lizzi06 Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Bør bibliotekarer bruke uniform, og eventuelt hva slags uniform bør de bruke?
PaleFire Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Et navneskilt holder, synes jeg. Det er som oftest ikke så vanskelig å se hvem som jobber på biblioteket.
monson Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 nei det syns jeg virkelig ikke er nødvendig i det hele tatt. er dette opp til vurdering eller er det bare du som lurer?
lizzi06 Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2014 Hei Er bibliotekar og er med på en e-postliste - Bibliotek Norge. Der går det for tiden en diskusjon som går på bekledning i bibliotek. I enkelte bibliotek bruker bibliotekarene uniform: "Personalet på BIBLIOTEK PLATTAN, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm, hadde tøffe, sorte klær med orange detaljer av typen «Blåkläder» da vi besøkte biblioteket i 2009! Det var t-shirts med lang og kort arm, sweatshirts, snekkerbukser og snekkerforkle/skjørt, som alt kunne kombineres med vanlige sorte klær. Prøvde å finne bilde på nettet, men her er uansett en kontaktlenke: http://kulturhusetstadsteatern.se/Bibliotek/Bibliotek-Plattan/" (utdrag fra diskusjonen på Bibliotek Norge)
Giss Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Jeg kan ikke si at jeg noen gang har tenkt "Jeg skulle virkelig ønske at bibliotekarene hadde uniform"! Forresten er det ikke så enkelt å finne frem til en uniformstype som alle føler seg komfortabel i på jobb, så om det ikke er viktig for arbeidet/firmaet så er det vel greit å ikke ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå