poster hash: 56119...fe9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Det ser jo ut som om du faktisk VIL få deg jobb og da går møtet helt greit! Vær på offensiven, spør hva de har å tilby og kom med forslag selv! Praksisplass e.l. er veldig lurt, har man jobb får man lettere jobb. Jeg slet (for maaange år siden) med å få meg første "ordentlige" jobb etter utdannelse. Da jeg endelig fikk et bein innafor, var det lett å skaffe seg videre jobb. Anonymous poster hash: f4022...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:P Spent på hva det er de vil. Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på. Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på. Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv). De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber? De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv. Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse. Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:) Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet. Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling. Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid. Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over? Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter. Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin. Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst. Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med. Håper det blir et produktivt møte:P Jeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig. Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet. Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju! Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min! Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:P Vel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for. Nei NAV nå i disse dager er noe crap.. HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:P Spent på hva det er de vil. Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på. Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på. Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv). De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber? De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv. Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse. Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:) Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet. Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling. Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid. Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over? Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter. Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin. Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst. Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med. Håper det blir et produktivt møte:P Jeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig. Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet. Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju! Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min! Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:P Vel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for. Nei NAV nå i disse dager er noe crap.. HI Anonymous poster hash: af5da...b90 Men noe jobb må vel være bedre enn ingenting. Hvorfor kan du ikke ta sommerjobb? Anonymous poster hash: 56119...fe9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:PSpent på hva det er de vil.Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på.Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på.Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv).De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber?De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv.Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse.Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:)Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet.Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling.Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid.Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over?Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter.Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin.Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst.Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med.Håper det blir et produktivt møte:PJeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig.Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet.Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju!Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min!Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:PVel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for.Nei NAV nå i disse dager er noe crap..HIAnonymous poster hash: af5da...b90 Men noe jobb må vel være bedre enn ingenting. Hvorfor kan du ikke ta sommerjobb? Anonymous poster hash: 56119...fe9 Jeg må ha noe som varer. Men kan sikkert ta en butikkjobb, da jeg av erfaring fikk fortsjætte som ringehjelp. Men dette er heller ingen trygg jobb økonomisk, for oss som skal betale på huslån og barnehage . Så jeg ønsker aller helst å ta en jobb hvor jeg er fast. Selv om NAV måtte ønske å få meg ut på slike intervju, vil jeg trolig bare bli avvist. For arbeid ved helg, ferier osv, er lite lukrativt. Noe som min forrige arb.giver dikiderte for meg, så den jobben mistet jeg. Barnløse og skoleungdommen kan jobbe som sesongarbeidere, da vi som har barn ikke er like fleksible. De som har barn forstår hva jeg snakker om. HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Du KAN ha sommerjobb selv om du har barn! Du kan fortsette å søke jobb mens du har sommerjobb, så har du kanskje fast jobb til høsten Og jeg har barn, faktisk 2, har også vært alene med de i perioder men fortsatt tatt vikarjobber og "strøjobber" når det ikke var annet å finne Anonymous poster hash: c9bcd...825
Pengetreet Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:P Spent på hva det er de vil. Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på. Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på. Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv). De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber? De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv. Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse. Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:) Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet. Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling. Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid. Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over? Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter. Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin. Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst. Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med. Håper det blir et produktivt møte:P Jeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig. Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet. Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju! Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min! Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:P Vel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for. Nei NAV nå i disse dager er noe crap.. HI Anonymous poster hash: af5da...b90 Det er noen fordeler med å ta sesongarbeid: For det første er det lettere å finne arbeid, når man allerede er i jobb. For det andre viser du potensielle arbeidsgivere at du prioriterer arbeidslivet fremfor å gå hjemme. For det tredje er inntekt i en periode bedre enn ingen inntekt. Det virker som om du overlater ansvaret for å finne jobb til NAV. Beklager, men det er ditt eget ansvar. Jeg ser også at du stiller endel krav, spørsmålet er om du er i posisjon til å være så kresen. Arbeidsmarkedet for ufaglærte blir bare vanskeligere og vanskeligere, særlig å finne faste stillinger med arbeidstid fra 8-16.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Utplassering i bedrift, med mindre du får velge den selv, er noe dritt. Anbefales ikke, for den lokale bedriften de bruker til slikt her i byen er håpløs. Mer hjernedødt arbeid skal man lete lenge etter, og man er garantert vondt i både rygg og bein i og med at arbeidsstillingene er umulige å variere. Moro, er det ikke? Anonymous poster hash: c95b9...ac2 Himmel, snakk om og være kravstor. Anonymous poster hash: 56119...fe9 Neida, men å stappe ting i konvolutter kunne jeg fra før av gitt. Hvis du tror man får velge hvor man vil jobbe, eller at ønskene alltid blir oppfylt, da tar du feil. Jeg ble bare plassert i en bedrift utelukkende for å måle arbeidsevnen min ifht. antall timer jeg kunne jobbe hver dag, de ga faen i HVA jeg gjorde bare jeg kunne gjøre det helst 8 timer daglig. Så der satt jeg i en mnd og puttet ting i konvolutter, med en gjeng andre mennesker som antageligvis var plassert der fordi de ikke hadde IQ til å gjøre stort mer enn akkurat det. Jeg hadde en haug forslag til ting jeg kunne gjøre, men det ble galant forkastet av NAV. Fikk praksis et sted og alt, men kun 50%. Det var ikke nok, og å kombinere det med konvoluttstappingen gikk visst ikke an. Mulig jeg er kravstor, men jeg tror faktisk de fleste hadde blitt gærne av å sitte slik i en mnd i strekk sammen med folk det ikke gikk an å prate med. Anonymous poster hash: c95b9...ac2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Sånn som du legger det frem her i forhold til dine krav, så har du faktisk ikke rettpå dagpenger. Men det vet du vel selv siden du krysset av på at du hadde satt deg inn i regelverket når du søkte dagpenger. Anonymous poster hash: 4fa8f...061
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:PSpent på hva det er de vil.Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på.Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på.Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv).De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber?De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv.Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse.Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:)Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet.Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling.Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid.Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over?Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter.Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin.Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst.Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med.Håper det blir et produktivt møte:PJeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig.Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet.Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju!Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min!Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:PVel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for.Nei NAV nå i disse dager er noe crap..HIAnonymous poster hash: af5da...b90 Men noe jobb må vel være bedre enn ingenting. Hvorfor kan du ikke ta sommerjobb? Anonymous poster hash: 56119...fe9 Jeg må ha noe som varer. Men kan sikkert ta en butikkjobb, da jeg av erfaring fikk fortsjætte som ringehjelp. Men dette er heller ingen trygg jobb økonomisk, for oss som skal betale på huslån og barnehage . Så jeg ønsker aller helst å ta en jobb hvor jeg er fast. Selv om NAV måtte ønske å få meg ut på slike intervju, vil jeg trolig bare bli avvist. For arbeid ved helg, ferier osv, er lite lukrativt. Noe som min forrige arb.giver dikiderte for meg, så den jobben mistet jeg. Barnløse og skoleungdommen kan jobbe som sesongarbeidere, da vi som har barn ikke er like fleksible. De som har barn forstår hva jeg snakker om. HI Anonymous poster hash: af5da...b90 "For arbeid ved helg, ferier osv, er lite lukrativt." Selvfølgelig er det lite lukrativt, men er man arbeidsledig så må man ta det man kan få. Hvorfor kan du ikke ha sommerjobb fordi om du har barn? Er det ikke fast jobb og få, så kan du jo ikke sitte på gjerdet og vente på at en jobb skal dette i hodet på deg. Du er kravstor og vanskelig. Kanskje på tide nav setter krav til deg og, ikke bare du til nav Anonymous poster hash: 56119...fe9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #22 Skrevet 7. mai 2014 Da blir det møte i morgen på meg:PSpent på hva det er de vil.Har registrert jobblogg, hvor haugevis av stillinger er søkt på.Så skal jeg i kveld lage meg et notat på de jobbene jeg har mailet på.Det Jan se ut som at NAV er ute etter å finne ut av om jeg har søkt på stillinger som har blitt utlyst. Men ca 90% av stillingene som utlyses, er forbehold utdanninger innen helsesektoren, ingeniøryrket og arbeid som er forbeholdt menn(betong, maskin..osv).De forventer vel ikke at jeg skal søke på slike jobber?De jobbene jeg har søkt på, er butikk, kiosk, vaskehjelp, fabrikkmedarbeider osv.Dette er jo jobber som er enklere å få, da det ikke krever noen formell utdannelse.Min samboeren og babyen vår skal også få være med på møtet:)Og det er jeg glad for! Er nemlig en NAV konsulent der som vi ikke liker(både hun familien er kjent for å være spesielle). Så derfor er det veldig greit å ha med vitner, i tilfelle hun stiller urimelige krav som vil gå utover barnet.Jeg har tidligere sagt til henne at jeg ikke kan ta jobber som skoleungdommen tar, da jeg ikke lengre er fleksibel. Men at jeg ønsker faste vakter og eller vikarstilling.Dette dreit hun loddrett i, og mente jeg fint kunne ta sesongarbeid.Eh.. Hvordan skal jeg kunne betale for håvarnehagen til i høst, når sommerjobben er over?Dette vil skape bekymringer for oss økonomisk, hvor vi er avhengige av faste inntekter.Hadde jeg ikke hatt barn, så skulle jeg selvsagt ha flakset fra jobb til jobb. For da har jeg jo ikke en liten en som trenger moren sin.Jeg skal uansett møte opp blid i morgen, og ikke gi noe inntrykk av at jeg jeg setter meg motvillig til noe som helst.Men noen kommentarer og ønsker må jeg jo få komme med.Håper det blir et produktivt møte:PJeg vil jo ut i jobb, så da håper jeg at de kan hjelpe meg ordentlig.Æren gang da jeg var 18 år, fikk jeg overhode ikke napp på arbeidsmarkedet.Men da jeg avtalte et møte med NAV i hjembyen min, løftet navkonsulentan telefonen og ringte en arbeidsgiver hun fant. Og vips, så var jeg innkalt på intervju!Jeg dro på minuttet på intervjuet, og jobben var min!Nå hvor jeg bor i en annen by, og forteller denne historien som reddet meg i mine yngre dager. Får jeg slengt i fjeset om at dette ikke er vanlig praksis hos NAV:PVel, jeg kom meg jo ut i arbeid før. Takket være denne telefonen. Jeg møtte opp hos arbeidsgiver, og viste hva jeg var god for.Nei NAV nå i disse dager er noe crap..HIAnonymous poster hash: af5da...b90 Men noe jobb må vel være bedre enn ingenting. Hvorfor kan du ikke ta sommerjobb? Anonymous poster hash: 56119...fe9 Jeg må ha noe som varer.Men kan sikkert ta en butikkjobb, da jeg av erfaring fikk fortsjætte som ringehjelp.Men dette er heller ingen trygg jobb økonomisk, for oss som skal betale på huslån og barnehage .Så jeg ønsker aller helst å ta en jobb hvor jeg er fast.Selv om NAV måtte ønske å få meg ut på slike intervju, vil jeg trolig bare bli avvist.For arbeid ved helg, ferier osv, er lite lukrativt. Noe som min forrige arb.giver dikiderte for meg, så den jobben mistet jeg.Barnløse og skoleungdommen kan jobbe som sesongarbeidere, da vi som har barn ikke er like fleksible.De som har barn forstår hva jeg snakker om.HIAnonymous poster hash: af5da...b90 "For arbeid ved helg, ferier osv, er lite lukrativt." Selvfølgelig er det lite lukrativt, men er man arbeidsledig så må man ta det man kan få. Hvorfor kan du ikke ha sommerjobb fordi om du har barn? Er det ikke fast jobb og få, så kan du jo ikke sitte på gjerdet og vente på at en jobb skal dette i hodet på deg.Du er kravstor og vanskelig. Kanskje på tide nav setter krav til deg og, ikke bare du til nav Anonymous poster hash: 56119...fe9 Er jeg kravstor som vil jobbe på Rema 1000? Hehhehe:D HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #23 Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde sommerjobb på 8 uker da jeg var arbeidsledig med to små barn. Jobb er jobb. Var arbeidsledig i enda noen mnd etter denne sommerjobben før jeg endelig fikk napp på noe mer fast, men 70% stilling. Uansett bedre betalt enn dagpengene. Det er ikke du som kan stille kravene HI når det er du som ber om penger. Da må du gjøre noe for selv å komme ut i jobb. Også sommerjobb. Anonymous poster hash: 987d9...3c0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #24 Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde sommerjobb på 8 uker da jeg var arbeidsledig med to små barn. Jobb er jobb. Var arbeidsledig i enda noen mnd etter denne sommerjobben før jeg endelig fikk napp på noe mer fast, men 70% stilling. Uansett bedre betalt enn dagpengene. Det er ikke du som kan stille kravene HI når det er du som ber om penger. Da må du gjøre noe for selv å komme ut i jobb. Også sommerjobb. Anonymous poster hash: 987d9...3c0 Har da vel søkt på mange jobber jeg ikke var kvalifisert til, og avslag etter avslag fikk jeg. Man øker nok sjangsen best om en fokuserer mye på jobber en kan håndtere. HI Anonymous poster hash: af5da...b90
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #25 Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde sommerjobb på 8 uker da jeg var arbeidsledig med to små barn. Jobb er jobb. Var arbeidsledig i enda noen mnd etter denne sommerjobben før jeg endelig fikk napp på noe mer fast, men 70% stilling. Uansett bedre betalt enn dagpengene. Det er ikke du som kan stille kravene HI når det er du som ber om penger. Da må du gjøre noe for selv å komme ut i jobb. Også sommerjobb. Anonymous poster hash: 987d9...3c0 Har da vel søkt på mange jobber jeg ikke var kvalifisert til, og avslag etter avslag fikk jeg. Man øker nok sjangsen best om en fokuserer mye på jobber en kan håndtere. HI Anonymous poster hash: af5da...b90 Men hvorfor søker du på jobber du vet du ikke er kvalifisert til? Bare for å kunne vise NAV at du søker og søker, men ikke får napp, slik at du kan kose deg med dagpenger og fri i sommer? Det er en kjent taktikk, forøvrig, blant de som egentlig ikke ønsker å jobbe akkurat nå, men som trenger dagpengene. Hvis du virkelig vil ha jobb, og forsørge deg selv, så tar du sommerjobber, kveldsjobber, helgejobber - hva som helst som gir deg et bein innafor et sted. Eller er saken den at pappaen har permisjon, og at du aller helst vil være sammen med han og babyen, og at du derfor mener at de er så mange slags jobber du ikke kan ta? Tror du alle som jobber skift, jobber helger og kvelder er barnløse? Anonymous poster hash: 53d19...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå