Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Ungen liker ikke brød i det hele tatt. Når hun kommer hjem har hun ikke rørt matpakken Har prøvd alt av brød, fra hjemmelaget grov/fint brød, butikk til bakeri. Er litt usikker på hva jeg skal sende med henne ettersom jeg ikke ønsker at hennes matpakke skal være til "forstyrrelse" for de andre barna og barnehagen sier at ungene kun får lov til å ha med brødmat...Noen tips? Anonymous poster hash: a0513...41a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Ris og grønnsaker/kylling, tortillawraps, pitabrød med kyllingsalat, horn med ost og skinke, omelett, paier i muffinsformer, pastasalat, middagsrester? Anonymous poster hash: e2c70...b56
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Gutten min elsker å få med påsmurte spelt lomper Sunt og godt, ikke noe bhg skal kunne klage på
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Ris og grønnsaker/kylling, tortillawraps, pitabrød med kyllingsalat, horn med ost og skinke, omelett, paier i muffinsformer, pastasalat, middagsrester? Anonymous poster hash: e2c70...b56 Takk for tips! Men jeg lurer litt på at wraps/pita og slikt blir til "forstyrrelse"? Men tipsene var aldeles ikke dumme Tror jeg skal ta en prat med barnehagen om "problemet", ungen kan jo ikke sulte.. HI Anonymous poster hash: a0513...41a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Hva spiser barnet hjemme da? Hvis bhg setter seg på bakbeina i forhold til at det skal være brød så kan du jo legge brødskiver under mat du vet barnet liker.Hvis ungen f.eks.er glad i grønnsaker lager du en tynn skive som er lesset ned med diverse grønnsaker, så kan hun eventuelt velge å la brødet ligge men spise pålegget? Anonymous poster hash: e1d8c...6d3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Wraps og Pita er jo brød det også, ofte av bare fint mel som loff og dermed omtrent like sunt. Hva spiser barnet hjemme? Anonymous poster hash: ee36e...6f9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Hva spiser barnet hjemme da? Hvis bhg setter seg på bakbeina i forhold til at det skal være brød så kan du jo legge brødskiver under mat du vet barnet liker.Hvis ungen f.eks.er glad i grønnsaker lager du en tynn skive som er lesset ned med diverse grønnsaker, så kan hun eventuelt velge å la brødet ligge men spise pålegget? Anonymous poster hash: e1d8c...6d3 Takk for svar og tips! Det var jo egentlig lurt med å lage "falske" brødskiver. Hive på masse pålegg o.l Vi lager store porsjoner med middag som blir spist til frokost og kvelds, eventuelt omelett, egg, pålegg blandet med grønnsaker, salat o.l. Vi foreldrene er heller ikke spesielt glade i brød så hun er nok litt genetisk anlagt når det gjelder appetitten på brød HI Anonymous poster hash: a0513...41a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Ris og grønnsaker/kylling, tortillawraps, pitabrød med kyllingsalat, horn med ost og skinke, omelett, paier i muffinsformer, pastasalat, middagsrester? Anonymous poster hash: e2c70...b56 Takk for tips! Men jeg lurer litt på at wraps/pita og slikt blir til "forstyrrelse"? Men tipsene var aldeles ikke dumme Tror jeg skal ta en prat med barnehagen om "problemet", ungen kan jo ikke sulte.. HI Anonymous poster hash: a0513...41a Du får høre med barnehagen, men synes det er rart hvis det er krav om brødskiver. Så lenge maten er sunn, så tror jeg det skal være greit. Barnehagen her vil ikke ha yoghurt, men de andre matvarene som jeg nevnte er det ikke noen problemer med. Anonymous poster hash: e2c70...b56
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Hva spiser barnet hjemme da? Hvis bhg setter seg på bakbeina i forhold til at det skal være brød så kan du jo legge brødskiver under mat du vet barnet liker.Hvis ungen f.eks.er glad i grønnsaker lager du en tynn skive som er lesset ned med diverse grønnsaker, så kan hun eventuelt velge å la brødet ligge men spise pålegget? Anonymous poster hash: e1d8c...6d3 Takk for svar og tips! Det var jo egentlig lurt med å lage "falske" brødskiver. Hive på masse pålegg o.l Vi lager store porsjoner med middag som blir spist til frokost og kvelds, eventuelt omelett, egg, pålegg blandet med grønnsaker, salat o.l. Vi foreldrene er heller ikke spesielt glade i brød så hun er nok litt genetisk anlagt når det gjelder appetitten på brød HI Anonymous poster hash: a0513...41a Genetisk er det nok ikke, men heller en sterk miljøpåvirkning. Anonymous poster hash: ee36e...6f9
A_87 Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Sier barnehagen at barnet kun får lov å ha med brød? Merkelig. Jeg kommer ikke til å gå mine fremtidige barn brød/kornprodukter, ettersom mennesker ikke er skapt for slik mat, jmfr. ernærings- og treningsfysiolog Pål Jåbekk. Over til svaret: Du kan lage salat med ulike grønnsaker, ha ost i lamme, gir god metthetsfølelse Går også an å ha fiskekaker eller hjemmelaget karbonade i lamme salaten, en annen mulighet er omelett med f.eks. løk, ost, grønnsaker, sunt, godt og mettende. Mulighetene er mange, man må bære være litt kreativ
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Sier barnehagen at barnet kun får lov å ha med brød? Merkelig. Jeg kommer ikke til å gå mine fremtidige barn brød/kornprodukter, ettersom mennesker ikke er skapt for slik mat, jmfr. ernærings- og treningsfysiolog Pål Jåbekk. Over til svaret: Du kan lage salat med ulike grønnsaker, ha ost i lamme, gir god metthetsfølelse Går også an å ha fiskekaker eller hjemmelaget karbonade i lamme salaten, en annen mulighet er omelett med f.eks. løk, ost, grønnsaker, sunt, godt og mettende. Mulighetene er mange, man må bære være litt kreativ Ost er vel heller ikke noe vi er "skapt for". Skal vi være nøye burde vi vel ikke spise kokt eller stekt mat heller. Anonymous poster hash: ee36e...6f9
A_87 Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Jamfør Pål Jåbekk sin forskning, er ikke melkeprodukter optimalt å spise, men jeg spiser meieriprodukter ettersom jeg tåler det bra, men øser ikke på for mye heller, siden jeg da kan bli intolerant. Ingenting i veien for kokt eller stekt mat, så lenge man ikke overkoker eller steker det. Ofte på restauranter er grønnsakene "ihjelkokt" og hvor mye vitaminer er det da igjen, neppe så mye. Jeg koker bare grønnsakene i ett minutt, sånn at de ikke skal miste sine vitaminer og mineraler
wilmus Skrevet 29. april 2014 #13 Skrevet 29. april 2014 Jeg er ikke så begeistra for alt dette brødet vi normenn liker å proppe i oss, så vi spiser litt alternativ frokost her hjemme før barnehagen. Eks på hva jeg gir henne er ostebiter, skinkebiter, kjøttboller, falukorv, eggerøre, frukt og grønnsaker, kornmokjeks, lompe, smoothie (de der ellas kitchengreiene).. Sånne ting er vel greit å putte i matboksen også
A_87 Skrevet 29. april 2014 #14 Skrevet 29. april 2014 willmus: Deilig å høre at du også ikke er begeistret for brød Kornmokjeks og lompe regnes imidlertid som kornprodukt. Ostebiter, eggerøre, frukt og grønnsaker er super mat
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #15 Skrevet 29. april 2014 Takk for svar alle sammen! Har nå laget en matpakke med kjøttboller og grønnsaker som jeg har laget fra bunnen av. Puttet pinner i dem så det ble litt sånn tapas greie Skal si i barnehagen at jeg kun blir å sende "ordentlig" mat heretter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre viss det blir baluba, men tenker at jeg skal fortsette uansett. De kan jo ikke nekte ungen maten sin! Som flere av dere sier så er det ikke helt sunt med alt dette brødet Anonymous poster hash: a0513...41a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #16 Skrevet 30. april 2014 Jamfør Pål Jåbekk sin forskning, er ikke melkeprodukter optimalt å spise, men jeg spiser meieriprodukter ettersom jeg tåler det bra, men øser ikke på for mye heller, siden jeg da kan bli intolerant. Ingenting i veien for kokt eller stekt mat, så lenge man ikke overkoker eller steker det. Ofte på restauranter er grønnsakene "ihjelkokt" og hvor mye vitaminer er det da igjen, neppe så mye. Jeg koker bare grønnsakene i ett minutt, sånn at de ikke skal miste sine vitaminer og mineraler Jeg kjenner jeg lurer på hvilke restauranter du går på siden du bare får igjelkokte grønnsaker over alt... Evt hvilket 'avhåll' du bor i? Anonymous poster hash: c2d97...a99
Gjest vinterbrud Skrevet 30. april 2014 #17 Skrevet 30. april 2014 Nå går min jente på skolen,men utfordringen er den samme.Jeg har kastet mange matpakker med brød og pålegg.Det blir ikke spist,så nå sender jeg med henne en matboks full av ulike grønnsaker,bær og frukt. Da spiser hun opp maten sin. MIn jente er mest glad i middagsmat og annen varm mat.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Hvor gammel er barnet? Hvordan er dere foreldre, er dere normalvektige? Hva med å sende meg tørr frokostblanding, mange barn som liker å knaske på det for eksempel havre fras. Eller omelett på brødskive, så kan hun evt la brødskiven ligge igjen. Oppkuttede grønnsaker. Anonymous poster hash: db0d5...b75
A_87 Skrevet 1. mai 2014 #19 Skrevet 1. mai 2014 Hehe, tror du misforstod litt "Anonym bruker", sier ikke at alle restauranter serverer "ihjelkokte" grønnsaker, men at en del har en tendens til det. Jeg bor i en middels stor by, mer avslører jeg ikke. Var imidlertid på restaurant på ett tettsted her om dagen og der var grønnsakene mindre kokt enn vanlig, så det er jo flott at noen restauranter har skjønt det
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Hvor gammel er barnet? Hvordan er dere foreldre, er dere normalvektige? Hva med å sende meg tørr frokostblanding, mange barn som liker å knaske på det for eksempel havre fras. Eller omelett på brødskive, så kan hun evt la brødskiven ligge igjen. Oppkuttede grønnsaker. Anonymous poster hash: db0d5...b75 Hun er 4. Vi foreldrene er ganske så slanke og veltrente, driver på med fitness begge to Takk for tips! Anonymous poster hash: a0513...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå