Gå til innhold

Takke ja, takke nei, betenkningstid? Jobbtilbud!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man dersom man er arbeidssøkende og får tilbud om en jobb som er helt ok, men fremdeles venter på svar ang drømmejobben med stor D? Er det legitimt å spørre om betenkningstid på tilbudet, for så å ringe drømmearbeidsplassen og forklare situasjonen? Eks: "Jeg har fått jobbtilbud en annen plass, men stillingen hos dere er så attraktiv for meg at jeg vil høre hvordan jeg ligger an før jeg eventuelt takker ja til den andre." 

Noen som har gjort dette før? Hvor lang betenkningstid er det vanlig å få dersom man ikke ønsker å takke ja til et jobbtilbud umiddelbart? En dag? En uke? Er en 100 % fast stilling det er snakk om.

Anonymous poster hash: eff0c...200

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke vanlig at man får tilsendt et skirftlig tilbud, med svarfrist på?

Skrevet

Det aner jeg ikke, det er jo godt mulig! Er nyutdannet og ikke en veldig erfaren jobbsøker.

Anonymous poster hash: eff0c...200
Skrevet

Vet du hva lønna er? Andre arbeidsbetingelser? Det er uansett ikke urimelig å tenke seg om.

Jeg ville også ringt den andre jobben.

Skrevet

Det er vanlig å få skriftlig tilbud og betenkningstid på f.eks en uke. Det er også vanlig å forhandle om lønn og eventuelle andre betingelser før man takker ja.

Og du kan selvfølgelig fint ringe den andre arbeidsgiveren å spørre hvordan det ligger an.

Anonymous poster hash: dc542...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...