Gå til innhold

Baby snart fem mnd våkner mye om natten..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I løpet av dagen spiser han

0700...210 mme

1100...grøt og mme

15...middagsglass og mme

1900...grøt og mme

Han veier 9 kg..kan det være han trenger mer mat???

Syns han får mye jeg,men han er jo stor og krever mer mat en gjerne andre på 5 mnd

Anonymous poster hash: 49d5f...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres lite ut med fire måltid om dagen til en så liten baby, kanskje du kan fordele samme mengden mat på flere måltid? Eller gi grøten klokken 18 og så tilby mme klokken 19, kanskje han drikker mer da og er mett lengre?

Enkelte sover jo dårlig, så trenger jo ikke ha noe med mat og gjøre heller. Har du snakket med helsestasjonen? 

Anonymous poster hash: c9524...8e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser han på natten? Min er 4,5 mnd snart og veier over 7 kg. Han har 5 måltider totalt, hvorav to med litt grøt og et lite fruktmellommåltid. Han er veldig aktiv og er jo en stor gutt som krever sitt. Han blir veldig urolig og survete hvis han ikke er god og mett, så merker godt når han ikke er fornøyd.

Han spiser 1 måltid på natten, mellom kl 4-5 en gang, ellers sover han forholdsvis rolig fra kl 18.30-06.30.

Mini her er urolig på nettene nå om dagen, men det er pga kløe i gommene. Kan jo være det hos gutten din å? Gnager han mye på hendene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd her og

har rundt 6-7måltider på dagtid. 2 med fast føde og mm, resten kun mm

Gir grøt kl 18 og mm kl 19

Anonymous poster hash: 5ba20...3bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på han er svolten kvar gong han våknar? Mi på 5 mnd kan våkne ein del, men sovnar når ho får smokk. Har ikkje ete om natta på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at min mellomste gutt våknet mye på natten rundt 5-6 mnd alder,fra å ha sovet 8 timer i strekk våknet han hver 3. Time. Roet seg med puppen da men om han trengte den maten tror jeg kanskje ikke, han veide 10,5kg ved 6 mnd kontrollen ; )) men jeg tror nok det er en del utvikling som skjer i kroppen deres fra 4 mnd alder og utover som kan skape litt uro... F,eks tenner, motoriske ting, mere bevisst omverden osv. Alt med sånne slå går i perioder syns jeg : ) plutselig sover de bedre igjen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være utviklingssteg, de kommer ofte i den alderen... men kan hende at det er bedre med oftere og mindre måltider (4 timer mellom måltidene er litt lenge når de er såpass små)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også fordelt måltidene på dagen, 4 måltider høres lite ut.

Anonymous poster hash: 5ba20...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble nettene helt kokko da hun ble fem måneder, det var ikke sult, hun var bare urolig, trengte trøst og kos og smokk. Hun var i tillegg mye våken i lengre strekk på natta, så vi holdt i grunn på å bli smågale, men det gikk over det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte rundt fem måneders alderen her også. Før det våknet hun én gang på natta for mat. Hun er 6 måneder nå, og det har fortsatt ikke gitt seg. Hun våkner ofte 3-4-5 ganger i løpet av en natt. Slitsomt, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...