Gå til innhold

Helt ærlig: Hva synes dere om disse dobbeltnavnene?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i dobbeltnavn som klinger fint sammen, så de nesten blir et eget langt navn. Jeg er også spesielt glad i bokstavene a, n, e og l. De jeg har lagt min elsk på er disse:

Annora Nathali

Anea Nathali

Ellinor Aurora

Ellinor Othilie

Vilde Evelina

Vilde Elida

Lily Nathali

Oliver Evander

Abel Leander

Emil Leander

Ole Bastian

Hva synes dere? Hvilke liker dere best og dårligst, og hvorfor? Kom gjerne med forslag, også Happy.gif

Partner og jeg er forsåvidt helt på nett, så da er vi mer spente på hva allmennheten sier.

På forhånd takk for alle seriøse innspill fra dere, "allmennheten" :)

Fortsetter under...

Annora Nathali - Annora? Ser rart ut. Nathali ser ut som det mangler en e på slutten. Men jeg liker heller ikke Nathalie.

Anea Nathali - Litt bedre, men slett ingen favoritt.

Ellinor Aurora - to fine navn. Koselig. Kanskje litt tungt å si, antakelig pga -or to ganger.

Ellinor Othilie - Flott!

Vilde Evelina - greit. Men litt stilkræsj med litt trauste Vilde sammen med rosa Evelina. Også litt tungt å si.

Vilde Elida - mye lettere å si. Klinger godt sammen. Fint!

Lily Nathali Lily er fint. Liker fortsatt ikke Nathali.

Oliver Evander Liker Oliver, ikke Evander. Og ettersom de nesten rimer på hverandre klinger det ikke bra sammen.

Abel Leander - Liker Abel, ikke Leander. Og med to L-er etter hverandre blir det rar kombi: Abeleander.

Emil Leander - poppis og kjedelig.

Ole Bastian - beste gutteforslaget!

Hva synes dere? Hvilke liker dere best og dårligst, og hvorfor? Kom gjerne med forslag, også Happy.gif

Partner og jeg er forsåvidt helt på nett, så da er vi mer spente på hva allmennheten sier.

Anonymous poster hash: da33a...4a2

Ikke min smak, men de er helt ok navn. Jeg ville slengt på en e på Nathali og heller skrevet det Nathalie men uttalt det uten e på slutten. Kjenner en Nathalie som uttaler navnet Nathali, og det er uproblematisk.

Anonymous poster hash: 52d44...dbe

Annonse

Jeg er veldig glad i dobbeltnavn som klinger fint sammen, så de nesten blir et eget langt navn. Jeg er også spesielt glad i bokstavene a, n, e og l. De jeg har lagt min elsk på er disse:

Annora Nathali - jeg ville skrevet Anora med en "n", ellers et fint navn! Liker faktisk Nathali bedre enn Nathalie! 

Anea Nathali - fint! Liker Anea godt :) Passer fint med Nathali! 

Ellinor Aurora - JA! Liker begge, passer fint sammen! 

Ellinor Othilie - Ikke så glad i Othilie, men passet fint bak Ellinor :) 

Vilde Evelina - Fint :) 

Vilde Elida - Fint :) 

Lily Nathali - Helt ok.. ikke så veldig glad i Lily, og syns det ble mye "i/y"

Oliver Evander - Fint! Evander er kult! 

Abel Leander - Helt ok.. 

Emil Leander - Fint :) 

Ole Bastian - Ja! Kjempestilig!! 

Mine favoritter er nok Ole Bastian og Ellinor Aurora :) 

Synes alle passer fint sammen.

Jeg liker Aurora og Abel best av navnene. Ellinor Aurora var meget pent sammen. Abel Leander var fint til tross for at jeg personlig ikke er så glad i Leander (Abel er nydelig synes jeg).

Ikke så glad i Ole egentlig, men Ole Bastian var en kul kombinasjon!

Stemmer for Ellinor Aurora og Ole Bastian/Abel Leander. Eller hva med Bastian Abel?

Endret av mesoho

Annora Nathali

Anea Nathali

Ellinor Aurora

Ellinor Othilie

Vilde Evelina

Vilde Elida

Lily Nathali

Oliver Evander

Abel Leander

Emil Leander

Ole Bastian

Annora Nathali: Pent. Jeg synes varianten Anora Nathalie klinger enda litt finere, men absolutt et pent navn.

Anea Nathali: Ballangserer greit.

Ellinor Aurora/Othilie: Jeg elsker navnet Ellinor! Sammen med Aurora synes jeg det blir litt tungt pga alle vokalene i midten. Sammen med Othilie synes jeg noe av flyten forsvinner.

Vilde Evelina: En klar favoritt på din liste! :) Nydelig, god flyt og en flott helhet!

Vilde Elida: Ikke fullt så god flyt.

Lily Nathali: De to i-lydsendelser får det til å klinge littegrann snerpet siden begge navn slutter så brått.

Oliver Evander: Pent men en anelse kronglete.

Abel Leander: Elsker navnet Abel! - men det fungerer ikke så greit med Leander. De to L'ene blir problematiske. Enten må man stoppe helt opp midt i navnet eller også høres det ut som Abe Leander.

Emil Leander: Samme problem som med Abel.

Ole Bastian: Litt tungt og bastant men et flott navn.

Liker kjempe godt Vilde Elida,Ellinor Aurora og Ole Bastian :). og ELSKER Emil,men ikke fan av Leander,det ødelegger navnet,resten er ikke min smak

Endret av olli bolli totti

Annora Nathali Dette ser merkelig ut, og litt for spesielt.

Anea Nathali Her ser jeg bare "Anal"

Ellinor Aurora Nydelig!

Ellinor Othilie Nydelig!

Vilde Evelina Ok!

Vilde Elida Ikke så begeistret for Elida.

Lily Nathali Nei!

Oliver Evander Olliver er for oppbrukt. Evander var kult!

Abel Leander Stilig!

Emil Leander Oppbrukt og kjedelig

Ole Bastian Stilig!

Anonymous poster hash: 7868c...67e

Annonse

Jeg liker Ellinor veldig godt, men det blir tungt sammen med Aurora eller Othilie. Vilde er også et fint navn, de andre jentenavn er ikke min smak.

Men hva med 

Ellinor Vilde??

Jeg synes det passer godt sammen!

Av guttenavn liker jeg kun Ole Bastian. Stilig!

Anonymous poster hash: ae3d1...dbf

Dette er bare min mening, alle har forskjellig smak!

Annora Nathali: Høres litt for utenlandsk ut, særlig hvis begge foreldre er norske. Anora Nathalie er i så fall bedre. Synes ikke det er spesielt fint, heller.

Anea Nathali: Litt bedre enn Annora Nathali, men synes fortsatt Nathalie ville vært finere.

Ellinor Aurora: Fint:)

Ellinor Othilie: To nydelige navn, ser fint ut, men litt tungt å uttale. Men ikke sånn at det ikke går:)

Vilde Evelina: Fint, men litt tungt å si.

Vilde Elida: Fint:)

Lily Nathali: Igjen, Nathalie hadde vært finere her. Lily er nydelig:)

Oliver Evander: Liker Oliver, men ikke Evander.

Abel Leander: Abel er fint nok, Leander liker jeg ikke.

Emil Leander: Som over, men synes også Emil er litt oppbrukt nå.

Ole Bastian: Ikke min stil, men ok. Liker kanskje bedre Ole Sebastian, eller enda bedre: Olav Sebastian

Guttenavnene er rett og slett ikke min stil, så ikke bry deg så mye om hva jeg mener:) Av jentenavnene synes jeg Ellinor, Aurora, Othilie, Evelina, Elida og Lily er fine alle sammen. :)

Anonymous poster hash: 45b15...588

Min mening om disse navnene:

Annora Nathali - Ville skrevet Anora med en n. Og Nathali med e på slutten. Men hvordan uttaler du Nathalie? Meg trykk på t?

Anea Nathali - Anea er fint, men syns fortsatt Nathalie ville vært finere.

Ellinor Aurora - Flotte navn begge to, men utrolig tungt å si sammen! 

Ellinor Othilie - Flotte navn, men tunge sammen

Vilde Evelina - Ikke noe glad i Vilde, men Evelina er fint

Vilde Elida - Elida er flott! 

Lily Nathali - Fint navn! Men Nathalie med e

Oliver Evander - Flott navn! 

Abel Leander - Liker ikke

Emil Leander - Flott navn

Ole Bastian - Følte det ikke heltes helt rikitg ut, ville nok valgt Ole Sebastian

Hvis jeg skulle valgt 1 av hver hadde det blitt Ellinor Aurora og Emil Leander

Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...