Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #1 Del Skrevet 30. april 2014 Har tatt tidlig ultralyd, eller duotest - og kom ut av det med normal nakkefold, fint neseben og svært lav risiko. Men så har jeg nå vært på ultralyd, i svangerskapsuke 21, der det viste seg å være en hvit flekk i ventre ventrikkel i hjertet. Da jeg ser på helsekortet så ser jeg at dem kaller det EIF - og selvsagt har jeg trålet internet etter dette. Finner ikke så mye med norsk tekst, men derimot på engelsk. Jordmoren fortalte at dette såg de fra tid til annen, og det kunne bety ingenting lissom (mulig en mineralisering, eller en kalsiumflek) og at det ble fulgt opp. Men da jeg leser på nettet, så er det snakk om en "myk indikasjon" på down syndrom. Siden jeg ikke viste om dette da jeg var der, så har jeg ikke fått diskutert det med fagfolk. Men nå lurer jeg på om det er andre som har opplevd denne hvite flekken, og gjerne hvordan det gikk Lurer også på om noen som har fått barn med down syndrom, om denne hvite flekken ble opplyst ved ultralyd. Jeg leser at det er flere som har fått denne hvite flekken, og har fått friske barn - men leser og av det omvendte slaget. Er det noen som vet noe om EIF så leser jeg gjerne fra dere Anonymous poster hash: ffcfb...ced Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144138219-noen-som-har-hatt-en-hvit-prikkflekk-i-hjertet-eif-p%C3%A5-ultralyd/
selma07 og engel Skrevet 3. mai 2014 #2 Del Skrevet 3. mai 2014 Vår lille engel hadde en hvit prikk i hjertet, ekkorik struktur heter det! Det kan være en markør for downs. Men som jeg forsto det ikke alene. Ved første ul så jm dette samt forstørret nyrebekken og manglende neseben. Spesialisten så en fatal hjertefeil, svulster i hodet. Mao en så syk liten baby at hun aldri ville klart seg. Fostervannsprøve viste trisomi 21... Men igjen, jeg tror ikke at en markør alene får dem til å tenke downs. Ring å prat med dem!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144138219-noen-som-har-hatt-en-hvit-prikkflekk-i-hjertet-eif-p%C3%A5-ultralyd/#findComment-146337129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå