Gå til innhold

Hvor lang tid etter kjøp av bolig kan man sette overtagelsesdato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvis man kjøper en bolig er det noen grense hvor hvor lang tid etter man kan overta?

Vært på visning idag, og hvis vi vinner budrunden i morgen når er det "forventet" at vi overtar boligen? 1 mnd? 2?

Anonymous poster hash: f716b...554

Skrevet

Litt rar overskrift ser jeg;)

hi

Skrevet

Tror ikke det er noen regler om det

Tror kjøper og selger blir enige

Anonymous poster hash: 09210...62b

Skrevet

Ofte mellom 2-6 mnd. 

Anonymous poster hash: 7b209...17b
Skrevet

Selger og kjøper blir enige om dette. Er mange som setter overtakelsesdato som et kriterie for budet.

Anonymous poster hash: 0b395...fad

Skrevet

Vi skrev i bud at vi ønsket snarlig overtakelse (eier var flyttet på institusjon). Vi ble enig med fullmektig som bisto selger om overtakelse etter 14 dager når kontrakt var signert. Helt supert, vi kom inn før jul :)

Anonymous poster hash: a175c...0ae

Skrevet

Det bruker å stå noe om i salgsannonsen, jeg solgte nettopp og da skrev megler i annonsen "overtakelse ultimo juni", dette slik at potensielle kjøpere er klar over at de ikke kan overta før en viss dato slik at de ikke blir stående uten boplass en periode feks. Jeg har også kjøpt og da har jeg lagt inn bud "med forbehold om overtakelse 01.01.10." fordi jeg da var avhengig av rask innflytting.

Anonymous poster hash: 1e644...be3

Skrevet

Det bruker å stå noe om i salgsannonsen, jeg solgte nettopp og da skrev megler i annonsen "overtakelse ultimo juni", dette slik at potensielle kjøpere er klar over at de ikke kan overta før en viss dato slik at de ikke blir stående uten boplass en periode feks. Jeg har også kjøpt og da har jeg lagt inn bud "med forbehold om overtakelse 01.01.10." fordi jeg da var avhengig av rask innflytting.

Anonymous poster hash: 1e644...be3

Kan ikke se at det står noe i salgsannonsen. Men vi må jo skrive på budskjemaet når vi gir første bud når vi ønsker å overta, om 2-3 mnd er vel en ok tid eller?

Skrevet

Da vi kjøpte var overtakelse ca 3 mnd. Pga vi måtte selge først. Da vi solgte var overtakelse en mnd. Det blir man enige om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...