Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 har kronisk migrene. Greier ikke jobbe lenger. Har arbeid i barnehage. Hvilket ikke er forenelig med kronisk migrene og sterke medisiner. Har forsøkt det meste av såkalt behandling. Går over på app no. Noen flere i samme båt? Kan ikke se at det går å komme tilbake i jobb i barnehagen, men greier heller ikke se hva slags anna jobb jeg kan ha. Hva slags jobb kan fungere når man har kronisk migrene? Er fremtiden å bli ufør? Jeg vil ikke det. Men hvilken jobb kan jeg ha når jeg tar sterke smertestillende 12-15 dager pr mnd,da? og disse gjør meg ruset og sløv, og de resterende dagene prøver jeg å holde meg oppegående.. Anonymous poster hash: 89db2...475
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Noen som har noen supergode råd, noen som jeg forhåpentligvis ikke har brukt før....kanskje kjørringråd, eller noen lure tips mot mogrene... Anonymous poster hash: 89db2...475
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Min far var veldig syk av migrene. Han hadde migreneanfall hver uke og lå med svarte gardiner for vinduene, i sengen og kastet opp. Han ble kvitt migrenen ved hjelp av homeopati. Han fikk fosfor og måtte kutte ut kaffe og alt med koffein i, sjokolade og alt med mynte (minte?). Anfallene gikk gradvis over, og nå er det tiår siden han har vært syk.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Fordet første må du få behandling som virker, dvs både forebyggende behandling (riktig trening, riktig kosthold og riktig medisinering) samt riktig anfallsbehandling. Jeg har opptil 16 anfall i måneden. Det er MYE. Men jeg har anfallsbehandling som virker bra og som ikke nødvendigvis gjør meg veldig rusete. Kanskje du bør prøve en annen anfallsbehandling? Hvilken forebyggende behandling har du forsøkt? Anonymous poster hash: 2c446...16b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Regner med du har prøvd akupunktur og naprapat? Begge har jo dokumentert virkning på migrene. Jeg selv har ca 2 anfall i måneden i tillegg til tinnitus og kronisk "vanlig" hodepine, men med jevnlig behandling hos naprapat og akupunktør, trening, kosthold, nok søvn osv overlever jeg greit. Jobber i butikk. Anonymous poster hash: 139fb...a0b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Jeg fikk migrene da jeg kom i puberteten. Da overgangsalderen startert forsvant den igjen. Anonymous poster hash: a51e0...e27
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Jeg fikk migrene samtidig med de første symptomene på ME for noen få år siden. Har hatt opp til 10 serieanfall i mnd. De lengste varer gjerne 3-4 dager. Jeg tar anfallsmedisiner som gjør at jeg ikke kan kjøre, jobbe eller helst være sammen med andre. Tar med sammen så jeg klarer barna siden jeg er alene med de som oftest, men sliter med det og. Best er å ligge i senga, alene, i et mørkt, kaldt rom. Jeg har nå begynt med lavkarbo. Både for helsen, og håper det skal være en bonus og gi vektnedgang også. Etter at jeg startet med dette for nesten 2 mnder siden har jeg hatt merkbart mindre anfall. Det er enda for kort tid til å konkludere med, men det er foreløpig et godt tegn og jeg forsetter enn så lenge i det minste. Jeg har kun hatt anfall et par ganger, men jeg har skyld i det selv, har ikke tatt hensyn til meg selv og dermed trigget det. Slik "kontroll" hadde jeg heller ikke før.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Har du barn? i så fall, hvor mange? Jeg regerte (positivt) på at migrenen ble borte da jeg fikk nr 2 og da fikk jeg høre at et var vist veldig vanlig at den forsvant når man fikk nr 2. Litt merkelig, men jeg har ivertfall vært migrene fri i 4 år nå, så noe sant kan det jo være i det. Sikkert ikke noe som fungerer på alle da Anonymous poster hash: 53b2e...d92
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 har kronisk migrene. Greier ikke jobbe lenger. Har arbeid i barnehage. Hvilket ikke er forenelig med kronisk migrene og sterke medisiner. Har forsøkt det meste av såkalt behandling. Går over på app no. Noen flere i samme båt? Kan ikke se at det går å komme tilbake i jobb i barnehagen, men greier heller ikke se hva slags anna jobb jeg kan ha. Hva slags jobb kan fungere når man har kronisk migrene? Er fremtiden å bli ufør? Jeg vil ikke det. Men hvilken jobb kan jeg ha når jeg tar sterke smertestillende 12-15 dager pr mnd,da? og disse gjør meg ruset og sløv, og de resterende dagene prøver jeg å holde meg oppegående.. Anonymous poster hash: 89db2...475 Anbefaler kiropraktor og lavkarbo. Anonymous poster hash: c494b...211
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Hormoner påvirker jo veldig ofte migrene, jeg får f.eks ALLTID anfall dagen før jeg får mensen, ingen unntak altså. Men jeg hadde mye hyppigere anfall da jeg gikk på prevensjon med hormoner i. Da jeg steriliserte meg og sluttet med hormoner ble migrenen mye bedre. Men at p-piller og andre hormoner kan forverre migrene er vel allmennkunnskap så jeg regner med du har prøvd å kutte ut slike ting? Anonymous poster hash: 139fb...a0b
Helene Harepus Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Kosthold kan ha mye å si og jeg kjenner flere som synes det hjelper (mtp migrene) å kutte ned på hvete og sukker.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #12 Skrevet 29. april 2014 Jeg fikk migrene av prevensjon. Både hormonspiral, cerazette og jasmin. Hørt magnesium er bra Anonymous poster hash: fa127...9e8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #13 Skrevet 29. april 2014 Jeg går på betablokker daglig. Det hjelper meg. Anonymous poster hash: 83b07...0ca
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #14 Skrevet 31. juli 2014 Går på betablokkere forebyggende. Får hver 3dje måned til nevrolog å får botoxinjeksjoner i hodet Bruker for tiden imigran nesespray,og paralgin forte. Går til fyioterapaut for bindevevsmasasje bruker mindfullness øvelser. Har prøvd ut maxalt, naramig, imigran radis, relpax, Har prøvd akupungtur. Prøver holde blodsukkeret gjevnt, og prøver ha normalt sunt kosthold. HI Anonymous poster hash: 89db2...475
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #15 Skrevet 31. juli 2014 Går på betablokkere forebyggende. Får hver 3dje måned til nevrolog å får botoxinjeksjoner i hodet Bruker for tiden imigran nesespray,og paralgin forte. Går til fyioterapaut for bindevevsmasasje bruker mindfullness øvelser. Har prøvd ut maxalt, naramig, imigran radis, relpax, Har prøvd akupungtur. Prøver holde blodsukkeret gjevnt, og prøver ha normalt sunt kosthold. HI Anonymous poster hash: 89db2...475 Hjelper betablokkene da? det er jo ingen vits i å gå på forebyggende medisin hvis de ikke har noen effekt. Hos meg så hadde BT medisin absolutt ingen effekt, så jeg sluttet etter å ha forsøkt i over ett år. Har du forsøkt topimax forebyggende? Anonymous poster hash: 2c446...16b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #16 Skrevet 31. juli 2014 Har gått på inderal i 1 år, og nå 6 mnd på atacand. De hjelper åpenbart ikke. Jeg skal inn til samtale med resurs sykepleieren igjen i september, og vil stoppe med dem. De funker jo ikke. Samtidig vil jeg stoppe med de smertefulle botox behandlingene, de hjelper åpenbart ikke de heller. Nei topimax har jeg ikke prøvd...... Anonymous poster hash: 89db2...475
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Hva med å be NAV om en bestilling til karriereveiledning/arbeidsutprøving (attføringsbedrift kan bidra i prosessen) i annet yrke som kan tilrettelegges for deg. Du bør jo ha ett yrke der du unngår stressfaktorer som trigger migrenen - kartlegging av disse vil jo være viktig. Din egen motivasjon for å finne arbeid som passer, i riktig mengde (ikke sikkert 100 % jobb er riktig) vil jo være sentralt. Barnehage er jo ett yrke som er krevende og som kanskje ikke er gunstig med tanke på utfordringene dine, men du har jo med deg egenskaper som kan være verdsatt i andre yrker når du har hatt denne jobben. Anonymous poster hash: 20735...363
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #18 Skrevet 31. juli 2014 Ja det blir vel til at jeg må igjnnom noe prøving. Jeg ELSKER jo jobben min da...... ELSKER barnehagen. Men den er ikke forenelig med hodet. Anonymous poster hash: 89db2...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå