Gå til innhold

Barnevakt til baby 4 mnd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i bryllup i sommer, lille frø er da nesten 4 måneder. Planen er at svigermor skal ha henne over natten(regner med det blir i underkant av ett døgn). Jeg kjenner jeg begynner å grue meg skikkelig. 

Jeg er ikke bekymret for at svigermor ikke klarer å ta seg av henne, hun er vant med å passe barn. Lille frø tar flaske greit og virker ikke som hun er skeptisk for andre per i dag iallefall.

Men jeg er så redd for at babyen skal bli redd og engstelig! Hvordan kan vi eventuelt gjøre det mest mulig trygt for henne? Jeg tenker at svigermor kan komme å passe henne hjemme hos oss, så blir omgivelsene kjente. Svigermor skal også ha henne noen timer nå og da frem til overnattingen slik at de blir godt kjent med hverandre.

Bryllupsfesten er ca 15 minutt unna, slik at vi kan komme hjem visst det er noe, men vi skal i utgangspunktet ikke overnatte hjemme..

Hva tenker dere? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 97b31...788
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra og kos deg du :) Dersom din svigermor kan komme litt innom på forhånd så barnet og hun blir vant til hverandre kan jeg ikke se at dette skal være noe problem i det hele tatt. Og som du sier selv; i verste fall får dere ta taxi (eller kjøre eller hva som helst) hjem på natten. Det er jo ikke verre :)

Det går nok så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:-) I utgangspunktet tenkte jeg også det samme, men om man er så dum at man leser på nettet om barnevakt til babyer så står det jo at man nærmest ødelegger babyen visst man blir borte et døgn før de er 2 år...

Jeg får prøve å legge vekk uroen og heller kose oss, skal jo bli fint med litt kjærestetid også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye hysteri ute og går, og folk tar ting helt ut av sammenheng. Sier en forsker at barnet får tilknytningsvansker dersom barnet er borte fra hovedomsorgspersonen sin hver natt kan du banne på at noen bytter ut 'hver natt' med 'en natt'!

Kjærestetid er også viktig selv om mange her vil si at de selvsagt ikke har behov for den slags.  :fnise:

Reis og kos dere, dere er jo også veldig nære dersom noe skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barnevakt ved 4 mnd - null stress og veldig gøy for liten og stor :) kos deg :)

Anonymous poster hash: fe51e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt han med, evt gått til svigermor og lagt han for natta der :)

Anonymous poster hash: e4941...a4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok ikke til å ta henne med, da blir jeg heller hjemme. Hadde nok vært mer stress enn kos å ha med en så liten baby i kirke og middag som drar ut i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overlatt de to eldste (6 & 8 år) til barnevakt veldig tidlig. Fått to utrolig trygge barn:) Går nok veldig bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det går fint, og når du er trygg på at flaskemating ikke er problem så er iallfall den bekymringen ute av verden! Men kanskje la svigermor øve seg på å lage til og gi flaske noen ganger før dagen kommer? Min mor må iallfall ha det inn med tskje gjentatte ganger for hvordan det skal gjøres og er lurt å være relativt kjapp med den prosessen når man har en sulten baby som vil ha mat NÅ! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...