Gå til innhold

Tror dere på at "supermat" kan virke?

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel nå nettopp (se link under). Jeg prøver å spise ganske sunt. Drikker stort sett vann og holder meg til fiberrik kost og vanlig mat...

Jeg har hatt veldig dårlig energi denne graviditeten. Forrige graviditet spiste jeg mer usunt, men var i bedre form.

Hva tror dere?

Graviditet er ikke noe sykdom osv osv sier artikkelen og at problemet er at gravide har et for dårlig kosthold. Men kan det gjelde ALLE? Synes det virker litt for lettvint, selv om sikkert noen gravide kan ha godt av å legge om kosten.

http://www.side2.no/helse/--hun-var-et-vrak/5470704.html

Fortsetter under...

Lite energi kommer av at kroppen er en babyfabrikk, og går på maks kapasitet i forhold til hormoner og næringstilførsel, tenker jeg. Det er helt naturlig at man har lite energi når babyen krever mest, særlig i 1. og 3. trimester. 

Det er klart at det vi spiser kan påvirke energien vår, og kanskje særlig hvis vi har mangel på jern, b12 eller andre ting. Eller kanskje har en liten intoleranse eller noe slik som hun i artikkelen.

Anonymous poster hash: eb3e7...e25

Lite energi kommer av at kroppen er en babyfabrikk, og går på maks kapasitet i forhold til hormoner og næringstilførsel, tenker jeg. Det er helt naturlig at man har lite energi når babyen krever mest, særlig i 1. og 3. trimester. 

Det er klart at det vi spiser kan påvirke energien vår, og kanskje særlig hvis vi har mangel på jern, b12 eller andre ting. Eller kanskje har en liten intoleranse eller noe slik som hun i artikkelen.

Anonymous poster hash: eb3e7...e25

Tror ikke hun hadde matallergi (intoleranse). Rådet er generelt å kutte ut melkeprodukter og gluten i kostholdet for gravide.

Skulle ønske jeg visste hva som skulle til for å bli i bedre form - men å kutte ut melkeprodukter vil vel føre til andre mangler?

Godt det bare er noen få uker igjen av graviditeten, håper energi kommer tilbake etter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...