Gå til innhold

utvask av leid bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere huseier er ikke fornøyd med utvasken. Men huseier sa ikke noe om det i går da hin kikket over leiligheten. Men i dag flyttet nye folk inn og nå i ettermiddag får jeg en sint melding om vaskingen. Jeg kan godt vaske en gang til om det var så ille. Var fornøyd selv, men vanskelig vil jeg ikke vere. Men nå har jo nye folk fløtta inn. Tips/råd til hva jeg kan gjøre? Kan huseier kreve betaling? Hva gjør jeg nå? :/

Anonymous poster hash: 5b393...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Skrevet

Vil nå si at de hadde sin sjangse til å klage første gang de så over..

Skrevet

Kontakt leieboerenes landsforening for hjelp hvis du er medlem der (anbefales) du burde jo få en sjans til å vaske hvis noe er glemt men dette burde utleier sett da han gikk over. Vi fikk utleier til å signere på at alt var i orden etter vask.

Anonymous poster hash: 93988...843

Skrevet

Jeg kan jo ikke vaske igjen heller nå som leiligheten er møblert av ny leieboer. Jeg skulle gjerne ha gjort det, men. Det ble jo godkjent muntlig i går. (Skulle fått det skriftlig godkjent) nøkler ble levert i går.

Kan hun kreve penger av meg?

kan jeg si noe annet enn beklager?

Skrevet

Så lenge hun har tatt imot nøkkelen og sagt det er greit, er det hun som har ansvaret.

Skrevet

Du måtte fått beskjed før folk flyttet inn slik at du hadde mulighet til å gjøre noe med det. Det må da være noe konkret å sette fingeren på som du kan rette opp. Etter det er det hans problem så lenge han har latt noen flytte inn der. Ikke la deg tråkke på!

Anonymous poster hash: cfac6...2d7
Skrevet

Utleier mener at jeg ikke har vasket noe. Ikke gulvene en gang. Kjenner jeg blir forbanna for jeg brukte 8 timer på å vaske leiligheten i går like før utleier kom og tok i mot nøkler. Så frekk!

Skrevet

Hvis hun har tatt i mot nøklene og muntlig godkjent vasken så er det bare å la henne surne. Leide hos ei sånn ei en gang vi og - bortsett fra at hun sa i fra på gjennomgangen. Hun lot allikevel være å gi oss anledning til å vaske på nytt, og derfor kunne hun heller ikke trekke i depositum eller kreve betaling for det.

Hun var rimelig forbanna over både dette og ei ripe i parketten etterpå, og truet høyt og lavt med advokater og anmeldelse. Hun hadde visstnok en fetter som var takstmann som skulle se på leiligheten og fortelle oss hvor mange titusenvis det ville koste oss. Etter at han hadde vært der hørte vi aldri noe mer - antar han har realitetsorientert henne litt om leieboers rettigheter :)

Det lureste å gjøre er å svare "beklager, men jeg forholder meg til det du sa når vi gikk igjennom leiligheten sammen", og så får det være hennes problem. Lukk ørene og ikke gå inn i noen diskusjon, hun kommer ingen vei med det uansett.

Skrevet

Så lenge hun godtok leiligheten og tok i mot nøklene, har hun godkjent, så da får hun stå for det. Da får evt de nye leieboerne klage sin nød og evt kreve kompensasjon av eieren. Hun kan ikke kreve noe av deg.

Anonymous poster hash: 29d19...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...