Gå til innhold

Til dere som "sliter" med nr 2

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd et år nå og spiren sitter ikke. Jeg er ganske sikker på at jeg har mistet to ganger. :( Hvor lang tid må det gå før man får noe hjelp fra lege og hvordan er prosessen? Akupunktøren min snakket om kikkhulls greier og oppblåsing av eggledere og jeg tenkte "jaja da blir det bare ett barn på oss". 1. satt på 2. PP.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144138035-til-dere-som-sliter-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har prøvd et år har du vel " krav på" å bli henvist til utredning. Er litt i samme båt sjøl. Førstemann satt på første forsøk, og har i tillegg blitt superlett gravid ved flere andre tilfeller. (Har mista noen ganger). Nå har vi prøvd siden august-september. Har riktignok blitt gravid to ganger, men mistet begge. Er så lei nå.

Uff, men hva gjør de og hvordan? Er så utrolig pysete når det kommer til leger og slikt... ja graviditet og fødsel gikk fint... Merkelig nok... Gleder meg så til å være ferdig med dette, føler ikke noe kos med noe av prøvingen lenger. Alle forventer en unge til og minner oss konstant på det vi enda ikke har fått til. Prøver såååå å ikke tenke på det, men det er jammen ikke lett. Bruker du monitor ol?

Nei, har brukt litt el-tester men har veldig regelmessig syklus så det er egentlig unødvendig. Synes allr rundt meg skal ha nr to, ser at blikket til svigermor går mot magen hver gang hun ser meg. Det ordner seg nok for oss også. Gynekologen sa til meg at siden vi hadde en unge var oddsene veldig gode for at vi skulle klare å få en til. Skjønner godt hva du mener med at prøvingen ikke er noe kos, er dritt lei! I tillegg tør jeg ikke å bli glad hvis jeg tester positivt etter å ha mista såpass mange ganger...

Her spør alle etter nr ti.. Hva er det som får folk til å tro at det helt ok å mase etter en unge til? Forstår de virkelig ikke at for noen kan det gjøre så utrolig vondt. Dessuten synes jeg ikke alle trenger å vite at vi prøver. har så problemer med å lyve at det stort sett ender med at jeg sier noe om det. :( satser på at 2014 blir vårt år :)

Min erfaring er at omgangskretsen og koleger egentlig vet at man prøver på nr 2.

Men det kommer bare litt feil ut noen ganger. Vet hvordan det er .....!!! Man er jo så ekstemt følsom i denne prosessen. Men jeg lover at med åpenheten vil det bli lettere for deg og slappe av og slippe og gå og holde på maska " at her går alt bra " når det ikke gjør det .

I vår prøving de siste 3 årene har jeg måttet leve med to gravide svigerinner og 4 veninder .

De har støttet oss . Og samtalene har ikke dreid seg så mye om det., fordi de vet.

Tenk på all den varmen og omsorgen du kan få . ;)

Tenk og legg merke til de små tingene som : en god kaffe el bare fugle kvitter ( har selv fått dette rådet av kiropraktoren )

Nyt helgen og våren,så skal du se det ordner seg . ;)

Annonse

Vi hadde også ganske likt, med forskjell at jeg blir lett gravid men mistet 3 ganger på rappen. I mellomtiden fikk alle rundt meg nr.2 men jeg ble ikke så veldig stresset da vi var åpne om de sponatane abortene som skjedde. Men denne "feiling" har på en måte påvirket meg...var til tider lei av å tenke at jeg aldri mer skal kanskje oppleve å holde et baby i armene. Fikk utredning men ingenting galt ble påvist. De tar som regel blodprøver i en menssyklus hvor de kort forklart sjekker din egg reserve og kvalitet ( da det er som regel kvinner feilen kan ligge, særlig dersom manhar passsert 35 ) samt andre sykdomer og en gentest fra deg og mannen. Mannens svømmere er også sjekket. Du vil sikkert få en grundig sjekk av eggstokker og eggledere. Disse ble ikke sjekket på meg da jeg ble gravid veldig lett. Svar fra legen prøv så lenge dere orker og når du treffer gullegget så blir det uten tvil en vellyket graviditet. Og slik det ble, rett etter utredning. Skal ha min 2.barn i sommer! Det kan bare være at dere må være litt mer tålmodige og vil lykkes til slutt. Men jeg vet, det er frustrerende at det tar tid.

Tidsfordriv er å spise sunt, ta vitaminer, holde seg i aktivitet og nyte livet med hverandre. Jeg tok store doser C vitamin, hadde fått meg selv overbevist at jeg på den måten kan forbedre eggkvalitet. :-) Jeg brukte clearblue fertilitetsmonitor, selv med regelmessige menstruasjon. Det angir et tidsrom hvor man kan bli gravid og jeg hadde ikke lyst å miste tiden ved å gjette frem til eggløsning. Det anbefales.

Lykke til din tur vil komme :-)

Anonymous poster hash: dd147...b76

Hei!

Etter vår MA i februar har jeg vært åpen med at vi prøver. Opplever stor omsorg fra familie, venner og kollegaer. Det er godt å slippe den der "alt er bra" maska. Det mange som sliter på en eller annen måte med å få barn. Jeg tror åpenhet er bra.

Hadde det enda bare vært venner og nær omgangskrets som maste... Her maser stort sett alle og det kan være venner av mine foreldre til og med, synes ikke de har noe med hva vi gjør og ikke. Og selv om folk sikker vet vi prøver har de ingen rett i å snoke i det. Jeg personlig synes det er helt ok å fortelle mine nærmeste at vi prøver og holde det der, hele verden trenger ikke ta en del av det :) her har jeg surret rundt gravide helt siden vi startet prøving og de nærmeste har hele tiden støttet oss, men når "Gud og hvermann" mener det er deres folkerett å bli bedt inn i våre liv da sliter jeg litt. Jeg vil jo så gjerne og prøver å ikke tenke på prøvingen, men da blir det fort litt vanskeligere når folk sier " du må tenke på at det ikke må gå for lang tid" eller " åh han hadde sikkert blitt så glad for å få et søsken" eller " husk på at du blir ikke noe yngere"...

Noen som vet hva de gjør når de utreder deg?

Har brukt cb monitor en stund. Prøvd å endre kosthold, tar masse vitaminer, prøver å ikke tenke på det (selv om det er umulig), ikke brukt monitor osv. Hmf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...