Gå til innhold

Bør bibliotekarer bruke uniform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør bibliotekarer bruke uniform, og eventuelt hva slags uniform bør de bruke?

Skrevet

Et navneskilt holder, synes jeg. Det er som oftest ikke så vanskelig å se hvem som jobber på biblioteket.

Skrevet

nei det syns jeg virkelig ikke er nødvendig i det hele tatt. er dette opp til vurdering eller er det bare du som lurer?:)

Skrevet

Hei

Er bibliotekar og er med på en e-postliste - Bibliotek Norge. Der går det for tiden en diskusjon som går på bekledning i bibliotek.

I enkelte bibliotek bruker bibliotekarene uniform:

"Personalet på BIBLIOTEK PLATTAN, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm, hadde  tøffe, sorte klær med orange detaljer av typen «Blåkläder» da vi besøkte biblioteket i 2009!
Det var t-shirts med lang og kort arm, sweatshirts, snekkerbukser og snekkerforkle/skjørt, som alt kunne kombineres med vanlige sorte klær.
Prøvde å finne bilde på nettet, men her er uansett en kontaktlenke: http://kulturhusetstadsteatern.se/Bibliotek/Bibliotek-Plattan/"
(utdrag fra diskusjonen på Bibliotek Norge)
Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har tenkt "Jeg skulle virkelig ønske at bibliotekarene hadde uniform"!

Forresten er det ikke så enkelt å finne frem til en uniformstype som alle føler seg komfortabel i på jobb, så om det ikke er viktig for arbeidet/firmaet så er det vel greit å ikke ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...