Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #26 Del Skrevet 29. april 2014 Hvor står det at katter ikke får gå fritt:) Anonymous poster hash: 28501...181 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #27 Del Skrevet 29. april 2014 Helt enig med HI. Katter er en pest og en plage, skikkelig ekkle dyr rett og slett. Har tidligere vært ille plaget med katter. Ble slutt på det når vi fikk hund som går løs i hagen vår. Anonymous poster hash: cf3e1...e87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #28 Del Skrevet 29. april 2014 IDIOT! Anonymous poster hash: c6135...e17 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 29. april 2014 #29 Del Skrevet 29. april 2014 Prinsippet som gjeld i noreg er at alt som ikkje er forbudt ved lov er tillatt. Så med mindre det er laga ei lov om bandtvang for kattar kan dei gå fritt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #30 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #31 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg vil ikke ha katt i hagen vår, jeg vil ikke ha katt i huset vårt, jeg vil ganske enkelt ikke ha noe med katter å gjøre. Det er mitt valg. Hvorfor tror katteeiere at det bare er å neglisjere alle andres forhold til katt og slippe de ekle beista ut på fri flyt i alle andre sine hager? Jeg vil ikke ha kattemøkk i blomsterbedet eller sandkassa, jeg vil heller ikke ha katta di liggende og lure på småfuglene. Ekle kryp, det er ikke for ingenting at det ikke er et kompliment å bli kalt ei katte - da er man innsmigrende for egen vinning, smyger seg inn der ingen vil ha deg og setter klørne i hva som helst. Neste gang fanger jeg katta di og forer den til vorsteherne våre. Eller lar dem ta den selv, det er jo enda bedre, de er hunder som også ville likt å flydd rundt sånn, men siden jeg veit jeg plikter å passe på dyrene mine har de ikke den muligheten. Altså fram til neste gang du slipper løs katta - hvor som helst jeg ser en katt kommer jeg til å la bikkjene ta den. Og stol på meg, de tar den. Anonymous poster hash: 8bbb4...a88 Vel: 1. Dyremishandling er straffbart. 2. Det står ikke noe sted at det ikke er lov å slippe katten sin fritt ut fordi dette faktisk ikke er forbudt. Du får ta dine forholdsregler og ta netting over sandkassen nattestid. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #32 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg vil ikke ha katt i hagen vår, jeg vil ikke ha katt i huset vårt, jeg vil ganske enkelt ikke ha noe med katter å gjøre. Det er mitt valg. Hvorfor tror katteeiere at det bare er å neglisjere alle andres forhold til katt og slippe de ekle beista ut på fri flyt i alle andre sine hager? Jeg vil ikke ha kattemøkk i blomsterbedet eller sandkassa, jeg vil heller ikke ha katta di liggende og lure på småfuglene. Ekle kryp, det er ikke for ingenting at det ikke er et kompliment å bli kalt ei katte - da er man innsmigrende for egen vinning, smyger seg inn der ingen vil ha deg og setter klørne i hva som helst. Neste gang fanger jeg katta di og forer den til vorsteherne våre. Eller lar dem ta den selv, det er jo enda bedre, de er hunder som også ville likt å flydd rundt sånn, men siden jeg veit jeg plikter å passe på dyrene mine har de ikke den muligheten. Altså fram til neste gang du slipper løs katta - hvor som helst jeg ser en katt kommer jeg til å la bikkjene ta den. Og stol på meg, de tar den. Anonymous poster hash: 8bbb4...a88 Vel: 1. Dyremishandling er straffbart. 2. Det står ikke noe sted at det ikke er lov å slippe katten sin fritt ut fordi dette faktisk ikke er forbudt. Du får ta dine forholdsregler og ta netting over sandkassen nattestid. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Katter flest er svært lite glade i å gjøre fra seg i blomsterbed, det er derimot ikke hunder... Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #33 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Jeg har aldri opplevd dette eller hørt om noen som har opplevd dette, og jeg har hatt mange katter. Katter er renslige dyr. De fleste katter er tross alt innendørs halve døgnet, og verken tisser, klorer på harde ting eller gjør fra seg andre steder enn i kassen sin. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #34 Del Skrevet 29. april 2014 Hvor står det at katter ikke får gå fritt:) Anonymous poster hash: 28501...181 I hvilken lov står det at det er forbudt med rosa klær på gutter? Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #35 Del Skrevet 29. april 2014 Prinsippet som gjeld i noreg er at alt som ikkje er forbudt ved lov er tillatt. Så med mindre det er laga ei lov om bandtvang for kattar kan dei gå fritt. Nettopp. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #36 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Selvfølgelig har du deg selv å takke dersom hageputene blir nedgriset. Katter er frie dyr, har lov til å vandre fritt og eier har derfor ikke oversikt hvor katten befinner seg til enhver tid. Så for din egen skyld så bør du huske å ta inn putene. Anonymous poster hash: 0179e...37d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
megmegmeg Skrevet 29. april 2014 #37 Del Skrevet 29. april 2014 Ojsann... Tror at du burde snakke med en psykolog... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146325990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #38 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Selvfølgelig har du deg selv å takke dersom hageputene blir nedgriset. Katter er frie dyr, har lov til å vandre fritt og eier har derfor ikke oversikt hvor katten befinner seg til enhver tid. Så for din egen skyld så bør du huske å ta inn putene. Anonymous poster hash: 0179e...37d Betyr det at jeg kan la gutta mine tisse på klærne på snora di fordi det var du som var så dum å lar klærne henge ute til tørk? De er også frie og kan bevege seg hvor de vil... Og jeg har ikke oversikt over hvor de er til enhver tid.. Du ser svakheten i argumentasjonen din? Anonymous poster hash: 45efe...a42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #39 Del Skrevet 29. april 2014 hehehe.. si meg om du noengang har hørt vanlige huskatter drepe et menneske....... Det gjør løse hunder av og til, selv under båndtvang og alt mulig ellers. Det står ingen steder at man skal ha full kontroll på en katt, men hunder derimot..... Og for å si det sånn - det er vel bedre at EN katt alene lager revir av din hage, enn at du har hundre katters avføring i den hagen? Jeg jager selv andres katter fra min hage og alt. Ellers ville katten min gjort det litt mindre snilt At de tar fulger og spesielt mus, er jo bare en fordel for alle. Selv om du syns begge deler er søte. Mus er ikke så søte når de ødelegger huset. Godt å ta de før de kommer seg inn. Tror du hadde klaget mer over store museplager, hadde det ikke vært for de kattene du ser rundt omkring Hunder tar bare ikke mus, etter det jeg forstår Og du, det er straffbart å drepe andre menneskers katter, og også å fange dem. Så bare prøv, og eieren kommer nok etter deg i rettsvesenet Du har jo ikke lov å slippe løs hundene....... Anonymous poster hash: 40bb8...cc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #40 Del Skrevet 29. april 2014 Har aldri opplevd noe kattepiss, eller avføring i blomsterbed. Kan ha med at jeg selv har katt, men forstår ikke hvordan dere kan få så mye problemer av katter generelt, dere som klager så høylydt her.... Anonymous poster hash: 40bb8...cc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #41 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Selvfølgelig har du deg selv å takke dersom hageputene blir nedgriset. Katter er frie dyr, har lov til å vandre fritt og eier har derfor ikke oversikt hvor katten befinner seg til enhver tid. Så for din egen skyld så bør du huske å ta inn putene. Anonymous poster hash: 0179e...37d Nei, det tror jeg ikke stemmer. Selv om det ikke er en lov som sier at katter ikke får gå løse er eieren likevel ansvarlig for skade de gjør. Det kan være ganske vansklig å vite hvilken katt som har gjort skade. Bevismessig kan det derfor være vansklig å få gjennom noen sak om erstattning, men i prinsippet er nok ofte katteeieren ansvarlig for skade katten gjør. Anonymous poster hash: 9d098...8b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #42 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg vil ikke ha katt i hagen vår, jeg vil ikke ha katt i huset vårt, jeg vil ganske enkelt ikke ha noe med katter å gjøre. Det er mitt valg. Hvorfor tror katteeiere at det bare er å neglisjere alle andres forhold til katt og slippe de ekle beista ut på fri flyt i alle andre sine hager? Jeg vil ikke ha kattemøkk i blomsterbedet eller sandkassa, jeg vil heller ikke ha katta di liggende og lure på småfuglene. Ekle kryp, det er ikke for ingenting at det ikke er et kompliment å bli kalt ei katte - da er man innsmigrende for egen vinning, smyger seg inn der ingen vil ha deg og setter klørne i hva som helst. Neste gang fanger jeg katta di og forer den til vorsteherne våre. Eller lar dem ta den selv, det er jo enda bedre, de er hunder som også ville likt å flydd rundt sånn, men siden jeg veit jeg plikter å passe på dyrene mine har de ikke den muligheten. Altså fram til neste gang du slipper løs katta - hvor som helst jeg ser en katt kommer jeg til å la bikkjene ta den. Og stol på meg, de tar den. Anonymous poster hash: 8bbb4...a88 Du ble akkurat min nye bestevenn. Bortsett fra at jeg ønsker alle hunder dit peppern gror også, da. Anonymous poster hash: c6cd6...951 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 29. april 2014 #43 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Jeg har aldri opplevd dette eller hørt om noen som har opplevd dette, og jeg har hatt mange katter. Katter er renslige dyr. De fleste katter er tross alt innendørs halve døgnet, og verken tisser, klorer på harde ting eller gjør fra seg andre steder enn i kassen sin. Anonymous poster hash: c7edd...b0f "Katter er renslige dyr." Det der er noe katteeiere innbiller seg, rett og slett fordi kattene ikke driter i eget revir, og andre katter antagelig blir jaget ut av hagen din av dine katter. Men hør med din katteløse nabo, så er det mulig at de har en annen historie å fortelle! Jeg plukker ukentlig kattedritt ut av bed, grusganger eller plenen. Vi har ikke katt, men du verden så mye "moro" jeg har med etterlatenskapene etter andres katter. Katter graver forresten ikke ned dritten sin. De sparker kanskje bakover et par ganger i det de reiser seg, uten at det egentlig skjuler noe som helst. Jeg har også tatt ei nabokatte på fersken i å sitte oppi en av våre utestoler, på puta, og tisse. De tisser på dørmatta vår, på veden, på epletreet...og fytti som det stinker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #44 Del Skrevet 29. april 2014 Man skal selvfølgelig ikke skade (eller drepe) dyr, det finnes lover for slikt. Regner med hi er så forbanna nå at hun bare slenger ut litt galle, tviler på at hun faktisk ville gjort alvor ut av dette! MEN det dere katteeiere MÅ forstå er at det faktisk ER et irritasjonsmoment å få panseret på bilen skrapet opp av katteklør, blomsterbedet neddriti, hageputer nedtissa, ikke kunne ha dørene oppe uten å få inn andres katter etc.. For ikke alle elsker deres pelsbylter like mye som dere gjør! Man kan ikke kontrollere en katt på samme måte som en hund. Men ikke kom her å si at hvis jeg er så "dum" å glemme å ta inn hageputene en kveld så kan jeg takke meg selv hvis putene er nedtissa!! Det finnes regler for underlag på en lekeplass. Sand er blant annet godkjent. Her var tanken at plassen samtidig kunne fungere som sandkasse da huskeområdet er ganske stort. Men verken huska eller sanda kan brukes. For nå fungerer lekeplassen som En stor kattedo! Derfor må vi nå ut med flere tusen kroner for å legge et nytt underlag. Kun pga kattedritt!! Selvfølgelig er det forbanna irriterende for oss som har valgt å ikke ha dyr selv! Forstår dere virkelig ikke at kattene deres faktisk kan være en plage for naboene? Eller er dere så kjørt fast i egne meninger at dere ikke VIL forstå? For dere mener VI skal bruke penger på trekk over bilen, erstatte nedtissa/bæsje puter, katt-vekk midler etc pga Deres husdyr. SER dere ikke at dette kan oppfattes litt bedritent for oss??? Vi forventer ikke at dere skal holde kattene inne eller i bånd, men LITT forståelse for våre følelser/tanker må dere da kunne vise??!! Anonymous poster hash: 45efe...a42 Jeg har aldri opplevd dette eller hørt om noen som har opplevd dette, og jeg har hatt mange katter. Katter er renslige dyr. De fleste katter er tross alt innendørs halve døgnet, og verken tisser, klorer på harde ting eller gjør fra seg andre steder enn i kassen sin. Anonymous poster hash: c7edd...b0f "Katter er renslige dyr." Det der er noe katteeiere innbiller seg, rett og slett fordi kattene ikke driter i eget revir, og andre katter antagelig blir jaget ut av hagen din av dine katter. Men hør med din katteløse nabo, så er det mulig at de har en annen historie å fortelle! Jeg plukker ukentlig kattedritt ut av bed, grusganger eller plenen. Vi har ikke katt, men du verden så mye "moro" jeg har med etterlatenskapene etter andres katter. Katter graver forresten ikke ned dritten sin. De sparker kanskje bakover et par ganger i det de reiser seg, uten at det egentlig skjuler noe som helst. Jeg har også tatt ei nabokatte på fersken i å sitte oppi en av våre utestoler, på puta, og tisse. De tisser på dørmatta vår, på veden, på epletreet...og fytti som det stinker. Vi har en mengde katter i borettslaget vårt som går fritt på et stort tilhørende grøntområde der, og med unntak av sandkassen, så har dette aldri vært noe problem. Det kan naturligvis finnes enkelte katter som ikke er helt i balanse, men da kan det foreslås for eieren at disse tas med til veterinær for undersøkelse og eventuelt foreslå kastrasjon- siden det vanligvis kun er ukastrerte herrekatter som kan finne på å "markere". Vi har selv hatt en hannkatt på et tidspunkt som veterinæren dessverre måtte avlive, da katten tydelig utviklet en form for atferdsproblem: Angrep alt og alle og gjorde fra seg overalt. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #45 Del Skrevet 29. april 2014 Best for kattene dine og då el? Tviler på det... Derfor er mine katter innekatter. Best for alle. Anonymous poster hash: 502c2...1f3 Anonymous poster hash: f569f...92a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #46 Del Skrevet 29. april 2014 Har aldri opplevd noe kattepiss, eller avføring i blomsterbed. Kan ha med at jeg selv har katt, men forstår ikke hvordan dere kan få så mye problemer av katter generelt, dere som klager så høylydt her.... Anonymous poster hash: 40bb8...cc6 Nei, dette er ikke noe utbredt problem. Enkelte kan kanskje ha vært så uheldige å ha opplevd det, men det betyr ikke at dette er normalen eller at det er snakk om mer enn en enkelt katt som er til sjenanse. Katter som har et hjem er vanligvis svært renslige, også utendørs. Anonymous poster hash: c7edd...b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IceNose Skrevet 29. april 2014 #47 Del Skrevet 29. april 2014 Du er jo ikke riktig klok.....Flytt langt ut i skogen da vel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #48 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg hadde problemer med at en nabokatt hele tiden gikk inn å tisset i garasjen vår. En gang jeg kom inn i garasjen var den blitt innesperret. Etter råd fra en kolega fant jeg frem en vann spruteflaske og sprayet vann på den. den fløy opp og ned og over alt, men til slutt ble den stående helt stille mens den ble dusjet. Da åpnet jeg porten og den pilte ut. Den katten har aldri vært i garasjen vår etter det. Kanskje litt stygt gjort, men katten tok ikke skade og lærte at den ikke skal bruke garasjen vår til toalett. Anonymous poster hash: 59dec...355 Stakkars pus, tenk om noen gjorde det samme med deg? Anonymous poster hash: a45bd...e6d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katteskinnet Skrevet 29. april 2014 #49 Del Skrevet 29. april 2014 Nå er det jo sånn at katter er mer renslige enn hunder. De graver ned avføring og den er derfor ikke til sjenanse. Sandkassen er det en smal sak å dekke til. Det gjelder jo når det kommer til fuglemøkk også. Sett opp gjerde med piggtråd på toppen, så kan du sperre deg inne i din lille verden.. Anonymous poster hash: 527c0...185 Hvorfor skal JEG måtte skaffe sandkasselokk? Det er eiere av katten som skaper problemet.Og det er ingenting renslig med kattemøkk i blomsterbedet vårt. Katter har ikke større krav på å få leve som instinktet tilsier enn det hunder har. Anonymous poster hash: 8bbb4...a88 Du skaffet deg et dyr det er regler for, naboen var smartere enn det. Lev med det! Anonymous poster hash: 527c0...185 Men i min hage er det jeg som er sjef, den private eiendomsretten gjelder og der kan jeg faktisk ha mine hunder løse så lenge de er forsvarlig inngjerdet. Så kattefaansnaboen kan faktisk ikke klage, bare hente restene. Anonymous poster hash: 8bbb4...a88 Kan love deg at om bikkjene dine dreper katten, så blir de avlivet rimelig kjapt. Uansett om det var i din hage eller ei. Om du er så hevngjerrig at du uten videre vil ofre dine egne kjøtere så sier det mye om deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #50 Del Skrevet 29. april 2014 Hadde jeg vært katt hadde jeg driti på trappa di hver dag sånn innstilling som du har! Morsommere jo mer irritert du blir. Kanskje til og med pissa litt på bilen så det lukter når du starter! 👍 Vi katter er jo tross alt så utspekulerte at vi liker å drite, pisse på andres eiendom uten problem.... Anonymous poster hash: c7009...008 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137874-hvor-st%C3%A5r-det-at-katteiere-har-lov-%C3%A5-slippe-dyret-sitt-fritt-rundt/page/2/#findComment-146326385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå