Gå til innhold

Gruer meg for å fortelle arb.giver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg til å fortelle arbeidgiver om graviditeten. Er barn nr. 5. ( gravid med spiral) Jobber ikke veldig mye, kun ansatt som ekstrahjelp, men meningen var at jeg skulle begynne og jobbe mer etterhvert. Det blir jo satt på vent nå. Regner med at bekkenet slår seg vrangt ganske snart, siden jeg har hatt problemer med det tidligere. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fram liksom. Tenkte å vente til etter mandagen, da jeg skal på ultralyd. (13uker) . Flere som gruer seg?

Anonymous poster hash: 5fdbe...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gruet meg veldig til å fortelle sjefen om lille frø siden dette ikke var et planlagt svangerskap. Ble forfremmet dagen før jeg fant det ut og hadde tatt på meg mange nye oppgaver på jobb så dette passet dårlig i forhold til min nye stilling :-/

Meeeen sjefen tok det kjempe fint og ble glad på våres vegne :-) hun la med en gang til rette for at jeg kunne være i jobb lengst mulig ( har to tøffe svangerskap bak meg ) og har vært en kjempe støtte for meg :-D

Det gikk altså supert da jeg fortalte om babyen :-)

Skrevet

Jeg gruet meg også veldig til å fortelle. Er nyansatt i fast stilling. Jeg viste om graviditeten da jeg signerte kontrakten. Så har følt litt på at jeg "førte de bak lyset". Men fortalte på fredag. Og fikk en veldig fin reaksjon fra sjefen. Hun sa bl.a "når man ansetter en kvinne eller mann i fertil alder, må man regne med at de kan forsvinne ut i permisjon. Det er en del av livet. Det viktigste var at jeg var lykkelig i mitt liv, jobben er kun en mindre del av det".  Sjefen sa også at skulle jeg ha noen som helst behov for tilrettelegging, var det bare å si fra, de skulle gjøre hva de kunne :-) Det var en lettelse å få sagt det!! Og er veldig takknemlig for å ha så flott en sjef. 

Men jeg tror de fleste tar det ganske bra!! Så lykke til med å fortelle :-) ! 

Skrevet

Min sjef er nok litt mer sånn, at han heller ansetter menn enn kvinner, nettop pga. Graviditet. Har jobbet for han tidligere, og var da mye yngre, men ble gravid da også, men planlagt. Det er det ikke denne gangen, og han regnet nok med at jeg var ferdig med å få barn. Er heller dånn at jeg har mest lyst til å si opp, enn å si at jeg er gravid.

Skrevet

Jeg gruer meg veldig til å si det. Var sykemeldt et par uker frem til påske, og sjefen spurte og gravde om hvorfor jeg var sykemeldt (selv om hun ikke har lov å spørre, og vet det) og da jeg var tilbake så kom hun inn på mitt kontor på slutten av dagen, spurte hvordan dagen hadde gått osv og slengte til slutt ut "ja, for du er ikke gravid vel?!".

Hun har selv bare et barn, som nå er voksent, og kan være ganske nedlatende når det kommer til omtale av småbarnsforeldre i konsernet. Jeg er den eneste på kontoravdelingen som har barn på barneskolen (er 15 år yngre enn hun som er nest yngst på avdelingen), og derfor så er jeg allerede mer borte pga sykdom enn de andre. Datteren min er ikke mye syk, men når de andre ikke har barn de trenger være hjemme med så vil det bli en forskjell.

Kommer ikke til å fortelle om svangerskapet før jeg føler jeg må, og kommer nok også til å bruke permisjonen litt til å se etter en annen jobb...

Skrevet

Her har han både ringt og sendt meldinger, og lurt på om jeg kommer tilbake snart. Plutselig var jeg visst veldig uunværlig. Når jeg sa jeg var sykemeldt enda en liten periode, fikk jeg en reprimande om at jeg absolutt ikke trengte å høre på hva legen mente, hvis jeg mente jeg var bedre selv, så kunne jeg jo bare begynne å jobbe. Er sykemeldt 100% en liten stund til, og legen mente kanskje jeg kunne begynne 50% etter det. Kan vel si at jeg stoler på legen, og at han nok kjenner meg etter fire svangerskap, og det siste var bekkenløsning/ og låsning en stooor plage. Så når jeg fant ut at jeg var gravid igjen (med spiral), så tenkte jeg at det kom til å gjøre meg helt hjelpesløs. Spurte legen hva han trodde, og han mente det skulle gå bra, men at det nok ville bli noe likt som forrige gang. Kan vel heller ikke tenke meg det er så populært å bli friskmeldt, og så sykemeldt på nytt like etterpå. Da taper han jo ekstra penger på det. Er straks 13 uker, og magen begynner å synes nå. Prøver å skjule det med store trøyer/ gensere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...