Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp/ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 uker og har gått opp 0,5 - 1 kg så langt (varierer mtp når på dagen jeg har veid meg), har ikke hatt kvalme eller oppkast siden uke 16 og føler jeg spiser normalt. Er 174 høy og veide 73 kg ved positiv test, så et par kg for mye i utgangspunktet. Men jeg har ikke fått noen bemerkning på at jeg ikke har gått opp i vekt da magen vokser som den skal og det gjør barnet også. Sist vekstestimering lå barnet på ca -8% og det var normalt ifølge jordmor. Skal inn på ny estimering i dag så blir spennende å se.

Sist svangerskap gikk jeg opp 19kg så syntes det er rart med så stor forskjell.

Anonymous poster hash: 2da02...410

Fortsetter under...

Jeg er 32 uker og har gått opp 6 kg fra start. Jeg veide også en kg mer i forrige uke da det var så varmt ;) sist gikk jeg opp 22 kg, da startet jeg med idealvekt på 63 kg. Nå startet jeg på 76. Ser ut til at min kropp vil veie 85 kg når barna kommer ;) spiste alt jeg ville sist, og gjør det nå også... Dårlig form har gjort trening umulig begge gangene. Gleder meg til frøkna er ute og jeg kan GÅ igjen :)

Annonse

Uke 33, og gått opp  16 kg til nå.

Utgangspunktet var 170 høy og 61 kg og godt trent.

Nå har jeg en enorm vannmelon midt på magen....

Men ser faktisk ganske sunn og sprek ut, sikkert fordi jeg trener to-tre ganger i uken med god puls, og har lagt på meg mindre i dette svangerskapet enn de tre første. Ikke noe sjokoladespiser, liker ikke brus og synes potetgull er tamt.

Men eeelsker vannmelon! Sikkert derfor jeg ser sånn ut nå.

Har gått opp ca 14 kg til nå (37+1 i dag)!

Men startet på 52,5 kg og 1.71 høy, så var i grenseland mot undervektig... har derfor en del å gå på, men håper og tror selvfølgelig å ta av all vekta igjen så raskt lillegutt er ute.... kjenner godt jeg er mye tyngre enn hva jeg er vant med, slitsomt :P

Jeg er 30+3 og har gått opp 8 kilo, med tvillinger. Hadde trodd det skulle være mer, så er veldig fornøyd med disse kiloene. Har noen kilo for mye i utgangspunktet så det er bare en fordel å ikke få mer enn høyst nødvendig å drasse på.

Annonse

Herregud, nå har jeg gått opp 20 kg, er i uke 38. Jeg er fortsatt slank, men har fått mye vann i kroppen. Veier det veldig mye? Skjønner ikke hvor kiloene har lagt seg...

Jeg hadde masse vann med storebror og gikk på 27 kilo.  Innen 6 mnd var alt og mer til borte og barnet veide 4.7 kg alene.  Dette går så bra så :).  Bare husk at ikke alle klarer å amme bort kiloene ;)

Er i uke 37 ca nå, og har gått opp 11,5 kg. Syns det er helt ok :) Jeg regner med jeg legger på meg ca 12-12,5 slik som i de to forrige svangerskapene. :) Håper selvsagt det forsvinner fort igjen nå som sommeren er rundt hjørnet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...